Wat kun je in Australie niet krijgen?

[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg140441#msg140441 date=1245058712]
[quote author=Kathren link=topic=8096.msg140439#msg140439 date=1245058460]
[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg140425#msg140425 date=1245048536]

Is het nou echt zo dat als je in Australie woont dat je dan een kroket en frikandel moet?????

ik denk dat ik dat niet zo ga missen eigenlijk.
[/quote]

@Lizzy.
Ik kan soms 's morgens wakkeer worden en dan zo'n zin hebben in een goulash kroket!  :-x
[/quote]

:lol:misschien komt het ook omdat ik hier ook niet echt vaak naar de snackbar ren hoor,  :wink:
eigenlijk zou er ook een topic moeten zijn wat je in Asutralie gevonden hebt en niet kende en wat verrekte lekker is, is wel zo leuk voor diegene die nog hier zitten! :p

[/quote

Lizzy, echt Australiche dingen zijn er eigenlijk niet, behalve Vegimite en dat is niet te eten  :grin:
Er wonen hier mensen uit de hele wereld en iedereen heeft zijn eigen keuken meegebracht.
Overal smaakt het eten wel weer anders, behalve bij de Mc Donald  :grin: Of ik de hamburger in Veldhoven of Cairns bestel, overal zit de vieze augurk erop.
Dus de NL hebben hun kroketten en frikandellen meegenomen alleen zijn die van Mora lekkerder als die je hier kunt vinden.

Jolanda
 
kijk mac donalds vind ik dan wel weer lekker op zijn tijd, als dan die saus ook lekker mijn broodje uitdruipt dan voel ik me helemaal op mijn gemak :lol:
 
Nu we het toch over de Mac en kroketten/frikandellen. Twee jaar geleden toen we een reis naar de Nord Kapp hebben gemaakt wilden we na 2 weken door Zweden en Noorwegen wel een Mac-je doen... koste € 25,- voor 2 menu's! Toen we daar zaten te eten hebben we elkaar lekker zitten te maken met de gedachten aan een frikandel voor € 1,-. Raad eens wat we als eerste hebben gegeten toen we thuiskwamen?????  :grin:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=8096.msg140441#msg140441 date=1245058712]
eigenlijk zou er ook een topic moeten zijn wat je in Asutralie gevonden hebt en niet kende en wat verrekte lekker is, is wel zo leuk voor diegene die nog hier zitten! :p
[/quote]
Chilly Philly;
184x217_sweetchilliphilly.jpg

Lekker hoor!!

Bart
 
Er zit hier nu naast me iemand al te kwijlen omdat het woord "chili" voorbij kwam.

Maar wat is het????

En een noodkreet: Waar kan je borrelnootjes kopen??????????? Hij eet nu de chips van de kinderen steeds op  :-(

Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=8096.msg140463#msg140463 date=1245066993]
Er zit hier nu naast me iemand al te kwijlen omdat het woord "chili" voorbij kwam.

Maar wat is het????

En een noodkreet: Waar kan je borrelnootjes kopen??????????? Hij eet nu de chips van de kinderen steeds op  :-(

Sacha
[/quote]

Sasha, bij de Woolies en Coles in het schap bij de chineze kruiden enz. Coated peanuts.

Jolanda
 
Philadelphia in chili saus.
Omkeren op een schaaltje en lekker met crackertjes oplepelen.  :applaus:

Bart
 
Namens mijn man en de kinderen enorme dank aan Jolanda B en Tekkel...
Morgen even snel naar de Coles om de hoek lopen!
 
Inmiddels wordt het topic wat je in Australie wel kunt krijgen...

Ik ben hier een keer met Joy naar de MacD geweest en vond het veeeel goedkoper dan in NL, is dat mijn verbeelding? Verder ben ik blij dat ze vaak genoegen neemt met spelen en een softijsje. Voor 50 ct, dus 25 eurocent, dat bestaat in NL toch niet meer?

De Thomy mayo is goed in zijn prijsklasse, maar nog beter vind ik de Norganic. Gezonder en iets verfijndere smaak maar wel veel duurder.

Borrelnootjes kun je online via Dutchfood kopen. Door dit forum ben ik uit nieuwsgierigheid gaan kijken :)x) en prompt gezwicht. Ik vertelde Joy vorige week over tompoucen, en die verkopen ze, tja dan moet ik ze natuurlijk wel een keer laten proeven. En grote potten appelstroop, oh daar ben ik echt blij mee want we gaan nu vrijwel helemaal vegetarisch en dat is toch een goede ijzerbron. Appeltaartmix uit nostalgie. En de heksenhyl kon ik ook niet laten. Die winkel verkoopt meer honig en conimex dan je je kunt voorstellen en ook borrelnoten dus (aan mij overigens allemaal niet besteed maar voor elk wat wils). DDDDD theedoeken! Kaasschaven. Haha, het was eigenlijk heel grappig om op rond te surfen. Toch heb ik de link maar niet opgeslagen...

Leuk idee, Lizzyhas, het topic eten waar je je op kunt verheugen  :smile:

Groet, Fae
 
Thomy is heerlijk, maar nóg lekkerder vind ik de mayo van Best Foods. Norganic is mij persoonlijk wat te zuur.

Fae, bij Mrs. Flannery's (hebben ze die in Broome? Het is een biologische winkel) verkopen ze appelstroop - of was het nou perenstroop... misschien nog 's kijken.
Verdorie, nou heb ik door jouw post trek in zoute drop! Zwartwitpoeder!! Ohhhhhh....

Wat ik ook erg yummie vind en in NL destijds nog nooit gezien had, zijn 'custard apples'. De vertaling die ik online vind is 'roomappel' of 'kaneelappel'. Het lijkt niet op een appel trouwens. Mierzoet, zacht vlees.
 
Is Best Foods ook biologisch? Dan ga ik die zoeken.

Nee, helaas geen Mrs Flannery's hier, maar wel een locale organic farmer. Ik zal haar eens vragen of ze het zou kunnen bestellen.

Tja, zoute drop en poeder heb ik niet biologisch gevonden, wel de reguliere liquorice hier en die is lekker. Niet zo zoet als onze zoete drop.

Custard apples heeft een vriendin aan de boom, maar ik heb ze nog niet geproefd. En in Amsterdam Zuidoost ook nooit op de markt gezien, dus ik zou denken dat ze niet voorkomen in Suriname. Maar toch zeker wel in Indonesie, dus je zou denken dat ze wel geimporteerd worden en wellicht een andere naam hebben.

Zo lijkt Gubinge fruit erg op de Surinaams/Antilliaanse knippa (ook niet te eten  :wink:).

Lekker he, eten...
 
Ah, nee, Best Foods is niet organic, true. Ja, dat is dan weer zoiets, dan heb ik alle mayo's geprobeerd en jammergenoeg geen biologische gevonden die ik echt lekker vind. En aangezien ik het niet veel en niet vaak eet, kies ik dan voor de smaak. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt op een andere manier een niet-biologisch ei te consumeren, maar there you go.

Leuk, ik haal ook veel van mijn groenten en fruit bij een organic farmer :) Tussen de kippen en honden boodschappen doen. Ze teelt een hoop zelf en de rest bestelt ze. Cleopatra's melk, die ken je dan ook, daar lepel ik de room uit voor in de koffie, mmmm... Hebben jullie daar ook Barambah? Indien ja, heb je de sour cream geproefd? Waaaaanzinnig! Zoiets had ik nooit eerder geproefd, zálig. Daar kan je zelfs een drol mee lekker maken :-D.

Voor nieuwsgierigen, dit is de custard apple (bullock's heart/bull's heart zijn andere benamingen, maar die worden hier voor zover ik weet niet gebruikt):

images


Ja, eten.... :)
 
Goed he, medebiogenootjes. Het is grappig, want vrijwel mijn hele vriendenkring in Broome winkelt op precies dezelfde manier en dus ook overwegend biologisch. In veel iets grotere steden hebben ze local farmers markets, hier niet echt maar op de courthouse weekend markets zijn toch wel vaak een of twee locale tuinders aanwezig die wat verkopen. Gelukkig wordt het steeds 'gewoner' maar wat mij betreft nog lang niet gewoon genoeg. Eigenlijk vind ik dat organic/biologisch de standaard moet zijn. Voor onze aller gezondheid en vooral ook voor de planeet. Wie weet maken we het ooit nog eens mee...

Ik koop ook liefst Australian owned, ook omdat al dat transport inderdaad helemaal niet goed is voor het milieu.

Verse bio eitjes zijn hier volop, collega's en vrienden hebben kippetjes. Wij voeren ze mee met onze etensresten en -afval. Heb je wel eens geprobeerd om zelf mayo te maken? Schijnt niet zo moeilijk te zijn. Ook zou je de norganic misschien met een pietsje honing, hoewel dan wordt het dressing, kunnen proberen?

Biologische melkproducten gebruik ik niet zo veel. De melk (van de locale boer) is supervet, ik krijg de rillingen van die room. En als je het niet op de afleverdag koopt, moet je bevroren melk kopen. Een tweeliterfles vette melk ontdooit niet makkelijk in de koelkast, dus dat werd me teveel gedoe. Rauwe melk is helaas niet te krijgen. Cleopatra heb ik nooit gezien, Barambah wel geloof ik. Voor het gemak varieer ik tussen de organic long life and Harvey fresh (heb gehoord dat die koeien geen antibiotica enzo krijgen). Coles heeft ook organic yoghurt die ik heel lekker vind. Ik heb overigens nog steeds niet zelf geprobeerd om yoghurt te maken en eet het eigenlijk te weinig om de moeite te doen.

Wat gek dat het aanbod zo verschilt; onze Woolies heeft geen organic meat maar AGF dus wel. Coles doet geen vers producten behalve free range kip. Maar, ik heb net gehoord dat de locale slager bio kip en vlees verkoopt, dus ik ga eens kijken. Moet ik me wel even mentaal op voorbereiden.

Weet je wat ik nog zoek: lekkere biologische chocola. Aan de Vivani praline heeft nog niets kunnen toppen...
 
Hai Fae,

Ik vind Green & Black's chocolate erg lekker (ik ken de Vivani niet?), organic en is ook Fairtrade trouwens, maar niet geproduceerd in Australië. Er is nog een ander merk waarvan ik de naam kwijt ben, daar heb je dus niets aan. Verkoopt de Woolies hier Fairtrade chocola? In NZ wel, en de pure versie vind ik één van de allerlekkersten.

Cleopatra bathmilk, jawel, is rauwe melk, maar mag niet als 'gewone' melk verkocht worden, vandaar dat het 'bath milk' heet. Maar als je rillingen van room krijgt, dan mis je hier niets aan, want het zit er vol mee.

Mayo heb ik wel 's geprobeerd te maken, maar niet gelukt. Ik ben allergisch voor eiwit en eigeel, dus ik doe het er maar heel rustigaan mee. Best een goed idee om wat honing aan de Norganic toe te voegen, dank je.

Leuk dat je zoveel like-minded people om je heen hebt. Ben het helemaal met je eens, ik zou ook graag zien dat biologisch was, maar daar kunnen voorlopig nog wel naar fluiten. Troep is nou eenmaal goedkoper en lucratiever. Ik maak me daar geen illusies over. Talcum powder, aluminium in deodorant, triclosan in tandpasta, processed salt, en ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Alles wat ik kan doen, is bij onszelf beginnen, en dat doe ik dan ook.

Harvey Fresh ben ik hier weer niet tegengekomen. In de organic wereld is alles veel localer hè. Het is inderdaad heel onhandig dat winkelketens hier zus wél verkopen, en daar zus weer níet verkopen, maar goed, als we eenmaal onze boodschappenlijst geprogrammeerd hebben, lukt het wel ;-).
 
jullie schrijven "lekker" allemaal in het verkeerde topic, want dit kun je allemaal krijgen in Aus. :cool:
 
kijk [size=14pt]kijk[/size]  zo blont :grin: is ze nu ook weer niet...................

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8096.msg140777#msg140777 date=1245327954]
kijk [size=14pt]kijk[/size]  zo blont :grin: is ze nu ook weer niet...................

Jack :evil:
[/quote]

goed he, ik sta zelf verbaasd!!! :evil: :happy:
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg140482#msg140482 date=1245070678]
Inmiddels wordt het topic wat je in Australie wel kunt krijgen...
[/quote]
Gelukkig zijn Eerainuh en ik zelf ook blond  :lol: en blijven wij ook bij de les. Maar ja, je hebt er altijd die in de klas toch even hun eigen dingetje doen... Bovendien heb ik in allebei mijn laatste postings iets genoemd wat in Australie NIET te krijgen is. Zoek goed en gij zult vinden  :cool:
 
[quote author=Fae link=topic=8096.msg140783#msg140783 date=1245329957]
[quote author=Fae link=topic=8096.msg140482#msg140482 date=1245070678]
Inmiddels wordt het topic wat je in Australie wel kunt krijgen...
[/quote]
Gelukkig zijn Eerainuh en ik zelf ook blond  :lol: en blijven wij ook bij de les. Maar ja, je hebt er altijd die in de klas toch even hun eigen dingetje doen... Bovendien heb ik in allebei mijn laatste postings iets genoemd wat in Australie NIET te krijgen is. Zoek goed en gij zult vinden  :cool:
[/quote]

jaooo, tis geen pasen!!!!  :lol: :lol:
 
Back
Top