Wat mag ik wel en niet mee nemen naar Australie

Huh, glas niet mee mogen nemen?

Omdat ik net een aantal spullen heb verhuist en een invulformulier van de Australische douane daarbij heb ingevuld heb ik dat nog even nagekeken. Er wordt niet gevraagd of je glas meeneemt dus ik ga ervan uit dat dat gewoon mag. Dan zou je ook je auto niet mee kunnen nemen. Of je moet de ramen eruit halen  :-D .
 
Hoi Hawk,
Bedankt voor je reactie maar hoe kom ik aan zo'n vragenlijst van de douane?
Ergens te downloaden?
Bedankt.
 
Ik laat gewoon alles in Nederland, op wat kleding na dan natuurlijk (en wat persoonlijke spullen). Volgens mij zou mijn inboedel niet eens de kosten van het verschepen waard zijn  :lol: Niet dat ik van ellende uit elkaar vallend spul heb staan hoor, maar wel de goedkopere ikea spullen. Goedkoop maar degelijk.
 
en Ikea's hebben ze ook in Oz!!!
Ik ga een paar dozen verschepen via TPG post; 54 euro voor 20kg, valt best wel mee toch??!!!
 
Wij hebben onze inboedel mee verhuisd en ik moet zeggen dat dat erg goed bevallen is.
Het is niet Sinterklaas als de container arriveerd met je eigen spulletjes.
Je kan uiteraard alles opnieuw gaan aanschaffen, maar dan ben je ook aardig wat geld kwijt. Plus de eerste 6-8 weken heb je niets want er zit meestal 6 tot 8 weken levertijd op. Dit zelfde geldt voor als je de spullen mee verhuisd, maar dan heb je je eigen ingesleten stoel voor je pas nieuwe tv.

Aardewerk bloempotten hebben we gewoon meegenomen, zonder probleem.
 
Hi Mariette,

Ik heb de dure genomen, oftewel Allied Varekamp. Waar iedereen natuurlijk rekening mee moet houden is dat je natuurlijk alles nieuw kan kopen maar dat je dan meestal veel meer kwijt bent als dat je het laat verschepen. Mijn spullen zijn al weg en gaan over 10 dagen (20 oktober) op de boot naar Australië. De verzekeringskosten, ik heb lang niet alles laten verzekeren, zijn 2,5% van het verzekerde bedrag.

Nogmaals, niet meenemen kan, als je allemaal oude troep in je huis hebt staan of je gaat het verkopen (hou er rekening mee dat je voor 2e hands spullen weinig geld krijgt, tenminste ik ben een slechte 2e hands verkoper denk ik) dan kan je meer geld kwijt zijn als dat je het laat verschepen. Nou, wie heeft het voor elkaar gekregen om zijn spullen voor meer dan de helft van de winkelwaarde te verkopen vraag ik me af. Okee, je huis zelf uitgezonderd. Dat wordt (*helaas) alleen maar meer waard als je het verkoopt.

* voor de koper, niet voor de bezitter.
 
Nee wij willen onze hele inboedel meenemen, dus vullen maar die 20 feet container. Ik heb al een aanbieding van 2600 Euro, wel zelf in en uit pakken maar incl transport en ex verzekering.
Wie weet een goedkopere.
 
Goedkopere????

Dat is toch al een scherpe prijs?
volgens mij is de enige manier om het goedkoper te doen, niets mee te nemen.
Er zijn hierover trouwen al meer topics, dus gebruit ff de searchbutton.

Groetjes, Mariette
 
Iemand enig idee of oer hollandse klompen (als souvenir voor de aussie family) via de tpg-post verstuurd mogen worden??
van de website van customs word ik ook niet veel wijzer.,. :-(
 
Wij hadden in onze container twee houten kinder klompen meegenomen, zonder problemen.
Het is wel anders dan per post.
 
Een auto met stuur aan de andere kant kun je gewoon invoeren, het wordt veel gedaan, vooral die uit de U.S., dan nadat je deze hebt gekeurd in OZ, dan moet je binnen 3 of 6 maanden je stuur ombouwen (ligt aan de Staat waar je terecht komt).
Je zal de benzine eruit moeten halen (zoveel mogelijk), ik denk dat de olie er in kan blijven en als ie in de container gaat kun je hem ook helemaal volstoppen met andere spullen want het is een onderdeel van je "personal effects".
Jan
 
[quote author=hawk link=topic=5713.msg72116#msg72116 date=1159433720]
Wat betreft voedsel is het zo dat je vooral niks mag meenemen wat aan bederf onderhevig is. Hagelslag is denk ik geen probleem. Over de koffie en de wijn, ik denk dat dat ook niet zo'n groot probleem vormt. Het is vooral afhankelijk van de voorraad. Je auto echter, dat is een groter probleem. Het stuur zit namelijk aan de verkeerde kant  :lol:
Ik heb me er niet echt in verdiept maar je mag volgens mij geen auto's invoeren met het stuur aan de linkerkant.
Wat betreft je kans op emigratie zelf?
Ik denk niet dat je zomaar in aanmerking komt voor een skilled visum, volgens mij ook niet gesponsort. Wellicht dat er via omwegen wel iets kan maar wat wel kan is een retirement visa.
Tenminste, ik geloof dat het "enige" criterium voor dit visum is dat je de leeftijd van 55 hebt en je voldoende geld hebt om je de rest van je leven in Australië door te brengen.
[/quote]Ik denk wel dat een wagen met linkse stuur mag ingevoerd worden als het een oldtimer is van ouder dan 25 jaar . Ik ga het voor zekerheid straks nog eens checken want ik heb zelf ook een bijna "oldie" die ik wil meenemen ; Ivan
 
Back
Top