wat neem je mee, wat niet....?

Jerden

Active Member
Hoi

ik weet dat er hier al behoorlijk wat over geschreven is, maar ik heb nog een aantal specifieke vragen waar al ge-emigreerden mss wat tips kunnen geven.

Wij zijn nu aan het bedenken wat er allemaal mee moet in de container, en ik vraag me af of er zaken zijn die je in Australië niet of moeilijk of slechts heel duur kan vinden. Wij hebben bvb zo'n schommelbank voor in de tuin, een driezit die ophangt aan zo'n ijzeren geval. Een heerlijk ding, waar ik elk zonnig moment in zit. Maar: het is natuurlijk groot, en ik vraag me af of ze dat eigenlijk verkopen in Australië. We hebben het al lang, dus evt laten we het hier en kopen daar een ander, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze het daar 1) verkopen en 2) het geen stukken van mensen kost. Weet iemand dat?

Wij hebben ook een vrij nieuwe teaken tuinset (tafel en 6 stoelen), die wilden we meenemen, maar nu zei iemand me dat dat daar waarschijnlijk veel goedkoper is dan hier (omdat het daar veel warmer is en dus veel verkocht wordt) en we het dus beter nieuw kunnen kopen daar. Is dat ook zo, of zijn die dingen daar ook hartstikke duur?

En weet iemand hoe het zit met rieten spullen? We hebben een aantal rieten manden, en ik vraag me af of ze moeilijk doen daarover bij de douane. Kersenpitkussentjes? Boekweitkussens (mijn favoriete hoofdkussen...)? En is het in Queensland nodig om een winterjas mee te nemen, of kunnen we die allemaal wegdoen?

Ik weet bvb al dat washandjes en aftrekkers (om te dweilen....) daar niet te vinden zijn. Ook geen matrassen van langer dan 2 meter.Zijn er zo nog spullen, die je niet meegenomen hebt en waarvan je achteraf spijt had?

Bedankt alvast :up:

Rieten manden zijn geen enkel probleem. Je kunt hier veel tuinsetten vinden met diverse prijsklassen, meestal gerelateerd aan kwaliteit. Het is natuurlijk moeilijk vergelijken als we niet weten wat voor set de jouwe is. Ik zou eens op internet zoeken, zoals bij Harvey Norman. Winterjas zou ik wel meenemen, voor als je naar een gebied gaat dat wel koud is (zoals de snowy mountains) of voor als je naar elders reist. Of je het normaal gesproken zult gebruiken ligt natuurlijk aan je eigen gevoeligheid voor koude. Ik heb hier (Sydney) diverse mensen met winterjassen en mutsen rond zien lopen, terwijl ik zelf gewoon een trui aantrek.

Over het algemeen geldt dat als je een hele container ter beschikking hebt dat het dan een kwestie is van zo vol mogelijk laden en wat niet past achterlaten.

Zelf doen we het ook zo, lekker stikkertjes op alles. (in gedachten dan he?? Ik zie me al lopen. :grin:)
Groen gaat sowieso mee, oranje daarna en als er nog plek over is misschien nog een paar rode spullen.
Morgen komt het eerste container bedrijf, lopen we gewoon door het huis heen en dan zien we wel.
We hebben niet veel spullen volgens mij, maar schijn bedriegt misschien. :huh:

Hoi!
Ik zou zoveel mogelijk meenemen. Die heerlijke schommelbank ook. Ik heb ze hier ook wel gezien maar ze zaten niet echt lekker. Ze hebben hier best veel tuinmeubelen maar toch anders dan in Nederland.
Tuinstoelen waarvan je de leuning optilt waarna de rugleuning naar achteren gaat, die heb ik hier nog helemaal niet gezien.
Ook kussens voor de tuinstoelen zijn er weinig en erg duur. Die had ik heel graag mee willen nemen! en dan ook nog een extra setje!

Onbewerkt hout wat buiten heeft gestaan is wel een probleem om mee te nemen. Tuintafels en stoelen van teak verkopen ze heel veel en niet duur. Maar jouw set is nieuw? Dan kan je hem wel meenemen.

Die kussens gewoon inpakken. Ze kijken echt niet alles na. Wij hadden ook spullen van riet mee (wat eigenlijk niet mag) maar alles kwam gewoon aan.

Ze hadden tegen ons gezegd dat je de doos waar je de schoenen in hebt, dat die wel wordt nagekeken en dat je moet zorgen dat die SUPERSCHOON zijn. Dus echt geen frummeltje op de zool laten zitten. Zo ook met fietsbanden en de stofzuiger zou ik thuis laten, die koop je hier niet te duur en veel keus.

Prop die container gewoon zo vol mogelijk! Dat scheelt je een hoop aankopen straks!
En neem je winterjas maar lekker mee hoor!

Succes met inpakken!!

Zelf doen we het ook zo, lekker stikkertjes op alles. (in gedachten dan he?? Ik zie me al lopen. :grin:)
Groen gaat sowieso mee, oranje daarna en als er nog plek over is misschien nog een paar rode spullen.
Morgen komt het eerste container bedrijf, lopen we gewoon door het huis heen en dan zien we wel.

Waar gaan jullie straks wonen?

Iig zal er heeeeeeeeeeel veel oranje meegaan he!! :D

Ben nu zelf al een paar rommelmarkten aan t boeken om van ewa spullen ed af te geraken, en er hopelijk nog een habbekrats voor te krijgen...

Tasmanie? Winterjas meenemen :)

EN die schommelbank? Heb er enorm spijt van dat ik die dus niet heb meegenomen. Hij hoorde nl. bij onze set met tuinmeubelen en zat zo lekker, maar ik zag gewoon op tegen het werk van schoonmaken en vooral uit elkaar halen. Gevolg: Tuinset ging wel mee, schommelbank is verkocht aan de buren, maar o wat mis ik dat ding. En een nieuwe kopen gaat ook niet, want die past niet bij mijn tuinmeubels :(

@robijntje: We hebben er ook veel zin aan, nu ons mooie huisje nog verkopen..... :|

Buurtjes vragen of ze hem opsturen?? :up:

Blijkbaar alles. :grin:
:grin: We kunnen echt alles meenemen en dan past er nog maximaal 3m3 bij in de container.... mmmmm wat zullen we eens kopen?? :grin:

@robijntje: We hebben er ook veel zin aan, nu ons mooie huisje nog verkopen..... :|
Hoop dat jullie geluk hebben en het snel kunnen verkopen!
In oktober zijn jullie van plan om te vertrekken? ( zoiets had ik gelezen)
Leuk hoor! Heel veel succes met alles!

Blijkbaar alles. :grin:
:grin: We kunnen echt alles meenemen en dan past er nog maximaal 3m3 bij in de container.... mmmmm wat zullen we eens kopen?? :grin:
Zo een heerlijke tuinset met verstelbare leuningen en hele mooie dikke kussens!!!!!

babyboxen voor alle nieuwe nederlandse moeders, is een gat in de markt zie het andere draadje :grin:

Dat is een hele goeie!!
Die zijn hier echt niet te krijgen!
Kan je meteen een winkeltje beginnen :grin:

Oef! Blij dat ik het gevraagd heb :smile: Die lekkere schommelbank gaat dus mee!

We kunnen echt alles meenemen en dan past er nog maximaal 3m3 bij in de container...
Wauw, , geluk hebben jullie! Hoe groot is jullie container? Wij gaan Hazeleger in april laten langskomen, maar ik vrees dat we teveel spullen hebben, dus ben ik nu alvast aan het bedenken wat hier kan blijven. Ik kan me er zo moeilijk een voorstelling van maken wat er in een 20ft container past.

Ben nu zelf al een paar rommelmarkten aan t boeken om van ewa spullen ed af te geraken, en er hopelijk nog een habbekrats voor te krijgen...
Ja, dat ben ik ook van plan. Nog 1x proberen, want in het verleden hebben we daar al een paar keer gestaan en eigenlijk moet je je spullen bijna weggeven om het kwijt te geraken. Dan verkoop je iets voor 1 euro en willen ze het voor een halve... <_<

Wij hadden ook spullen van riet mee (wat eigenlijk niet mag)
Dus dat is echt niet toegelaten? Bestaat daar een lijst van dan?

En een winterjas voor als we naar koudere gebieden reizen is idd wel een goed idee, daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan. En ik ben een echte koukleum, dus die gaat ook mee...

Laat maar komen die tips! :up:

20ft container :up:

De man van het verhuisbedrijf zei dat bewerkt riet gewoon mee mocht, dus mijn twee stoeltjes en tafeltje gaan ook lekker mee. :smile:

Dat is het ook, de een zegt dit en de andere dat, uiteindelijk weet je niet meer wat nou wel of niet mee mag.
Mensen overdrijven ook heel erg.
Onze verhuizers hadden onze rieten prullebak vol met afval ingepakt... :lol: Gelukkig zag ik dat hij weg was en vroeg waar hij was gebleven maar die mensen doen heel veel verhuizingen naar Australie dan denk je toch dat ze het wel weten.

Bewerkt riet en hout mag dan wel, onbewerkt weer niet .
Gewoon lekker veel meenemen, alles wat je niet hoeft te kopen is meegenomen. Hebben wij ook gedaan, de container zat bomvol!
Ik had ook nog wat dozen met handige en belangrijke spullen vooruit opgestuurd naar onszelf. Daar waren we heel blij mee want je moet toch een tijdje "camperen" tot de container er is.

Wij mochten ook maar 20 kg meenemen in het vliegtuig maar ik hoorde dat bij sommige maatschappijen meer bagage mee mag als je gaat emigreren. Misschien handig om even te informeren.
Wij hadden een golftas mee en daar hadden we nog allemaal schoenen en kleding bijgepropt.

Dus dat is echt niet toegelaten? Bestaat daar een lijst van dan?
http://www.aqis.gov.au/icon32/asp/ex_casecontent.asp?intNodeId=8785439&intCommodityId=12218&Types=none&WhichQuery=Go+to+full+text&intSearch=1&LogSessionID=0
http://www.daff.gov.au/aqis/import/timber/types

Je kan het prima meenemen, het kan slechts een inspectie en behandeling tot gevolg hebben.

De info is soms echt verwarrend, wat ik pas wist toen ik eenmaal hier was, is dat je riet wat altijd binnen heeft gestaan geen probleem is, onze verhuizer raadde ons het echter af, dus niet meegenomen, spijt!

Je weet het soms echt niet meer, alle pakketjes wat ik uit Nederland krijg toegestuurd wordt gecontroleerd.
En een kind wat een envelop met gras uit onze oude woonplaats stuurt van het veld waar de kids altijd met elkaar speelden (ja ja leuk idee) komt zo door, niks aan de hand, :lol: :lol:
Bij onze container is alles gecheckt, alles bekeken en uitelkaar gehaald, tot aan schoenhakken toe eraf gehaald,en lijstjes kapotgemaakt en tv weer verkeerd in elkaar gezet, waarschijnlijk was ik zo correct en netjes bezig geweest dat het argwaan aan trok.
Dus mijn idee is, doe ook maar weer niet te netjes,

Een ander let ff niet op en verhuisd haar kaktus met de container mee :up: niks aan de hand, :cool:

Back