wat is jullie beroep?

Was Brandweerman in Amsterdam en ben nu ook weer brandweerman in Perth
Stond niet in de lijst maar maakte het hele verhaal wel een stuk gemakkelijker heb geen moeite gehad met het visa al was het wel een hele toer de hele papierwinkel bij elkaar te snuffelen.
ben 38
 
Mijn man Arjon is IT Projectmanager en is getransfert van LogicaCMG Nederland naar LogicaCMG Australie Melbourne.

Ik was medewerker op een afdeling klantenservice van een medische uitgeverij en nu eigenlijk niets; huisvrouw
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
Ik: stedebouwkundig medewerker/ Maluka: systems designer

2) stond die op de sol/mod lijst
stedebouwkundig medewerker staat er niet op, maar systems designer wel

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
Ik lift lekker mee met de systems designer :)

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
Maluka heeft er een jaar over gedaan ongeveer voordat hij mij overtuigd had en daarna was in het in een paar dagen beslist.

5) jullie leeftijd
Toen we besloten dat we naar Oz wilden was ik 23 en Maluka 27 en nu zijn we 26 en 30.
 
1. Ik ben accountmanager (20uur) en student, mijn vriendin is lerares voortgezet speciaal onderwijs.
2. Nina noemen we gewoon primary school teacher, en die staat erop.
3. Ik lift mee met Nina.. :)
4. Wachten totdat ik aan het eind van mijn studie was!
5. Ik ben 24, Nina is 28.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
economie & internationale handel gestudeerd, werk echter als management assistente

2) stond die op de sol/mod lijst
geen idee...?

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
mijn vriend is een aussie... we gaan voor een spouse visum

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
3 jaar wegens persoonlijke omstandigheden  :roll:

5) jullie leeftijd
bijna 31 alveer....  :lol:
 
Luuk zit onder de duim bij Nina  :grin: :grin:
En Nina heeft de broek aan :up:

Houden zo Nina :smile:

Jack :evil:
 
[quote author=Hans link=topic=5114.msg110143#msg110143 date=1202205738]
Was Brandweerman in Amsterdam en ben nu ook weer brandweerman in Perth
Stond niet in de lijst maar maakte het hele verhaal wel een stuk gemakkelijker heb geen moeite gehad met het visa al was het wel een hele toer de hele papierwinkel bij elkaar te snuffelen.
ben 42


[/quote]
 
[quote author=Jack link=topic=5114.msg110162#msg110162 date=1202214422]
Luuk zit onder de duim bij Nina  :grin: :grin:
En Nina heeft de broek aan :up:

Houden zo Nina :smile:

Jack :evil:
[/quote]

Jack, niet slowchatten.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
Man van Dijnnas: IT manager (hoofdaanvrager)
Dijnnas: Sinds een paar weken Projectleider Informatisering

2) stond die op de sol/mod lijst
Ja

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
n.v.t.

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
Wel eens over nagedacht, 5 keer in OZ geweest, over gesproken en steeds tot de conclusie gekomen dat het niets voor ons zou zijn. Totdat...

5) jullie leeftijd
34
 
@ Hans.

Vraagje, zijn jullie op basis van jou brandweerpapieren die kant opgegaan?

Zit nl in Breda en zijn aan het uitzoeken wat de beste manier voor ons is.
Wil nou eerst mijn monteurspapieren laten erkennen, maar als dit misschien een betere optie voor ons zou zijn. :up:
 
He maar Axel, ben ik nu zo abuis, heb jij niet al je sponsorschap binnen?
Hoezo moet je dan nog uitzoeken hoe je beste binnen kunt komen?

Mariette
 
Helaas hebben wij nog helemaal niets, noppes, nada.

We zijn vrij zeker voor welk visum we gaan. ik was ervanuitgegaan dat ik met mijn bandweerpapieren niet veel zou kunnen doen.

Als de TRA moeilijk zou doen om mijn monteurspapieren te erkennen (dat mijn recente werkervaring, de 18 maanden regeling, niet voldoende is geweest laatste tijd) zou dit nog een manier kunnen zijn.
Dus just in case, zeg maar. En gewoon nieuwsgierig.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
Ik was (directie)secretaresse toen ik wilde gaan / Joy is blije levensgenietster.

2) stond die op de sol/mod lijst
Nee / Vast wel :)

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
Gaan studeren, vakgebied wat wel voldoende punten zou opleveren, nl HBO Psychosociaal werk/pedagogiek. Ik wist vantevoren dat dit als welfare worker en niet als social worker 60 punten zou opleveren / gewoon zo doorgaan...

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
Een jaar mentale voorbereiding, daarna studeren, werkervaring opdoen en visumaanvraag indienen, op de valreep voordat mijn leeftijd punten in de min zou opleveren / Joy van mama afhankelijk in deze

5) jullie leeftijd
Ik ben nu 37 (heb het visum nu twee jaar) / Joy is 3 jaar
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
Ik: Tandarts

2) stond die op de sol/mod lijst
Op elke mogelijke lijst is tandarts te vinden

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
NVT dus

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
Echte stap nog niet gezet. pas net begonnen met de vereiste examens voor de skills assesment. Volledige officiele procedure gaat ca twee jaar duren. Ervoor drie maanden overwogen.

5) leeftijd:  31.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?
Zij: Arbeidshygienist
Ik: (Bedrijfs)fysiotherapeut

2) stond die op de sol/mod lijst
Zij: Nee
ik: Ja, maar ben niet van plan de assessments voor fysiotherapeut te gaan doen

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
corporate relocation via haar werk, is nu OH&S advisor
Ik ben werkzoekende in de Rehab / OH&S branche (sinds kort)

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben
Waren er al even over aan het denken, maar toen deze kans kwam waren we in 3 maanden hier.

5) leeftijd:  30 en 34.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?

Het beroep van Johan is Security Engineer, en ik (Ingrid) ben aktiviteitenbegeleidster.

2) stond die op de sol/mod lijst

Het beroep van Johan staat op de Modl, die van mij niet, dus Johan is de hoofdaanvrager en ik lift mee.

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
N.V.T.

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben?
In maart 2007 gingen we bij vrienden langs in Canberra/Sydney, we gingen met de bedoeling om te kijken of Australie iets voor ons
zou zijn. Tja, het beviel zo goed dat toen we terug kwamen na een beoordelingstest hebben gedaan en daaruit bleek dat we een goede
kans maken op een visum dus in mei 2007 de procedure gestart, RPL geschreven en nu is het visum per 21-11-2007 ingediend en inmiddels is het huis verkocht. We hopen als het visum er komt in okt 2007 te kunnen vertrekken.

5) jullie leeftijd.
Johan 39 (11-02 word hij 40) en ik (Ingrid) 36 en Steve is 2 en half. Verder gaat onze bouvier Kyra van zeven nog mee.

Gr. Ingrid
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?

Het beroep van Leon is Instrumentation & Control Engineer en dat van mij (Chantal) is secretaresse.

2) stond die op de sol/mod lijst

Die van Leon staat in de Sol list, als is dat nog niet zeker omdat omschrijving en benaming niet helemaal overeen komen. Hij moet zich aanmelden bij de Engineers of Australia en daar kijken of zijn beroep overeen komt met de lijst. Die van mij staat er niet in vermeld.

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
n.v.t.

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben?
Wij gaan 8 maart 2008 naar de Emigratiebeurs in Nieuwegein om verdere informatie te verkrijgen van o.a. de emigratiebureaus. Daarna zullen we een keuze maken of we het echt gaan doen.

5) jullie leeftijd.
Leon is 28 (eind mei 29) en ik (Chantal) ben nu 22, begin augustus 23.

Groetjes,

Chantal (en Leon)
 
wat zijn /waren jullie banen in Nederland? = ben Banketbakker, pastrycook/chef

2) stond die op de sol/mod lijst=Yep

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben = begin vorig jaar '07 op diac/aspc/tra sites etc. dus op internet aan het surfen gegaan om te kijken wat de opties voor mij zijn . Die zomer na een internal review (dus nadat ik aanvullende info omtrent beroepserkenning had toegestuurd) successful trades recognition, Ielts test in Utrecht daarna(amsterdam zat behoorlijk vol ).einde zomer health requirements . begin oktober online skilled independent visa aanvraag, kleine 2 mnd. daarna request om scanned documents nogmaals in hogere resolutie te versturen, en 19 dec. refuse mail ontvangen van final desicion maker, omdat ik copie van tra niet had toegevoegt, maar alleen het referentienr. daarvan  :|  :cry:  :x .per 15 jan. '08 visa en dikke check opnieuw online verstuurd, ditmaal met tra copies  :roll: , en maar weer afwachten!

5) jullie leeftijd =  nog 2 mnd 34 /belangrijk voor leeftijd punten!
(120 punten voor m'n visa bij-elkaar)
 
@ Gerbrand

Wat een stelletje.... zeg. Hadden ze toch bij die eerste request ook wel even om een copie tra kunnen vragen. Geld trekkerij, stelletje Amb....en!!!!.

Ik geloof dat de leeftijd op het moment van aanvragen geldt en dat het niet uitmaakt of zij over je verjaardag heengaan en dat je dan in eens minder punten zou krijgen.

Succes in ieder geval.
 
1) wat zijn /waren jullie banen in Nederland?

Ik ben levensmiddelen technoloog. Mijn vrouw is kunstenares en grafisch ontwerper / fotograaf.

2) stond die op de sol/mod lijst

Geen idee :grin: Mijn baas heeft alles voor ons geregeld. Ons 457 visum staat op mijn naam, en mijn vrouw lift mee zo gezegd.

3) zo nee, wat heb je toen gedaan?
n.v.t.

4) hoe lang bezig voor echt de stap gezet te hebben?
Begin 2007 kreeg het idee om een tijd in 'het buitenland' te gaan werken langzaam vorm. In mei 2007 zag ik een vacature op een interne banensite, in juni had ik de baan, en in oktober zaten we aan de Central Coast  :shock: We zijn nog niet helemaal van de schrik bekomen, maar hebben ook nog geen moment spijt gehad. Het was gewoon een zaak van de juiste persoon op de juiste plaats op het juiste moment.

5) jullie leeftijd.
Mijn vrouw en ik zijn allebei 28.

Ik werk trouwens voor Mars, of Masterfoods zoals ze hier bekend staan.
 
Back
Top