Wat voor huis wil je?

Ik heb echt geen idee wat voor huis ik zou willen. Wat er voor handen is en wat betaalbaar is :) In het begin moet je denk ik niet te veel willen, want dat komt vanzelf allemaal wel :)
Wat me wel erg gaaf lijkt is een huis met een grote porch :) net zoals die oude Queenslanders. Als het al een echte authentieke Queenslander zou worden, dan wel graag MET onderhoudsman (m/v) :D :D Al dat houtwerk! :)

Ik zou ook graag in een queenslander willen wonen, maar ben eigenlijk toch op zoek naar een mooi lapje grond. Waar ik ook een flinke shed op kan zetten waarin ik lekker kan prutsen aan van alles en nog wat. (a man and his shed  :)) Dat het huis dan niet zo fancy is, neem ik wel op de koop toe. Bouw ik later zelf wel een mooi huis.

Bart

Voor ons moet het een huis met karakter zijn bij voorkeur iets ouds. Laatst zag ik een oud kerkje uit 1800 zoveel te koop staan. was nog betaalbaar ook. Stuk land erbij en natuurlijk helemaal uit geleefd. Dus een beetje doe het zelfe was noodzakelijk  :-D. ..Prachtig… Natuurlijk de usual crab erbij. Dubbelen garage, pool en als het ff kan met uitzicht op zee. Verwacht trouwens niet omdat gelijk bij aankomst te kopen mag wel een paar jaartjes over heen gaan.

[quote author=Bear link=topic=2999.msg36306#msg36306 date=1131968690]
Voor ons moet het een huis met karakter zijn bij voorkeur iets ouds. Laatst zag ik een oud kerkje uit 1800 zoveel te koop staan. was nog betaalbaar ook. Stuk land erbij en natuurlijk helemaal uit geleefd. Dus een beetje doe het zelfe was noodzakelijk  :-D. ..Prachtig… Natuurlijk de usual crab erbij. Dubbelen garage, pool en als het ff kan met uitzicht op zee. Verwacht trouwens niet omdat gelijk bij aankomst te kopen mag wel een paar jaartjes over heen gaan.
[/quote]

Waar stond dat kerkje beremans?

Heb je een link? Je hebt me heel nieuwsgierig gemaakt.  :)

Natuurlijk de usual crab erbij.[/quote]

Bedoel je kreeft (als in crab) of bedoel je crap (als in shit)?? :-D

[quote author=Bartman link=topic=2999.msg36358#msg36358 date=1131988271]
Waar stond dat kerkje beremans?
[/quote]

Hehe eindelijk gevonden. Laat ik het zo zeggen ik ben nou redelijk op de hoogte van wat er allemaal tekoop is in de southern suburbs van Adelaide :wall: Het is alleen niet van 1800 zoveel maar 1939 en ze zeggen dat het pant gerenoveerd is. Maar als je zo op de foto's moet af gaan.... dan vraag ik me af :| :-D Vooral de badkamer. Lijkt wel iets van een goedkoop motel :-x Maar ja, smaken verschillen.

klik

Als de link niet werkt dan kan je gewoon naar
www.realestate.com.au       
Property No. 102774452
102774452mm1130753345.jpg

Charming Converted Stone Church
$210,000
719 SEDAN ROAD PUNTHARI VIA MANNUM
If you are a lover of historic buildings and unique charm,
or seek inspiration, then this is the perfect rural retreat for you!
A beautifully restored and renovated country Church, just a short 10 minutes drive from the township of Mannum, retaining many ornate features, including stained glass arched windows and twin entrance doors, and offering modern comfortable living inside. Situated on one (1) acre of land with meandering paths, plenty of trees and vegetation, this is the perfect relaxation property that you can proudly boast to your friends about. A great location (no near neighbours) to escape from the pressures of everyday life, soak in the country atmosphere and plenty of room to find a spot to sit around a fire at night, or retire to the outdoor pergola area. Circa 1939, the solid building has been tastefully renovated inside, exposed beam ceilings and timber floors compliment a spacious modern kitchen with dishwasher, open lounge / dining area, vestry providing 2nd bedroom and a wood heater to warm the winter chills. A mezzanine floor provides a large master bedroom and an indulgent luxurious bathroom with 2 person spa. This home is rich in character, charm and history, the chance to own property like this doesn't become available often, make a time to view now, you will be very surprised.

was maar een voorbeeld.... Misschien dat Bartman het koopt. Wij zijn voorlopig nog niet van plan om iets te kopen.  :up:
1 nadeel van dit soort panten is dat je het risico loopt om een pand te kopen waar veel slechten dingen zijn gebeurd. Koop je straks een "Haunted House"  :roll:   :lol: 

[quote author=Jean76 link=topic=2999.msg36456#msg36456 date=1132048196]
Wauw; dit is echt apart zeg!!!
Zou een hele toffe keuze van jullie zijn, Bear  :up:
[/quote]

Inderdaad wel heel leuk zo'n woning....maar het ligt wel vrij afgelegen (hihi....inderdaad prima locatie voor een haunted house) het is 1 ding om een leuke woning te vinden maar dan moet je ook nog wel ergens werken (tenzij je goed in je slappe was zit natuurlijk :cool:).

Maar dromen is natuurlijk altijd leuk, en het is inderdaad wel een heel apart plekje

Groetjes
Syl

[quote author=Rene-L link=topic=2999.msg36360#msg36360 date=1131988807]
Natuurlijk de usual crab erbij.[/quote]
Bedoel je kreeft (als in crab) of bedoel je crap (als in shit)?? :-D
[/quote]
Dat zie ik nou ineens  staan.... ik kom niet meer bij.... :lol1: Prachtig

[quote author=Bear link=topic=2999.msg36460#msg36460 date=1132048834]
was maar een voorbeeld.... Misschien dat Bartman het koopt. Wij zijn voorlopig nog niet van plan om iets te kopen.  :up:
1 nadeel van dit soort panten is dat je het risico loopt om een pand te kopen waar veel slechten dingen zijn gebeurd. Koop je straks een "Haunted House"  :roll:   :lol: 

[quote author=Jean76 link=topic=2999.msg36456#msg36456 date=1132048196]
Wauw; dit is echt apart zeg!!!
Zou een hele toffe keuze van jullie zijn, Bear  :up:
[/quote]
[/quote]

Na 1939 zijn de spoken uitgestorven. Voor een haunted house moet je toch echt iets ouds kopen.
Dit is echte Neo-gotiek, maar waarschijnlijk zonder spouw gebouwd.  :lol:

Voor 210000 is het te geef..... Dat moet mijn hut hier ook kosten. Ik zie het al voor me: onderin de mechanical workshop, en ik leg er gewoon een verdiepingsvloer in waar ik op ga wonen. Als ik dan de "doos in doos" bouwmethode toepas kan ik dat ook goed isoleren.

Ik ben er uit! Ik ga naar SA!  :lol: :-D

Bart

Hai

Ach wat voor huis willen wij??Geen idee eigenlijk een klein huisje met een groot lap grond erom heen.We willen ooit ons zelf kunnen onderhouden dus wat fruitbomen,moestuin,windmolentje en wat zonnenpanelen enz.

Op een berg wonen lijkt ons schitterend maar is niet een must.
Als er maar genoeg grond bij zit zo rond de 20 HA.
ja en als er dan misschien een oude kerk op staat....schitterend als het maar apart is en niet zo normaal.

Maar we huren nu wat goedkoops zodat we rustig verder kunnen neuzen en kijken waar we later  willen gaan wonen.
we(wij met zn vijven) hebben een erg klein huisje met 2 slaapkamers maar heel veel grond om ons heen wat we mogen gebruiken.Zalig is dat hoor,nergens hekjes,schuttingen enz.
Bevalt ons wel zo.En ja de woonkamer is in de open-carpoort buiten aangezien we binnen geen ruimte hadden.Dus regelmatig hebben we van alles door de woonkamer hobbelen(possums,kikkers,sprinkhanen,gecko's,slangen enz).Wel erg gezellig moet ik zeggen zo'n openlucht woonkamer.

Groetjes Sas

Klinkt heerlijk Sas! Trouwens over die berg......heb je eigenlijk ooit nog eens iets uitgevonden over de aankoop van een berg, daar waren jullie toch mee bezig?

Groetjes
Syl

@ Sas,

Waar wonen jullie nu dan?? Ik kon het niet vinden bij jullie profiel.

Dat hobbelend bezoek lijkt mij heel leuk!!

Rene

Hai Syl.
Nee nog niet echt de informatie ivm een berg kopen opgezocht maaaaaaaaaaaar er staat wel een berg verderop te koop met 92 HA alleen geen huisje.
Maar ja moet je natuurlijk wel geld hebben dus we dromen nog ff verder.Haha.
Nadeel van die berg was alleen dat er geen creekje was en dat is eigenlijk toch wel makkelijk moet ik zeggen.Hier halen we het water uit de creek om te douchen,wassen enz en hebben we een regenton vh drinkwater.

We wonen trouwens in de buurt Mackay(Qld).

groetjes Sas

[quote author=Sas link=topic=2999.msg37337#msg37337 date=1132569788]
We wonen trouwens in de buurt Mackay(Qld).
[/quote]

Yahoo!! Weer een Bananabender

:cheer: :cheer: :cheer: [size=14pt]YEAH, GO, QLD[/size] :cheer: :cheer: :cheer:

Rene

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat voor huis ik zou willen als ik me ooit permanent zou gaan vestigen in Oz. Het lijkt allemaal ook nog zover weg.  Ik heb nog 'gewoon' mijn leven in Nederland en ik zou op zijn vroegst pas in oktober 2006 in ieder geval voor een jaar naar Oz (en NZ) willen. Ik ben momenteel vrijgezel en weet niet hoe ik in mijn eentje in een vrijstaand huis zou kunnen wonen (als het uiteraard tegen die tijd nog steeds zo is mocht ik er ooit permanent gaan wonen). Ik vraag me af of dit uberhaupt mogelijk is. Wellicht zou ik wat met iemand anders moeten gaan nemen. Volgens mij noemen ze dit een flatmate; dat je met meerdere personen in een huis woont. Ik denk in ieder geval wel dat het een stuk makkelijker is om een vrijstaand huis te krijgen dan in Nederland. En dan bedoel ik ook in en rondom de steden in Oz. Is er trouwens een groot verschil in prijzen tussen de steden? (bijvoorbeeld Adelaide en Brisbane). Het lijkt mij dat Melbourne en Sydney relatief toch wel duurder zijn...
Ik denk dat het ik toch wel in de buurt van één van de grote steden me 'zou' willen vestigen, maar Broome spreekt mij ook enorm aan. In ieder geval wil ik niet in een drukke en lelijke buurt wonen en daar ben ik toch wel vaak bang voor in een stad...

Ik wil gewoon een huisje met een of twee slaapkamers, een leuke tuin met schaduw én een zwembad! Kmoet niet veel luxe hebben, gewoon een plaats waar ik de vogels kan horen, de slangen uit de tuin kan wegjagen  :lol: en lekker kan dobberen in mijn zwembad(je)! O ja, en ik wil een schommelbank op de 'porch'....altijd al een droom geweest!

ik wil ook een gewoon huis met natuurlijk 4 of 5  :lol: slaapkamers ,zodat iedereen de zijne heeft .In ons huurhuis (eerste jaar ) moet er géén zwembad zijn ,hoop er een te kopen dat groot genoeg is om een lijntje te zwemmen en voor afkoeling kan zorgen .
Maar als we een kopen of laten bouwen zijn er wel bepaalde vereisten .Tom moet een immens grote keuken hebben waar zo een grote houten tafel annex werkbank kan in geplaatst worden .  :wink: Kok's he .En natuurlijk een echt zwembad in de tuin met een niet te vergeten barbecue.Ook de inrichting is belangrijk .Ik speel nogal graag met kleuren en hoop mij dus te kunnen uitleven op mijn muren  :-D
Groeten ,Kat

Back