Wat voor huis wil je in Australie?

Amulya said:
weet iemand hoe dat met prijzen zit in Brisbane?
2 slaapkamerappartement in hartje van de stad (loopafstand): $250+ per week
2 slaapkamerappartement in buurten nabij het centrum (2-5 km/"fietsafstand"):$160-250 per week
Op "sportieve fietsafstand" (5-10km): $130-200 per week
Een 3 slaapkamerhuis op die afstand: $200-350 per week
Op "zeer sportieve fietsafstand" (>10 km): $150-300 p.w.

"Sportief" hangt af van de buurt, vooral de noord- en westkant van Brisbane is erg heuvelachtig. De zuidkant is veel platter, en dus makkelijker te fietsen, zeker voor ons Hollanders :)

(De afstanden die ik hier heb neergezet, zijn hemelsbreed. Over de weg is het langer, en over fietspaden nog langer, want daar zijn er hier niet echt veel van. En dat terwijl Brisbane claimt zo 'bicycle-friendly' te zijn. Bovendien liggen de meeste fietspaden kriskros in parken en zo, leuk voor een zondags ritje, niet echt praktisch voor dagelijks woon-werkverkeer. Maar ach, zo kom ik tenminste aan wat 'exercise' en 't scheelt ons tweeen $9 per dag voor de trein of $15+ voor parkeren.)
 
Simone said:
200 pw gaat echt niet lukken in Sydney voor 4 slaapkamers.
Zelfs niet in een buiten buitenwijk lijkt mij!
In Perth wordt 200 pw zelfs al moeilijk, dus Sydney: no way!

1000 zal wel beter in de buurt komen, maar lijkt mij ook wel erg veel?
Maar ja hangt natuurlijk van veel zaken af: suburb, en hoeveel grond en garages enz.
Richting het centrum, en dan 4 slaapkamers, zou het mij niet verbazen!

Ik zie trouwens best veel ook rond 500?
En hier:
http://www.domain.com.au/search/SearchResults.aspx?State=NSW&Areas=Eastern+Suburbs%7c&Sub=Bondi%2c&Bedrooms=4&mode=rent&proptypes=H,L,S,X,T&ptdes=Houses/Land
Bondi, een paar van rond 700/800, en Bondi lijkt me een van de duurdere plekken?

Ach ik help helemaal niets, want ik geen idee van Sydney.
Maar 200 gaat niet lukken, wordt in Perth al moeilijk voor 4 slaapkamers in een redelijke buurt.

:D

Je had helemaal gelijk Simone, 200 is echt uitgesloten.
De gemiddelde prijs voor Sydney suburbs is wel 750 dollar per week.
De huurprijs is wel onderhandelbaar als je voor een langere periode een huurovereenkomst aangaat. We hebben in 3 dagen 16 huizen bekeken en gelukkig wel ons droomhuis gevonden.
 
Back
Top