Wat mis je het meest?

Wat mis je het meest van Nederland?

  • Eten

    Votes: 4 19.0%
  • Weer

    Votes: 2 9.5%
  • Familie

    Votes: 9 42.9%
  • Wijze van omgang

    Votes: 3 14.3%
  • Anders namelijk....

    Votes: 3 14.3%

  • Total voters
    21
Hee Trude, leuk je weer te zien!

Grappig dat je dat over die lease-auto's aanhaalt; als ik er zo over nadenk, er wordt inderdaad weinig opgeschept. Eigenlijk helemaal niet. Steve vindt het 'showing off' als ik vertel dat we een huis in NZ hebben, terwijl het voor mij uit puur enthousiasme is. Moet ik niet zomaar aan iedereen over vertellen, vindt 'ie dan. Not done! :blush: :-x 

Ik merkte in Nederland dat m'n gevoel voor humor veranderd is. Ik heb tussendoor m'n tong net op tijd afgebeten, omdat ik dacht dat 't niet goed zou vallen. Australiërs nemen elkaar en zichzelf graag op de hak (soms wordt er ter plekke iets over je verzonnen) en je moet soms wel tegen een stootje kunnen of, nog beter, een snelle gevatte repliek hebben! Nederlanders zijn wat dat betreft wat anders; eerst elkaar goed kennen voor je elkaar mag afzeiken :-D

Ik heb trouwens heeeeel veel Nederlandse boeken, dus als je wat wilt lenen...! (Of DVD's van Pippi Langkous, Tita Tovernaar, Q&Q...).

Oh, ik bedenk me net wat ik wel 's mis: koelte! (in de zomer).

Doei,

Ireen
 
[quote author=amoz link=topic=7684.msg100090#msg100090 date=1190869191]
Dat 'how are you' van de aussies is niet meer dan een 'hallo' voor ons. In 95% van de gevallen wordt niet echt  een serieus antwoord op deze vraag verwacht. 'Not too bad' is een standaard antwoord terug. Dus niet al te veel achter zoeken, gewoon hun standaard manier van hallo zeggen.
[/quote]

Dit heeft wat rare momenten opgeleverd in de keren dat ik in Australie was... Het was niet geheel duidelijk wat er nou verwacht werd. Dat ze niet echt willen horen hoe het gaat was duidelijk, maar de ene keer wordt er op gereageerd, de andere keer helemaal niet. Grappig. Hierin NL is het eigenlijk ook zo. Als je vraagt: hoe gaat het wil je vaak ook niet echt het hele verhaal horen (afhankelijk van wie het is dan)
 
[quote author=amoz link=topic=7684.msg100090#msg100090 date=1190869191]
Dat 'how are you' van de aussies is niet meer dan een 'hallo' voor ons. In 95% van de gevallen wordt niet echt  een serieus antwoord op deze vraag verwacht. 'Not too bad' is een standaard antwoord terug. Dus niet al te veel achter zoeken, gewoon hun standaard manier van hallo zeggen.
[/quote]

Ik ben nog steeds een keer van plan mijn hart te luchten met een (verzonnen) depressief levensverhaal. Kijken hoe men reageert  :evil: :evil:.
 
[quote author=tinusv link=topic=7684.msg100149#msg100149 date=1190931630]

Ik ben nog steeds een keer van plan mijn hart te luchten met een (verzonnen) depressief levensverhaal. Kijken hoe men reageert  :evil: :evil:.
[/quote]

LOL... Goed kans dat ze zeggen 'Oh okay'.... Of 'Well, that's no good, is it?' Ben bang dat ze zich er altijd wel uitlullen! :-D
 
Martijn, ik heb dat per ongeluk een keer gedaan! Heel in het begin, toen ik nog niet helemaal begreep dat het gewoon een courtesy vraag is en een beetje gefrustreerd was dat de banenjacht maar niet lukte. Het winkelmeisje dat het 'slachtoffer' was van mijn onverwacht eerlijke antwoord reageerde precies zoals Ireen al zei 'Oh that's no good. But I bet you'll find something soon'.

Het is grappig, ik ben op het moment voor mijn werk bezig met het luisteren naar en beoordelen van nieuw call centre personeel in India en zij hebben precies hetzelfde probleem. Reageren niet op het 'how are you' en dan gaat vervolgens het hele gesprek scheef. Lastig hoor! Het andere probleem wat zij hebben is ook vrij herkenbaar voor Nederlanders - zij gebruiken veel minder vaak beleefdheidsvormen en woorden als please en thank you. Zeker als je met klanten te maken hebt is dat helemaal not done!
 
[quote author=BlizzardofOz link=topic=7684.msg100101#msg100101 date=1190891007]
Wat ik mis:
- Mensen om me heen met wie ik meer dan 5 jaar geschiedenis heb, die alles van me pikken en begrijpen. Het soort relatie wat je alleen met familie en hele oude, goede vrienden hebt (ik althans).
-Verder eigenlijk niets! Vind het leven hier prima :smile: Niet perfect, maar dat was het in NL ook niet.

Trude
[/quote]

Vind het een leuk topic, zoveel herkenning! Jullie halen dingen aan die ik niet zo snel onder woorden kan brengen als ik met vrienden en kennissen in Nederland over de Aussies praat.
Wat trude zegt is eigenlijk precies raak! Wij hebben inmiddels een leuk kringetje met Australische vrienden opgebouwd en ik vindt ze niks oppervlakkig en we hebben dezelfde humor. Zelfs het Nederlandse "rechtdoorzee"  vinden zij prettig, als je je manieren maar gebruikt. Gewoonweg gezellig en ook voor mindere dingen kunnen we bij elkaar terecht. Nu na 2 jaar Australie kan ik gelukkig weer zeggen een sociaal kringetje opgebouwd te hebben. Maar wat ik inderdaad mis aan de vriendschappen is het verleden wat je met elkaar hebt. Vrienden die je door en door kennen en aan een half woord genoeg hebben.

Over een paar jaar is dat hier ook zover!

Groetjes Lin
 
Weet je wat ik nou zo mis, die lekkere Lays Superchips Paprika voorheen Smiths. Aan paprika chips is nog wel te komen maar nergens kan ik de Paprika Superchips vinden. Dat is die gekartelde chips waar Peter Lusse van de TV-serie vrienden voor het leven bekend mee is geworden. Ze smaken zoals ze kraken.

Hmmmm!!!!!
 
Ja inderdaad. Je kan hier in de dutch shop alleen anderen merken paprika chips vinden. Totaal verschillende smaak dan de enige echt lays paprika.

paar weken terug dit pakje ontvangen van mijn ouwe.. We hadden de chips in 3 weken op.... :| Maar gevoelsmatig kunnen we er weer ff tegen aan.

DSC03183.jpg
 
[quote author=Bear link=topic=7684.msg100270#msg100270 date=1191220303]
Ja inderdaad. Je kan hier in de dutch shop alleen anderen merken paprika chips vinden. Totaal verschillende smaak dan de enige echt lays paprika.

paar weken terug dit pakje ontvangen van mijn ouwe.. We hadden de chips in 3 weken op.... :| Maar gevoelsmatig kunnen we er weer ff tegen aan.

DSC03183.jpg


[/quote]

Geen lays chips???? Ohoohhhh. 
Dan moeten ze voor mij makro/sligro verpakkingen lays chips versturen vanuit NL :evil:
 
[quote author=Joep link=topic=7684.msg100277#msg100277 date=1191227845]
Het meest mis ik:

fctwente

Heb ik dat al wel eens eerder gezegd?  :evil:
[/quote]

Gewoon gaan naar www.planet.nl/voetbal
live eredivisie via internet  :wink:
 
Lekker zo'n pakket he Bear!
Brinta is hier ook favoriet en muisjes voor op brood! :up:
 
[quote author=tinus link=topic=7684.msg100279#msg100279 date=1191237670]
[quote author=Joep link=topic=7684.msg100277#msg100277 date=1191227845]
Het meest mis ik:

fctwente

Heb ik dat al wel eens eerder gezegd?  :evil:
[/quote]

Gewoon gaan naar www.planet.nl/voetbal
live eredivisie via internet  :wink:
[/quote]

nee ik mis mijn stoeltje in het stadion!
 
Joep, welk stoeltje had je? Ik kom gemiddeld 1 x per week bij de duiktoren op het Go Planet terrein en kan wellicht eens vragen of we jouw stoeltje mee mogen nemen in de container :evil:
 
:grin: haha Maluka  :up:

Het is een lichtblauw stoeltje in vak 23 precies op de middellijn.

vak23.jpg


Gelukkig ga ik binnenkort een wedstrijdje bezoeken.
 
Het verschil tussen lange en korte dagen. In de winter lekker al om een uur of 4 schemeren, in de zomer tot 11 uur op een terras zitten.

Maar goed, we moeten onze eerste omgekeerde winter/zomer nog mee gaan maken dus misschien valt het mee. :happysun:
 
Het is niet zo dat ik iets mis maar eehhh..... weet er iemand waar je in of rond Brisbane ergens een krop sla kan kopen. Ik bedoel echte salade, geen lettuce.  :|

Nick***
 
Nick... confusing; 'salade' is een mix van ongekookte groenten. Jij zoekt 'sla'? Er zijn zoveel soorten 'sla'. En 'sla' heet 'lettuce'. Ben je op zoek naar de sla die simpelweg 'sla' heet in Nederland? (In tegenstelling tot 'ijsbergsla', 'rucola' e.d.?). Die ís er geloof ik wel, maar ik weet niet hoe die heet. Hm, daar ben je niet mee geholpen, maar misschien kan je wel uitleggen welke soort sla je precies bedoelt.

:)
 
Back
Top