wat neem je mee, wat niet....?

De info is soms echt verwarrend, wat ik pas wist toen ik eenmaal hier was, is dat je riet wat altijd binnen heeft gestaan geen probleem is, onze verhuizer raadde ons het echter af, dus niet meegenomen, spijt!

Je weet het soms echt niet meer, alle pakketjes wat ik uit Nederland krijg toegestuurd wordt gecontroleerd.
En een kind wat een envelop met gras uit onze oude woonplaats stuurt van het veld waar de kids altijd met elkaar speelden (ja ja leuk idee) komt zo door, niks aan de hand, :lol: :lol:
Bij onze container is alles gecheckt, alles bekeken en uitelkaar gehaald, tot aan schoenhakken toe eraf gehaald,en lijstjes kapotgemaakt en tv weer verkeerd in elkaar gezet, waarschijnlijk was ik zo correct en netjes bezig geweest dat het argwaan aan trok.
Dus mijn idee is, doe ook maar weer niet te netjes,

Een ander let ff niet op en verhuisd haar kaktus met de container mee :up: niks aan de hand, :cool:

OMG!!!!
Van Bloodpressure gesproken!! :-(

Dat kan toch niet waar zijn, alles ontmantelen??? En waarom doen ze dat niet bij iedereen? Dat ben ik nog niet tegengekomen, dat een TV wordt uiteengehaald...

Man o man, het is van goed uit te kijken, maar toch gewoon je gezond verstand te gebruiken!

http://www.aqis.gov.au/icon32/asp/ex_casecontent.asp?intNodeId=8785439&intCommodityId=12218&Types=none&WhichQuery=Go+to+full+text&intSearch=1&LogSessionID=0
http://www.daff.gov.au/aqis/import/timber/types

Je kan het prima meenemen, het kan slechts een inspectie en behandeling tot gevolg hebben.

Halen ze het er niet uit? Zoals onbewerkt hout of riet wat buiten heeft gestaan?
Zo een behandeling moet je wel betalen toch?

Ik had eens gehoord dat iemand veel geld moest betalen omdat een fiets was meegenomen met vuile banden. Die hebben ze toen behandeld.

Is dat waar of is dat onzin?

Oeps :grin: moeten ze een goed stel monteurs hebben werken daar he Kruisje ? :lol:

Een reis van 2 maanden in de container bleek geen probleem voor mijn 3 cactusjes, 3 maanden op de kamer van onze dochter helaas wel. We hebben er nu nog maar 2 over :(

OMG!!!!
Van Bloodpressure gesproken!! :-(

Dat kan toch niet waar zijn, alles ontmantelen??? En waarom doen ze dat niet bij iedereen? Dat ben ik nog niet tegengekomen, dat een TV wordt uiteengehaald...

Man o man, het is van goed uit te kijken, maar toch gewoon je gezond verstand te gebruiken!

ze nemen gewoon steekproeven heb ik gehoord en bij onze emigratie ging alles fout wat fout kan gaan,dus die van ons werd ontleed :lol:
Maar geen paniek, als je rekening houdt met het feit dat als je iets bij je hebt wat zij niet fijn vinden aan organisch geneuzel kan het je hoogstens zo een 750 dollar kosten aan het uitgassen van je container en 2 weken vertraging, als je daarmee rekening houdt kan het alleen maar meevallen. :up:

Een reis van 2 maanden in de container bleek geen probleem voor mijn 3 cactusjes, 3 maanden op de kamer van onze dochter helaas wel. We hebben er nu nog maar 2 over :(
ja dat was jij Sach, ik dacht je komt zelf het verhaal wel afmaken
:up: :lol:
Het was een gok he :wink:
maar zie, de rieten manden dus weer niet en die hadden wel binnen gestaan
:evil: wij hebben dezelfde verhuizer gebruikt en die raadde ons ook aan om de rieten stoelen thuis te laten, zou ie een handeltje in riet erbij hebben????? :lol:

Nou kruisje, sommige mensen gaan helemaal los bij zo een onderwerp maar het komt er op neer dat je gewoon lekker mee moet nemen wat je mee kunt nemen, schoenzolen goed schoonmaken en verder is er weinig aan hand.
Even op de lijst kijken wat wel en niet mag.
Maak je maar geen zorgen, valt allemaal reuze mee tenzij ze natuurlijk een reden hebben om de hele boel uit te gaan zoeken. :p

Het valt inderdaad reuze mee. Ze zijn hier alleen heel bang voor hele kleine beestjes en die zitten nou eenmaal in onbehandeld hout en riet of spullen die buiten hebben gestaan. Het is wat Robijntje zegt, zorg dat alles goed schoon is en dan zal het allemaal wel los lopen. En als de verhuizer een fout maakt, draait hij ook voor de kosten op. In ons geval is er een dealtje gesloten, want bij aankomst bleek geen enkele doos te zijn opengemaakt en dat schijnt redelijk uniek te zijn :) Het was tenslotte de fout van de verhuizer dat de cactussen waren ingepakt!

niets meenemen alleen persoonlijke dingen zoals fotos en souveniers. hoef je ook geen dure verhuizing te betalen en koop je hier alles nieuw
kan je alles afstemmen op je nieuwe huis
mark :cool:

Tja, dat hangt er maar van af. Als je hier alles voor een habbekrats wegdoet of weggeeft, en daar alles nieuw moet kopen ben je ook duur uit. En een paar kubieke meter opsturen is in verhouding meer dan dubbel zo duur als gelijk een hele container huren. Men kan zich daar lelijk in vergissen denk ik.
Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van of je alleen of met een partner gaat, of met een heel gezin. Als gezin heb je vaak al wat meer uitgegeven aan meubels en heb je gelijk ook veel meer nodig. Bovendien is het voor de kinderen al een hele aanpassing om alles en iedereen achter te laten, het is dan wel leuk als ze een aantal vertrouwde spullen van hier in hun nieuwe omgeving hebben :wink:

Wat ik eigenlijk nog niet gehoord heb bij de reacties hier: zijn er ook spullen waarvan je denkt: waarom heb ik dat in godsnaam meegenomen? Dingen waarmee je in Australië niets kan aanvangen of die daar veel goedkoper zijn?

Autoradio. Die heb ik eerst meegesleept naar de VS, maar daar had ik dus al een auto waarin die standaard zitten. Toen meegesleept naar Australie. Weer autos met ingebouwde radio. En nog steeds kan ik er geen afstand van doen, want wie weet...

Maxi Cosi (autostoel 0-9 mnd). Die moet aan de Australian Standards voldoen en dat is niet getest, omdat ze niet worden verkocht hier. Al las ik net dat Maxi Cosi vorig jaar z'n Australian launch heeft gehad, dus ik weet niet hoe dat nu zit met stoelen van Oct 2010 en nieuwer.
Anyway, wij hebben een nieuwe gekocht in AU, twee jaar geleden (een Safe 'n' Sound) en de Maxi Cosi staat in de garage.

Fiets
Ik trap me hier tepletter met al die heuvels...staat nu stoffig in de garage

Televisie
Zijn hier niet duur en we hadden er 2 mee laten komen die allebij snel kapot waren.

Hallo,

Wij hebben eigenlijk niet zo heel veel spullen mee te nemen naar Melbourne, het meeste van de grote spullen is versleten.
Het salon in nog ok, piano, wasmachine, pingpong tafel, dat zijn zowat de grootste spullen.
Met alle keukenraad en handdoeken erbij zouden we max aan 15 m³ komen.
Is het dan beter om nieuwe matrassen, bedden en stoelen hier aan de kopen en mee te verschepen of dit toch maar in Melbourne te kopen ?
Als je even op de Ikea site gaat vergelijken is alles zeker 2 x zo duur !
Wat raden jullie aan ?

Voor ons was het beter om zoveel mogelijk mee te nemen omdat het toch al zat gaat kosten als je pas in Australie bent. Er zijn altijd kosten waar je niet op hebt gerekend.
Zo konden we steeds iets aanschaffen als we het geld er voor hadden en hoefden we niet alles tegelijk aan te schaffen.
Maar ja, het ligt er natuurlijk aan hoe dik je knip is :p

volgens mij is het min of meer te berekenen: een kuub heeft een bepaald bedrag (prijs/aantal kubieke meters container). Alles wat duurder is dan de ruimte die het inneemt: meenemen. Alles wat goedkoper is: thuis laten.
Wel goed kijken hoe duur iets daar is... :). Voorbeeld: Onze kinderen hebben wat kastjes van IKEA in de slaapkamer staan die niet mee zouden gaan omdat het goedkoper leek om ze hier te verkopen en daar nieuwe te kopen, dan wat het kost aan containerruimte om ze mee te nemen. Tot we er achter kwamen dat ze ruim twee keer zo duur zijn bij de IKEA daar. Die gaan dus toch mee....
Oja, en er was ook nog zoiets dat als je een halve container doet dat het dan per kuub in verhouding duurder is dan een hele container - echt een makkelijke berekening is het dus toch niet.

open deur: alles wat je niet nodig hebt (die twee inklaptafels van oma en dat ene eenpersoonsbed van de studentenkamer die nog op zolder liggen), niet meenemen :evil:

Back