Wat houdt men netto over?

Wat een bedragen!! Ik denk dat je blij mag zijn met gemiddeld 800/900 per maand voor 38 uur,
en dan sta je wel degelijk op de MODL lijst. Ik weet niet of jullie uit eigen ervaring
schrijven maar dit is nog steeds een stuk hoger als in Nederland of België. De bedragen die
ik hier lees zijn zeker niet voor iedereen op de MODL lijst. Heb zo'n idee dat er hier veel
geromantiseerd word.
 
Wat een bedragen!! Ik denk dat je blij mag zijn met gemiddeld 800/900 per maand voor 38 uur

Tja, ik denk dat we hier ook redelijk over de topbedragen praten, wat je uiteindelijk zou kunnen gaan verdienen.
In mijn vakgebied (treinmachinist) ligt het maximale salaris rond de $72000 per jaar
MAAR!!!!  geen idee hoe lang je erover doet om daar te komen
Ik ben nu 14 jaar machinist in NL en ben 3 jaar verwijderd van mijn maximale salaris.
De vraag rijst dan, HOE LANG DOE JE EROVER OM DAT TE HALEN IN OZ????
 
[quote author=Frank100 link=topic=5994.msg75351#msg75351 date=1163852677]
Wilsil, in wat voor industrie ben jij werkzaam. Ben zelf HTS-er werktuigbouw, met werkervaring in onderhoud en met name de werkvoorbereiding/ coordinatie daarvan.

Kom je al snel uit op het FIFO verhaal denk ik, als je als contractor aan de slag wilt in Perth, of zie je ander mogelijkheden?

Gr Frank
[/quote]

Zelf ben ik werkzaam in de engineering wereld. Big business now a days.
Dus als HTS-er WTB moet het geen probleem zijn om hier in Perth werk te vinden. De bedrijven zijn: Clough, Technip, Woodside, etc.
Bedragen?
Voor een mechanical engineer: $ 75.000 per jaar, plus super
Voor een process engineer: $85.000 per jaar, plus super
 
frank100 volgens mij zit jij in hetzelfde schuitje als ik.

Alleen ben ik nu nog aan het afstuderen. Daarna zal ik dus nog mijn werkervaring op doen in nederland zodat ik snel mijn 120 punten binnen heb en kan vertrekken. Volgens mij zou het mooi zijn om dan in OZ verder te gaan met diverse werkervaringen op te doen met dat contracten.

Alleen zou mijn vriendin het niet super blij zijn als ik met dat fifo zou werken, maar dat is ook te voorkomen hoop ik, toch wilsil?? (e.a.)

I.i.g. houdt ik dit topic wel in de gaten voor meer info.

Groeten
Stefan
 
[quote author=shelley2 link=topic=5994.msg75387#msg75387 date=1163928583]
Wat een bedragen!! Ik denk dat je blij mag zijn met gemiddeld 800/900 per maand voor 38 uur,
en dan sta je wel degelijk op de MODL lijst. Ik weet niet of jullie uit eigen ervaring
schrijven maar dit is nog steeds een stuk hoger als in Nederland of België. De bedragen die
ik hier lees zijn zeker niet voor iedereen op de MODL lijst. Heb zo'n idee dat er hier veel
geromantiseerd word.
[/quote]

mijn beroep staat op de MODL (registered nurse) en ik word gesponsored op een 457 voor 2 jaar. Het mailtje van de sponsor dat mijn nominatie bevestigde bevatte ook mijn salaris = $ 54,682 en remuneration = $ 59,604 annualy.
Dat is voor een RN level 1, jaar 8. Dit laatste is het maximale aantal stappen voor ervaring.

Annelies
 
Hoi Annelies

Weet je nu ook wat je netto overhoud? Wij zijn nl erg nieuwsgierig wat Jan gaat verdienen en hoeveel er nog wordt ingehouden van die 54.000 dollar. Krijg je eingelijk per week of per maand uit betaald.
En heb je verder nog iets gehoord over jullie PR.

Groet Erna
 
Het is zeker mogelijk om fifo te vermijden. Het ligt er puur aan wat voor werk je hebt.
Maar werken in de techniek verdient veel beter dan als leraar.
Ik heb niets te klagen met datgene wat ik nu heb.
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=5994.msg77050#msg77050 date=1166194564]
Weet je nu ook wat je netto overhoud? Wij zijn nl erg nieuwsgierig wat Jan gaat verdienen en hoeveel er nog wordt ingehouden van die 54.000 dollar. Krijg je eingelijk per week of per maand uit betaald.
[/quote]

Tax rates 2006-07
Taxable income: $25,001 – $75,000
Tax on this income: $2,850 plus 30c for each $1 over $25,000
Bron: http://www.ato.gov.au

Volgens mij betalen de meeste werkgevers per week of per 2 weken (fortnight)
 
Hai Erna

beetje late reactie want we hebben weer ongelooflijk veel gedonder met het draadloze netwerk hier. Maar afijn, we zijn weer even online.
Ik betaal iets van 32% belasting en ga een salary sacrifice doen van 50 K per jaar zodat ik maar 15% belasting hoef te betalen en hoop dat deze 50 K x 2 jaar een beetje gaat groeien in het superfunds Hesta, waar de meeste Health Care workers in zitten. Ik mocht ook een ander fund kiezen maar over het algemeen schijnen de beroepsgebonden fondsen het het beste te doen.
Ik kom nu thuis met ongeveer $2200 per fortnight en dan zitten daar iets van 4 late diensten, een weekend en voor de rest gewone dagdiensten in.

Gaat Jan trouwens op de ICU werken? Ik heb begrepen dat ICU-verpleegkundigen over het algemeen standaard diensten draaien van 12 uren?
Verder heb ik mij niet verzekerd voor het Australische type WAO, voor zover dat bestaat. Via Hesta ben ik wel verzekerd voor overlijden en verlies van baan. Mijn filosofie is dat ik maar voor 2 jaar werk en mocht ik in die 2 jaar ongeschikt worden voor werk dan moet ik OZ toch verlaten zolang ik geen PR heb.

Ik heb nog niets gehoord van mijn sponsor, maar hoop dat de nominatie er in het begin van volgend jaar door is. Ik wacht zelf nog op de VOG's uit Nederland en de
police check in Australie die ik nodig heb om mijn applicatie de deur uit te doen.

Jullie nog heel veel sterkte met het nu toch heel snel naderende vertrek.

groet,

Annelies
 
Hoi Annelies

Bedankt voor je reactie, was het alweer vergeten door de laatste hectiek hier. Maar dat is meer als we verwachten.
Hoop dat het je nog steeds bevalt om weer in een ziekenhuis te werken aan het bed. En een hele fijne tijd alvast met jullie dochter.

Groet Erna
 
Vergeten te reageren. JAn gaat op de CCU werken.
Ze draaien in zijn ziekenhuis geen 12 uur diensten, gewoon 8uur dat valt weer mee.

Groet JAn
 
Dank voor je reactie Perthpete.
Maar ik snap het nog steeds niet, wij dachten dat je als verpleegkundige veel minder zou verdienen als in Nederland, maar dit is veel meer. Is alle belasting en pensioenpremie ervan af van dit bedrag wat je zegt. Zou lekker zijn misschien dan toch een huisje bij het strand in Perth not to bad, sweet dreams.

Groet Erna
 
Van 59000 naar 46000 is in principe de TAX. Je moet heel goed in de gaten houden dat je bij de ene praat over een salaris inclusief superannuation, bij een ander exclusief. Deze berekening is exclusief super. Ik weet niet wat er in zijn algemeenheid wordt betaald voor verpleegkundigen e.d., maar het wettelijk minimum is 9%. Maar dat gaat dan wel van je bruto af, niet van je netto.

Bij een inkomen van 59000, als dat inclusief s.a. is, houd je bruto dus over 59000 - 9% (5310) = 53690. Over dat bruto inkomen betaal je 11.456 dus houd je over 42.230 dollar.
 
Helemaal geweldig je reactie op deze kerstochtend. Het klopt 9% ook voor verpleegkundigen.  Ga maar weer wat huizen kijken op het net , we kunnen niet wachten tot dan het 11 januari is en we in Perth landen.
Prettige dagen iedereen.

Groet erna
 
Back
Top