Wat voor huis wil je in Australie?

Amulya

New Member
Wat huizen keuze ben je in Australie wat vrijer dan hier natuurlijk. En goedkoper uit. Wat voor huis wil je als je in Australie woont?
 
Een leuk vrijstaand huis, alles gelijkvloers met beneden een dubbele garage :lol:. En jij?
 
Ook zoiets. Groot in ieder geval, maar dat zal niet zo moeilijk zijn. Oh ja, een zwembad is wel een vereiste, maar ook niet moeilijk. Mijn standaards gaan door Australie wel omhoog :lol:
 
Wij hebben een Display Village bezocht in Springfield Lakes (tussen Brisbane en Ipswich) en daar stonden mooie huisjes tussen hoor! Vooral de environmental friendly houses spraken ons wel aan.
Maar eigenlijk sluit ik me bij jullie aan: alles gelijkvloers, minstens 4 slaapkamers. Zwembad is bij ons niet noodzakelijk. Kaveloppervlakte minstens 800 m2.

Wat ons ook opviel is dat de kavels tegenwoordig klein zijn maar de grote van de huizen hetzelfde is gebleven. Begint dus steeds meer op NL te lijken! :cry: Weinig tuin dus voor onze kleine meid om in te spelen!

KC
 
KC said:
Wij hebben een Display Village bezocht in Springfield Lakes (tussen Brisbane en Ipswich) en daar stonden mooie huisjes tussen hoor! Vooral de environmental friendly houses spraken ons wel aan.
Maar eigenlijk sluit ik me bij jullie aan: alles gelijkvloers, minstens 4 slaapkamers. Zwembad is bij ons niet noodzakelijk. Kaveloppervlakte minstens 800 m2.

Wat ons ook opviel is dat de kavels tegenwoordig klein zijn maar de grote van de huizen hetzelfde is gebleven. Begint dus steeds meer op NL te lijken! :cry: Weinig tuin dus voor onze kleine meid om in te spelen!

KC
In Display Villages en dergelijke nieuwe 'development areas' zijn inderdaad de kavels kleiner dan wat ze vroeger standaard waren (405 m2) en de huizen groter, wat dus betekent: geen of amper een tuin. Voor een 4 slaapkamer huis op een dubbel blok (810 m2) moet je tegenwoordig in Brisbane redelijk diepe zakken hebben (>300.000 AUD), tenzij je het geen bezwaar vindt om minstens 15km van het centrum te wonen. Er zijn nog wel een paar buurten dichter bij het centrum die goedkoop zijn, maar dat is dan vaak voor een goede reden: veel industrie en 'lage inkomens'. Op de een of andere manier lijkt het erop dat de Australische/Brisbane woningbouwmarkt verwacht dat men tegenwoordig het Europese model wil: groot huis, weinig tuin, terwijl de meeste migranten juist het tegenovergestelde willen: veel buitenruimte om van het weer te genieten en omdat je dat in NL nergens meer kunt krijgen.
 
Ik wil juist niet zo'n groot huis (gewoon 3 slaapkamers). Geen pool!(misschien later als we kids hebben).
Het is namelijk allemaal extra om schoon te maken/ te onderhouden!!
Well wil ik een redelijk grote keuken, ik hou van koken, en heb veel kookspullen. Maar dat moet wel lukken.

We gaan waarschijnlijk eerst in een flatje (wel 2 of 3 slaapkamers) zodat we kunnen sparen, en later (als we kinderen krijgen) buiten de stad kunnen wonen (misschien southwest WA) en een groot block kunnen hebben (minstens 1 acre, weet niet hoeveel m2 dit is...).
Ik wil namelijk kippen, geiten, privacy, zoals ik ook had toen we vroeger in Oz woonden!

Iedereen heeft het over de 'ruimte' in Oz, maar in de cities leeft iedereen bijna net zo opgepropt bij elkaar als in NL, en het wordt uiteraard ook steeds drukker met verkeer.
The country daarentegen....
 
Inderdaat als je ruimte wil, moet je wel ver van het centrum gaan wonen. Voor mijn werk is dat wel een bezwaar; ik geef dansles aan huis, de bedoeling is weer een eigen studio te hebben, dus voor de leerlingen is het ver reizen. Maar aan de andere kant is het wel heel fijn ruim te wonen en een flinke lap grond te hebben. We zijn van plan zelf fruit en groente te gaan verbouwen, dus daar heb je wel wat tuin voor nodig.
 
Simone said:
Iedereen heeft het over de 'ruimte' in Oz, maar in de cities leeft iedereen bijna net zo opgepropt bij elkaar als in NL, en het wordt uiteraard ook steeds drukker met verkeer.

Nou, ik weet niet hoor, maar toen ik afgelopen jaar in Perth was vond ik toch echt wel dat ze daar (behoorlijk) meer ruimte hebben dan in Nederland.
Ruimere straten, meer ruimte/tuin tot aan de voordeur, redelijk grote achtertuin, veel huizen hebben een oprit en een dubbele garage en de meeste huizen zijn vrijstaand. Maar dan moet je natuurlijk niet midden in het centrum willen wonen...dat is waar.
 
Sander said:
Simone said:
Iedereen heeft het over de 'ruimte' in Oz, maar in de cities leeft iedereen bijna net zo opgepropt bij elkaar als in NL, en het wordt uiteraard ook steeds drukker met verkeer.

Nou, ik weet niet hoor, maar toen ik afgelopen jaar in Perth was vond ik toch echt wel dat ze daar (behoorlijk) meer ruimte hebben dan in Nederland.
Ruimere straten, meer ruimte/tuin tot aan de voordeur, redelijk grote achtertuin, veel huizen hebben een oprit en een dubbele garage en de meeste huizen zijn vrijstaand. Maar dan moet je natuurlijk niet midden in het centrum willen wonen...dat is waar.
Jaaa, ik zei ook 'bijna' ;)

En je moet natuurlijk ook naar de prijs kijken.... En als het goedkoop is, kan dat ook aan de suburb liggen.

Over het algemeen zijn ze uiteraard wel wat ruimer, maar als ik kijk naar een gemiddeld huis in bijvoorbeeld Hillarys(waar kennissen woonden), dan is hun huis en tuin ongeveer net zo groot als mijn ouders' huis hier in Overijssel!

Weet je wat het is, ik ben gewoon verwend door mijn jeugd in de country van de southwest :D 4 acres (is trouwens alweer te groot): 2 weilanden, gigantische tuin, fruitboomgaard, kippenren(maar de kippen liepen overdag door de tuin), geiten hok....
:D
Maar dat is trouwens ook allemaal een stuk duurder geworden helaas....


Amulya: ja, het is moeilijk he?! De balans tussen dat je in de stad moet werken en eigenlijk buiten de stad wilt wonen! Maar ja, dan is het algauw een uur rijden!

Ach, het is in ieder geval meestal al een flinke verbetering op wat we nu in NL hebben (door de wisselkoers!)
 
Simone said:
Amulya: ja, het is moeilijk he?! De balans tussen dat je in de stad moet werken en eigenlijk buiten de stad wilt wonen! Maar ja, dan is het algauw een uur rijden!

Ja, dat is heel lastig. Ik ben erg geneigd dan maar maar de lessen aan huis op te geven en misschien een studio in de stad te huren (wat ook erg lastig is), of misschien geen wekelijkse lessen meer geven maar workshops. En het hoeft natuurlijk niet per se in de stad, ik kan natuurlijk ook leerlingen uit suburbs krijgen.
 
eerst willen we in melbourne gaan wonen, gewoon een huurhuis, gelijkvloers en min 3 slaapkamers. En een grote tuin zou niet verkeerd zijn. En ik wil een veranda. Mijn vriend gaat als uitvoerder in de bouw aan de slag. Daarna willen we toch zelf een keer een huis bouwen, met flink veel grond. Mijn schoonouders hebben dat ook gedaan die hebben 20 hectare grond! Maar ver van een grote stad afwonen wil ik ook niet, ik moet wel mensen om me heen hebben. Wil toch met 1 1/2 uur in een grote stad kunnen zijn
 
hoi,
ik ben allang blij als we überhaupt woonruimte kunnen vinden die betaalbaar is in een enigzins leuke wijk... Ach toch al weer eisen he? Maar ja niet veel bijzonders, misschien wel gemeubileerd aangezien we niet van plan zijn alles mee te nemen (voor drie jaar).

Rebekka
 
Wij willen graag een paar acres kopen en zelf een huis bouwen, of een huis laten komen. Dat principe vinden we zo waanzinnig! Dat ze gewoon je huis komen brengen nadat je het gekocht hebt op de lot. Een moestuin, paar fruitbomen en een grannyflat om een Bed en Breakfast in te beginnen. Daar zouden we erg blij van worden.
 
Aaah, een huis... Dat wordt nog leuk. Mijn man is (bijna) architect en hij heeft al wat ontwerpen klaarliggen. Hij ligt erg voor met zijn smaak, dus vaak snap ik er helemaal niets van! Ach, als het maar niet te gek wordt en aan het water ligt zodat ik kan gaan zeilen. Dan vind ik heel veel best.

Claire
 
"freckles said:
Wij willen graag een paar acres kopen en zelf een huis bouwen"]

Oh, ja die moestuin en fruitbomen willen wij ook, is wel heel handig scheelt wel veel geld in het levensonderhoud (als je weet wat een ladingen groente uit een moestuin komen :D )
 
Huizen, ja da's een leuk onderwerp...kan ik lekker bij weg dromen :)

Wat mij wel wat lijkt is een huis met 4 slaapkamers, 2 badkamers, liefst nog een extra lounge kamer, reverse cycle airco (heb me laten vertellen dat dit het beste is), dubbele garage en dat alles op zo'n 600 tot 800 m2.

Of we dit kunnen betalen is een tweede trouwens, maar dat is ook weer erg afhankelijk van waar je wilt wonen natuurlijk; dicht bij het centrum of niet. Persoonlijk vind ik dat niet zo heel belangrijk zolang het maar een beetje een nette suburb is met goede scholen etc!
 
Sander said:
Huizen, ja da's een leuk onderwerp...kan ik lekker bij weg dromen :)

Wat mij wel wat lijkt is een huis met 4 slaapkamers, 2 badkamers, liefst nog een extra lounge kamer, reverse cycle airco (heb me laten vertellen dat dit het beste is), dubbele garage en dat alles op zo'n 600 tot 800 m2.

klinkt goed! volgens mij zit je qua huizen zowiezo al beter in Australie, je daar kunt je daar toch meer permiteren dan hier. Ik heb nog niet eens nagedacht over het aantal kamers, nou eens tellen:
-een zit kamer
-een tv kamer
-dansstudio (mag ook apart gebouw in de tuin zijn
icon_razz.gif

-eigen slaapkamer
-logeerkamer
-werkkamer

Hmm dat zijn er al heel wat!
 
Ons huisje

107711035ppIsgw_th.jpg


Keuken
Eetkamer
Woonkamer
4 Slaapkamers
Studie kamer
3 auto garage
1 Boot garage
2 badkamers
BBQ area
Bar area
Was ruimte
Totale ruimte 900m2

En dat alles voor maar $103,000 2 jaar geleden. (Toen zag het er wel even anders uit) Gelukkig heb ik een handige man en schoonvader. Waarde op dit moment rond de $160,000.
[/img]
 
Sorry Lost kan foto niet kleiner krijgen van het internet.

:lol: Net veranderd maar nu is ie wel erg klein. Ach ja gaat om het idee
 
Silvia said:
Ons huisje

107711035ppIsgw_th.jpg


Keuken
Eetkamer
Woonkamer
4 Slaapkamers
Studie kamer
3 auto garage
1 Boot garage
2 badkamers
BBQ area
Bar area
Was ruimte
Totale ruimte 900m2

En dat alles voor maar $103,000 2 jaar geleden. (Toen zag het er wel even anders uit) Gelukkig heb ik een handige man en schoonvader. Waarde op dit moment rond de $160,000.
[/img]

Woahoaaaa!!! Mooi zeg!

Helaas gaat dat niet lukken in de steden waar de meesten allemaal naar toe gaan.....
Maar wij zijn ook echt niet van plan om in Perth te blijven!!
Mooi goedkoop huren en sparen voor zo'n huis later!
Maar ik vind iets minder kamers ook wel goed, je moet het ook allemaal schoonmaken! :shock: :D
 
Back
Top