Wat hebben jullie verscheept?

Mijn tip: neem ALLES wat je nog gebruikt mee! Als het past, stop het er in. Ook de rommellaadjes, het halve zakje cocktailprikkers, etc. Sorteren en weggooien kun je daar ook en het scheelt je een hoop zoeken in de eerste dagen en weken.

Verder over sorteren: Ik had hier best mijn oude spullen weg willen geven. Daarnaast zijn er ook dingen die ik weggegooid of weggegeven heb die ik nu best had kunnen gebruiken. Suffe dingen zoals een doosje vodden, een oud laken of een broek voor in de tuin of kleren en laarzen voor de kinderen voor op de boerderij :).

En qua spullen meenemen: als je gehecht bent aan je waspoeder of drop zet je toch lekker een grote doos in de container? Wij hadden hagelslag mee maar dat was allemaal wit uitgeslagen. De drop ging prima. En de twee pakken houdbare melk hebben we ook opgedronken (die hadden er niet in gemoeten maar waren te snel ingepakt, hahaha). Soms is het fijn om dingen uit NL te hebben. Dan ruikt je was weer net als thuis.

Als ik het weer doe dan zorg ik dat er 3m3 gemarkeerd is met misschien en dat kan ik dan altijd nog achterlaten. Maar een doosje meer of minder maakt niet zoveel uit.

OF het mag weten anderen misschien beter. Wij zitten nu even in Zuid Afrika.
 
Klein detail... hier zul nog een paar keer verhuizen. Alle 'zooi' die je meeneemt, zul je met je meesleuren ;)

Wij hadden dropjes in de container; smaakte en roken raar na de reis... zal wel aan mij liggen. En wij hebben laatst via de post specerijen ontvangen, geen enkel probleem... Soms mot je ook wat mazzel hebben!
 
En een bepaalde soort wit poeder is de douane gek op.
Ooit eens een kerstkaart opgestuurd naar Oz met kunstsneeuw erin. En je raadt het, open gemaakt door de douane.
Waren ze niet blij mee. De ontvanger kreeg een keurige brief dat ie geregistreerd stond. Hij heeft de brief zelfs ingelijst.
groetjes Johan
 
Ze hebben tegenwoordig bij Coles een heel Nederlands schap met hagelslag, drop en nog heel veel meer.......helaas heb ik er nog geen waspoeder gevonden :)
 
Wat grappig om dit draadje te lezen. Ben nog bij lange na niet terug in Oz, maar kan me nog helemaal heugen hoe euforisch ik raakte toendertijd een Nederlands hoekje tegen kwam in de supermarkt, of de poffertjes op de Darwin night market...:up:
 
Back
Top