Wat voor huis wil je?

Amulya

New Member
Wat voor plek ben je naar op zoek als je een huis wil huren, kopen in Australie? En wat voor huis?

Ik wilde oorspronkelijk een Queenslander, ziet er zo mooi uit, maar met al die bosbranden hebben we voor een stenen huis (toch wat koeler in de zomer en warmer in de winter) gekozen dat we laten bouwen. We hebben al een stuk grond gekocht met lekker veel bos erop. We wilden dat het liefst, iets wat een goede tegenstelling is met hoe we in Nederland woonden (stad, bijna geen tuin) :p

We huren nu een huis, met al een best grote tuin, voor Nederlandse begrippen groot dan :wink:. Maar dat is nog iets te dicht bij de buren voor onze zin. We zitten nu echt in een suburb, maar wel een hele leuke.

He, klinkt leuk. :up: Wat moet je daar ongeveer betalen voor een stukje grond en over welke afmetingen spreken we dan?(are). Ik zat als eens rond te kijken in de richting mandurah (WA) en omstreken maar dat valt tegen kwa prijs.  Iemand ervaring in deze omgeving betreffende ligging,plaats,prijs,.... Thx, alle info is welkom.

wij gaan bouwen in secret harbour als alles mee wil zitten. We huren daar op het moment nu voor een jaar.
als ik het omreken is het toch niet zoveel verschil als met de huisprijzen in NL (huis inclusief land) maarja, je krijgt er wel 100 x meer voor!

doe mij maar een zwembad met veranda en bbq, een airconditioning en dan een huis eromheen. Groot, klein maakt niet zo heel veel uit, als er maar een kamer of 4 inzit.  :-D

Stukkie grond zou leuk zijn, maar kunnen we nu nog even niet betalen (krijg je als je meer dan een jaar rondreist).

Komt vanzelf wel.

Marc

Aan de ene kant: groot huis, zwembad, airco, bbq plek en alle luxe denkbaar.

Aan de andere kant: we wonen nu in een kleiner huis, geen airco, zwembadje en bbq plekje van het complex (ook al niet slecht). En dat bevalt ons prima. We wonen in een suburb, maar niet ver van de stad, en niet van van Uni. Al met al prima denk ik (zeker als je weet wat we betalen :D). Bovendien hoeven we nu niet zelf het zwembad te onderhouden en het een hoop geld scheelt :up:.

Ooit gaan we wel voor wat luxer misschien. Maar voor nu is dit best!

Juf Rebecca, zit je al in Australie? Waar zit je?

Prijzen, dat is lastig te zeggen, hangt van de stad af en de buurt. Wij hebben 16 hectare gekocht, dat is in verhouding met Nederland heel goedkoop. Huizen zijn hier ook goedkoper, maar je moet je bedenken dat een huis hier goedkoper gebouwd is en anders in elkaar zit, is niet te vergelijken. Maar land met een huis erop kan wel heel duur zijn.

[quote author=SiMaKy link=topic=2999.msg34018#msg34018 date=1130725355]
doe mij maar een zwembad met veranda en bbq, een airconditioning en dan een huis eromheen. Marc
[/quote]

Hier begrijp ik uit dat je je zwembad binnen je huis wilt hebben?? Ben je dan niet bang voor extra vochtigheid??

Rene

uhhhh,

nou, Rene, dat klinkt eigenlijk best wel goed......

Ach, mid-zomer heb je hier wel eens 90+ % luchtvochtigheid; veel natter kan het niet. Een inpandig zwembad zal er niet veel toe- of afdoen, lijkt me  :cool:

He Amulya, waar hebben jullie die 16 hectare? En is dat een beetje leefbare grond, of hebben we het over outback territory.......?

Marc

[quote author=Amulya link=topic=2999.msg34129#msg34129 date=1130762417]
Juf Rebecca, zit je al in Australie? Waar zit je?
[/quote]

Ja we zijn hier al bijna 8 maanden. We wonen in de Western Suburbs. Redelijk dicht bij het centrum. Ongeveer een minuutje of 20/25 met de bus. Dus de locatie van ons huis is prima. Eigenlijk zijn we heel tevreden. Ik vind het alleen lastig dat Brisbane in een stervorm is, waardoor je eigenlijk heel vaak via het centrum van Brisbane moet rijden om aan de andere kant van de stad te komen.

Tsja; het liefst zou ik natuurlijk een vrijstaand huis willen, maar of dit haalbaar is....
Ik wil ZEKER NIET in een flat en in een townhouse lijkt me ook niet echt geweldig want dit schijnt ongeveer net zo te zijn als de rijtjeswoningen hier in Nederland.
Het schijnt dat je in de buitenwijken goedkoper kunt wonen en hopelijk is een vrijstaande woning dan enigzins betaalbaar.
Hier in Nederland kan ik het waarschijnlijk wel shaken wat ruim wonen betreft (of ik moet al ergens in een afgelegen dorp gaan zitten). Het blijft wel frustrerend hoor....

[quote author=Jean76 link=topic=2999.msg34268#msg34268 date=1130842677]
Tsja; het liefst zou ik natuurlijk een vrijstaand huis willen, maar of dit haalbaar is....
Ik wil ZEKER NIET in een flat en in een townhouse lijkt me ook niet echt geweldig want dit schijnt ongeveer net zo te zijn als de rijtjeswoningen hier in Nederland.
[/quote]

Klopt! een townhouse is net een rijtjeswoning. En wij wonen er heerlijk in! :D. Ik ben blij dat we een townhouse hebben. Want we hebben veel minder last van de hitte en ook van ongedierte (tot nu toe :|). Ooit.... ooit wonen wij ook in een groot huis  :roll: LATER  :up:  :-D :-D :-D

Jean, er zijn ook kasten van "townhouses" hoor! :-D Er zit echt wel heel wat moois bij (maar goed ook een hoop wat drie keer nix is natuurlijk). Voordeel van een townhouse is dat het onderhoud voor je gedaan wordt. Ook een mooie bijkomstigheid is dat er vaak een zwembad bij het complex zit (wat schoon gehouden wordt, dus je hoeft er alleen maar van te genieten) dan zijn er ook nog complexen waar een tennisbaan en soms zelfs een gym bij zit.

Kortom je kunt het net als met losstaande woningen zo mooi, gek, duur, en noem maar op maken als je zelf wilt :up:

Groetjes
Syl :)

Kortom je kunt het net als met losstaande woningen zo mooi, gek, duur, en noem maar op maken als je zelf wilt

Je bent zelf gek!

een townhouse in een complex + pool lijkt me ideaal om te beginnen. Dan kan je op je gemak the feel of the place krijgen en daarna evt. een huis huren in de buurt die we leuk vinden. Kan ook zijn dat we dan gelijk kopen, want dat is toch de bedoeling bij ons. Gelijk een goede investering voor je pensioen nietwaar?!? Kunnen wij daarna als pensioners ook gaan rondtrekken in onze (dream on) 5-th wheeler + truck  :-D :-D.

groetjes Miranda  :)

Bakkie om te kotsen???? Of bakkie om te drinken???? Geintje  :)

Syl is goed hè!!!!  :peace: :humble:

:lol: :-D volgens mij is het tijd voor mij om naar bed te gaan!

Ireen, zit je hoedje nog recht? :wink:

Syl .....we dwalen af, hang on........eh, een Queenslander MET uitzicht, vier slaapkamers EN een Study en een Zwembad en een houten vloer (niet in het zwembad Rene)

Back