Wat voor huis wil je in Australie?

Wij hadden het probleem dat we $160.00 per week moesten betalen voor de huur. We hebben toen besloten om te gaan kopen en we betalen nu maar $125.00 per week. Is nog beter ook
 
Wij hebben in Oz van die Display Villages bezocht. Ik zeg altijd dat het een Huizensupermarkt is. Bouwondernemingen hebben modelwoningen gebouwd en dan kan je zien hoe een plaatje er werkelijk uitziet. Er zitten soms juweeltjes tussen, waar je dan ook weer flink voor moet betalen natuurlijk..... Want ze laten vaak de meest luxe uitvoering zien... Maar ach, af en toe mag je wel eens wegdromen.....

KC
 
Silvia said:
Wij hadden het probleem dat we $160.00 per week moesten betalen voor de huur. We hebben toen besloten om te gaan kopen en we betalen nu maar $125.00 per week. Is nog beter ook
Ja, zo kan het natuurlijk ook!
Wij hebben haast geen spaargeld, dus kunnen sowieso nog geen hypotheek krijgen volgens mij...
En we weten toch nog niet waar we settlen, dus eerst maar huren.
Maar later zeker kopen, want huren is uiteindelijk natuurlijk geld weggooien!
 
Silvia said:
Ons huisje
Keuken
Eetkamer
Woonkamer
4 Slaapkamers
Studie kamer
3 auto garage
1 Boot garage
2 badkamers
BBQ area
Bar area
Was ruimte
Totale ruimte 900m2

En dat alles voor maar $103,000 2 jaar geleden. (Toen zag het er wel even anders uit) Gelukkig heb ik een handige man en schoonvader. Waarde op dit moment rond de $160,000.

Huisje? Huisje? Een kast van een huis zul je bedoelen!? 3 auto garage + boot garage....!!!! En dat is nu 160.000 waard...WOW. Dus het scheelt wel degelijk als je niet in een grote stad gaat wonen...
 
Silvia said:
Ons huisje

107711035ppIsgw_th.jpg


Keuken
Eetkamer
Woonkamer
4 Slaapkamers
Studie kamer
3 auto garage
1 Boot garage
2 badkamers
BBQ area
Bar area
Was ruimte
Totale ruimte 900m2

En dat alles voor maar $103,000 2 jaar geleden. (Toen zag het er wel even anders uit) Gelukkig heb ik een handige man en schoonvader. Waarde op dit moment rond de $160,000.
[/img]


Daar wonen jullie ook al echt?
 
Amulya said:
Daar wonen jullie ook al echt?

We hebben dit huis twee jaar geleden gekocht en heel wat renovaties gedaan. We wonen er ook sinds dag 1. Het is een heerlijke wijk, met bakker en slagerij, suppermarkt om de hoek (2 minuten lopen) School en kroeg ook erg dicht bij. Het is heerlijk hier.
 
Sander said:
Huisje? Huisje? Een kast van een huis zul je bedoelen!? 3 auto garage + boot garage....!!!! En dat is nu 160.000 waard...WOW. Dus het scheelt wel degelijk als je niet in een grote stad gaat wonen...

Het is inderdaad een vreselijk groot verschil tussen Brisbane of Sydney en Bv Rockhampton. Voor een vreselijk mooi huis met zwembad ed en mooi uitzicht betaal je ongeveer $300,000 zie dat maar eens te krijgen in de stad.
 
Silvia said:
Sorry Lost kan foto niet kleiner krijgen van het internet.

:lol: Net veranderd maar nu is ie wel erg klein. Ach ja gaat om het idee
LOL! Ach, zolang het forum niet uit z'n voegen wordt getrokken door de breedte van de foto, vind ik het niet zo erg :wink:.
 
Hoe zit het eigenlijk als je een huis wilt kopen in Australie. Kun je dan een makkelijk een hypotheek krijgen?

Wij hopen redelijk wat eigen geld te hebben na de verkoop van ons huis dat zal waarschijnlijk wel schelen.

We zullen (als alles doorgaat) waarschijnlijk eerst moeten huren en dan snel op zoek naar een huis om te kopen of permanent te huren. Maar wat doe je met je spullen? Laat je die alvast verschepen in de hoop dat je snel een huis vindt?

Hoe hebben jullie dat gedaan, of hoe gaan jullie het doen?
 
Rob Breumelhof said:
Hoi Neeltje,

kijk maar op onze website. dan krijg je een idee hoe het ons de eerste 6 maanden is vergaan.

groeten,

Rob

Hallo Rob!

Toevallig had ik al een groot deel van jullie verslag gelezen. Echt ontzettend leuk! (ik heb wel stukjes overgeslagen hoor, was zooo veel).

Weet jij (of iemand anders) misschien nog meer van dit soort sites? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.

Groetjes Neeltje
 
Neeltje said:
Rob Breumelhof said:
Hoi Neeltje,

kijk maar op onze website. dan krijg je een idee hoe het ons de eerste 6 maanden is vergaan.

groeten,

Rob

Hallo Rob!

Toevallig had ik al een groot deel van jullie verslag gelezen. Echt ontzettend leuk! (ik heb wel stukjes overgeslagen hoor, was zooo veel).

Weet jij (of iemand anders) misschien nog meer van dit soort sites? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.

Groetjes Neeltje

Ja deze: http://www.sindymcc.pwp.blueyonder.co.uk/

hele verslag van begin tot nu, ook erg leuk.
 
Ik zal je straks ook even mijn link geven, ik ben er een aan het maken en hij is bijna af :D
 
Op www.meyeronline.nl heb ik onze reis door Australie beschreven en de eerste maanden in Adelaide. Er wordt nog wel aan gewerkt echter in een zeer rustig Australisch tempo. Overigens is de site erg gericht op achtergebleven opa en oma's....
 
Zou wel willen weten wat voor een woonvergoeding expats in Sydney krijgen voor het huren van een huis voor ongeveer 3 jaar.
Wonen nu in een huis in Nederland in het hogere segment maar als ik naar de weekprijzen kijk van 1000 ausd per week voor een huis met 4 kamers dan schrik ik toch wel.
 
ik zie veel huizen met 3 slaapkamers voor 200 ausd per week, 1000 is wel erg veel en ik ben het ook niet tegen gekomen

groetjes heidi
 
heidi said:
ik zie veel huizen met 3 slaapkamers voor 200 ausd per week, 1000 is wel erg veel en ik ben het ook niet tegen gekomen

groetjes heidi


Ik heb deze site bekeken voor een woning is NSW. Sydney area

http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=bhp&t=ren

Welke site heb jij bekeken voor het zoeken van een woning
 
200 pw gaat echt niet lukken in Sydney voor 4 slaapkamers.
Zelfs niet in een buiten buitenwijk lijkt mij!
In Perth wordt 200 pw zelfs al moeilijk, dus Sydney: no way!

1000 zal wel beter in de buurt komen, maar lijkt mij ook wel erg veel?
Maar ja hangt natuurlijk van veel zaken af: suburb, en hoeveel grond en garages enz.
Richting het centrum, en dan 4 slaapkamers, zou het mij niet verbazen!

Ik zie trouwens best veel ook rond 500?
En hier:
http://www.domain.com.au/search/SearchResults.aspx?State=NSW&Areas=Eastern+Suburbs%7c&Sub=Bondi%2c&Bedrooms=4&mode=rent&proptypes=H,L,S,X,T&ptdes=Houses/Land
Bondi, een paar van rond 700/800, en Bondi lijkt me een van de duurdere plekken?

Ach ik help helemaal niets, want ik geen idee van Sydney.
Maar 200 gaat niet lukken, wordt in Perth al moeilijk voor 4 slaapkamers in een redelijke buurt.

:D
 
Back
Top