Wat kun je in Australie niet krijgen?

You're welcome Sascha :). Shannon Lush's boekje zegt ook de cupboards te scrubben met witte azijn (ook de onderkant van de planken).

Hoop dat het lukt, want het ís irritant, schone kleren die naar vieze kast ruiken hey.
 
bekend verhaal, die muffe kleding.

vochtvreters in de kasten helpt ook. enne...wel goed stevig neerzetten want dat is smerige zooit als je ze per ongeluk omstoot.

echte zuunige hollanders kopen natuurlijk de navulling per kg  :lol:
 
Ongedateerde verjaardagskalenders. Zelfs niet die je omslaat per maand, maar zeker niet met het hele jaar op een overzicht/poster. Zoals we er zoveel stomme, lelijke, oude maar ook bijzondere, leuke, grappige in onze Hollandse po's hebben hangen. Zelfs op het internet kan ik ze niet vinden. Die staat op de lijst om te kopen tijdens vakantie en als ik in een ondernemende bui ben koop ik er een paar om te verhandelen.

Net als verjaardag-slingers overigens, zijn die al genoemd? Als je iemand een plezier wil doen, sla wat basisslingers in bij de Hema
en geef ze cadeau. Mensen vinden ze prachtig. Ze wegen niets en zijn niet duur. Alleen de papieren slingers zijn niet handig voor buiten (kwetsbaar, ze verbleken vrij gauw in de zon en verregenen bij nat weer). Ga ik ook verkopen als ik me verveel als ik 80 ben en een stalletje op de markt wil.

Oh, de webshop kan ze misschien importeren, kunnen wij ze kopen. Idee?

Groet, Fae
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg141077#msg141077 date=1245674998]
Ongedateerde verjaardagskalenders. Zelfs niet die je omslaat per maand, maar zeker niet met het hele jaar op een overzicht/poster. Zoals we er zoveel stomme, lelijke, oude maar ook bijzondere, leuke, grappige in onze Hollandse po's hebben hangen. Zelfs op het internet kan ik ze niet vinden. Die staat op de lijst om te kopen tijdens vakantie en als ik in een ondernemende bui ben koop ik er een paar om te verhandelen.
[/quote]
Ha, ha, gelukkig niet te krijgen hier nee .... :) (Zie ook mijn reactie op je andere opmerking in het topic hier vlak bij ;-) ;-))
 
[quote author=Sacha link=topic=8096.msg140951#msg140951 date=1245496806]
O, die emigranten hebben zo'n enorm gevoel voor humor......... :grin:

Wij hebben hier van die kasten met een raar luchtje. Je kleding gaat er schoon in en na een dag ruikt alles naar de houtenkast... Vandaar dat ik op zoek was naar de zakjes. Daar kan mij wasmiddel echt niet meer tegen op  :cry:
[/quote]

Ik deed het met lavendel in washandjes, maar wie weet werkt waspoeder in een washandje ook wel. Geen idee of een washandje wel wil, of dat het door het washandje heen komt.

Er schoot me net nog iets te binnen. Ikea verkoopt geurkaarsen (Tindra) die enorm geuren (wel erg lekker). Mijn hele voorraadkast ruikt naar de 2 kaarsen die ik op voorraad heb liggen. Wie weet is dat ook nog een idee  :lol:
 
Ik heb geen idee hoe het smaakt hoor, maar wat dachten jullie van een beetje paprikapoeder over je gewone gezouten chips strooien? Zou dat niet werken? Ik heb geen gezouten chips in huis, maar wel paprikapoeder, anders had ik het zelf eerst wel geprobeerd...
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg141077#msg141077 date=1245674998]
Ongedateerde verjaardagskalenders. Zelfs niet die je omslaat per maand, maar zeker niet met het hele jaar op een overzicht/poster. Zoals we er zoveel stomme, lelijke, oude maar ook bijzondere, leuke, grappige in onze Hollandse po's hebben hangen. Zelfs op het internet kan ik ze niet vinden. Die staat op de lijst om te kopen tijdens vakantie en als ik in een ondernemende bui ben koop ik er een paar om te verhandelen.

Net als verjaardag-slingers overigens, zijn die al genoemd? Als je iemand een plezier wil doen, sla wat basisslingers in bij de Hema
en geef ze cadeau. Mensen vinden ze prachtig. Ze wegen niets en zijn niet duur. Alleen de papieren slingers zijn niet handig voor buiten (kwetsbaar, ze verbleken vrij gauw in de zon en verregenen bij nat weer). Ga ik ook verkopen als ik me verveel als ik 80 ben en een stalletje op de markt wil.

Oh, de webshop kan ze misschien importeren, kunnen wij ze kopen. Idee?

Groet, Fae
[/quote]

Fae, mooie weblog overigens!!, als je wilt stuur ik ze je zo op hoor die slingers!
 
Dank je Senseo, maar ik heb er nog een paar die wel meekunnen totdat we in april volgend jaar op vakantie gaan naar NL :) Niet echt zin in nog, maar wie weet komt het nog.

Groet, Fae
 
Beste mensen,

Allereerst: bedankt voor alle informatie! Ik ben bezig met een (stage)onderzoek naar de import van Nederlandse levensmiddelen in Australië.

Behalve bekende Nederlandse A-merken zijn er ook veel private label producten verkrijgbaar. Zoals bij Woollies en Coles: koekjes en dergelijke.

Zou iemand voor mij een foto willen maken van een schap bij Woollies/Coles van Nederlandse producten??
Deze kan ik toevoegen aan mijn onderzoek om te laten zien hoe de supermarkten NL-producten verkopen en welke ze precies in het assortiment hebben. Het assortiment van de webshops is namelijk in veel gevallen anders..

Alvast super bedankt!!

Cheers
Willem
 
Hi

Nou helaas heeft de supermarkt bij ons alles weggehaald en kan ik NIETS Nederlands meer krijgen.

Ben benieuwd of dat ook bij andere supermarkten in Victoria het geval is.

Ik had het idee dat wellicht de importer op zijn kont ligt?

Sidonia
 
Vroeg met af of ze in Oz eigenlijk eierkoeken hebben? En van die roze glacé koeken? (want af en toe moet ik mezelf te buiten gaan aan die koeken)
 
[quote author=WillemOZ link=topic=8096.msg141381#msg141381 date=1245916157]
Beste mensen,

Allereerst: bedankt voor alle informatie! Ik ben bezig met een (stage)onderzoek naar de import van Nederlandse levensmiddelen in Australië.

Behalve bekende Nederlandse A-merken zijn er ook veel private label producten verkrijgbaar. Zoals bij Woollies en Coles: koekjes en dergelijke.

Zou iemand voor mij een foto willen maken van een schap bij Woollies/Coles van Nederlandse producten??
Deze kan ik toevoegen aan mijn onderzoek om te laten zien hoe de supermarkten NL-producten verkopen en welke ze precies in het assortiment hebben. Het assortiment van de webshops is namelijk in veel gevallen anders..

Alvast super bedankt!!

Cheers
Willem
[/quote]

Ik heb 6 foto's voor je. Als je me even een pm stuurt met je mailadres, dan stuur ik ze naar je toe.
 
De gezelligheid van een doorsnee nederlandse voetbalclub kom je hier (in Sydney) niet tegen. De meeste amateurclubs hebben geen eigen kantine en kleedlokalen. Geen afrasteringen,ballenvangers en netten in de doelen tijdens trainingen. Reclameborden enzo kom je ook nergens tegen. De velden zijn vaak ook van een erg slechte kwaliteit en worden in de zomermaanden gedeeld met een criket-club.
Betaalde amateurtrainers kennen ze ook niet hetgeen de kwaliteit van het spel dus ook niet ten goede komt.

De onderlingen verhoudingen, respect en kamaraadschappelijkheid zijn wel veel beter dan in nederland :applaus: maar het clubgevoel/gezelligheid duidelijk minder.
 
Ik heb zelf een half jaartje gevoetbald in Oz bij een zeer gezellige amateurclub, geef toe het clubhuis/ kantine werdt gedeeld met een andere club en het stelde niet veel voor.
De faciliteiten bij een gemiddelde rugbyclub zijn een stuk beter.
Maar wat betreft kameraadschap en respect, daar was niets mis mee, verjaardagen, bruiloften ed, iedereen werd uitgenodigd.
Italianen, grieken, aussies, nederlanders en zelfs een duitser, prima club, heel veel vrienden gemaakt.

groetjes  Johan
 
[quote author=sidonia link=topic=8096.msg141384#msg141384 date=1245918846]
Ben benieuwd of dat ook bij andere supermarkten in Victoria het geval is.
[/quote]
Hoi Sonja,

De Safeway in Dandenong en in Carrum Downs hebben gelukkig nog steeds een schap met Nederlandse producten.

Groet,

Tom.
 
@ loecky: waar o waar heb je die heerlijke glace koeken gezien???
ben wel al bokkepootjes, kletskoppen enz tegengekomen, maar niet die lekker rose!!
bedankt
 
Back
Top