wat voor visum?

mariannel

New Member
Hoi
Ik ga in augustus 7 maanden onderzoek doen voor mijn studie in het ziekenhuis in darwin, dit is via de universiteit van darwin geregeld via contacten die de docenten hier hadden.
Moet ik nu een studentenvisum omdat ik voor mijn studie onderzoek kom doen, of moet ik een stage visum. Het is in feite een onderzoeksstage.
Na die 7 maanden vervolg ik mijn studie weer in NEderland, en zover mij bekend is loopt mijn collegegeld in Nederland gewoon door.
Het lijkt mij dus een erg duur grapje als ik als gevolg van een studentenvisum ook collegegeld in australie zou moeten betalen.

Weet iemand voor wat voor visum ik in aanmerking kom?

Groeten Marianne
 
Hoi Marianne,

Als je niet gaat studeren aan die school lijkt het me sterk dat je dan een studentenvisum nodig hebt.Is het niet te vinden op www.immi.gov.au?
Misschien dat je op een toeristenvisum mag?

Succes ermee,groeten van Clair.
 
Hallo

Na even wat speurwerk ben ik eruit. Voor mij ( en vermoedelijk dus ook voor anderen) geldt het volgende:
Om een stage te lopen moet je een speciaal visum aanvragen; een Temporary Residence Visa (147) en de subklasse van het tijdelijke visum wat je aanvraagt heet een Occupational Trainee Visa (442). Om dit visum aan te kunnen vragen moet je begeleider eerst een Sponsorship Approval Letter aanvragen bij de Immigration Office in Australië. Dit is formulier nummer 913, nomination for occupational training.
Dit geldt dus voor mijn geval, een onderzoeksstage via de universiteit.

Werk aan de winkel dus,

Groeten Marianne
 
Back
Top