wat word zoal gevraagd tijdens mondeling en schrijven van de ielts test

Op de Australian Fair werd, door een of ander immigratiebureau, dat ze deze evrandering halevrwege volgend jaar verwachten. Dit verandert dan voor de mensen die vanaf dan hun spullen opsturen.
 
[quote author=krokkie link=topic=5981.msg75248#msg75248 date=1163712452]
Leuk een vraag stellen maar iedereen krijgt antwoord behalve de vragensteller
[...]
Toch nog de groetjes Kees
[/quote]

Kees, de 1e, 2e en 4e reacties zijn toch echt antwoorden op jouw vraag.
 
Hoi allemaal,

Wij zijn druk aan het oefenen voor de general.  :lol: :lol: :lol:

Kan iemand mij vertellen of we bij de general writing test altijd een brief en een essay moeten schrijven?
Of kunnen we ook het omschrijven van een grafiek verwachten bij de general ielts test?

Groetjes,
Barbara  :up:
 
Bij general is het altijd een brief en essay. Grafieken etc zijn bij de academic test.
 
Hoi Femke,

Bedankt voor je snelle reactie.
Dat is gerustellend. Ben niet zo van de grafieken, laat mij maar brieven schrijven  :wink:.

Groetjes
 
Volgens mijn bronnen worden HBO-V studenten wel direct geaccrediteerd: kijk ook even naar de informatie die NZ geeft, daar zijn ze in sommige zaken iets specifieker.. NZ kun je vergelijken met de OZ standaarden. Deze landen hebben een soort van pact gesloten. Omdat de vraag naar verpleegkundigen steeds groter wordt, stijgen die kansen misschien ook..  :roll: Nederland heeft het echter international allemaal ERRUG goed geregeld: NOT! Of je nu HBO hebt of A-verpleegkundige bent, iedereen wordt BIG geregistreerd. Bij de BIG wordt je echter niets wijzer over het feit hoe je opleiding internationaal "gezien" word.. en is het dus afwachten of OZ je een bridging course toebedeeld. Eerlijk gezegd vindt ik het heel schappelijk dat je 2 a 3 maanden "stage" loopt, daar leer je een hoop van en mag je "dubbel" staan, toch?
 
Hallo

Als ik het goed heb is die cursus in Australie niet gratis. Jan heeft in februari een aantal lessen in Perth gevolgd. Hij hoefde hem niet te doen omdat hij nog geregistreerd is geraakt volgens de oude regels. Afgelopen jaar waren we op de Expo in Amsterdam en iedereen die daar was mocht hem gratis doen.
Omdat wij toch in Perth waren heeft Jan wat belangrijker lessen gevolgd. Je gaat 4 weken naar school en je moet 4 weken stage lopen.
De cursus is best pittig omdat je vaak 's morgens om 7 á 8 uur begint en tot 4 á 5 uur. Dan moet je nog studeren want er zijn veel examens.

Groet Erna
 
Hoi Allemaal,

Vandaag hebben we de test gedaan.

Om 9:30 aan een stuk door tot 12:30 luister/lezen/schrijven gedaan, was heel intensief  :shock:.
Weet niet of we het goed hebben gedaan, schrijven hadden we extra veel geoefend en ging daardoor ook makkelijk. Lezen en luisteren was pittiger dan ik had verwacht.

Om half 3 hadden we onze spreekvaardigheid en die duurde een kwartiertje. Ik moest een stukje vertellen over advertisement en Martijn een stukje over welfare work.

Bij het schrijven werd er gevraagd om een brief te schrijven over "a local restaurant you reccomend" de brief moest gericht zijn aan een editor van een tijdschrift. En het opstel ging over de voor en nadelen van het vrij reizen met het openbaar vervoer.

Groetjes Barbara  :up:
 
Niet komende zaterdag, maar de zaterdag erop zal de uitslag in de bus vallen. Succes hopelijk hebben jullie mooie cijfers.
 
Dat dacht ik ook. Dacht vooral dat ik het mondelinge gedeelte had verknalt, had ik daar zowaar een 8 voor (en een 7 gemiddelt). Spannend hoor dat wachten op de uitslag. Vooral omdat je weet wanneer de post de uitslag brengt. Succes en ook ik duim voor jullie!
 
Hee femke, jan, erna en dreamcatcher,

Wat een leuke reacties mensen :up:.
Ik hoopte eigenlijk voor de mensen die nog moeten wat nuttige info door te geven :smile:

Maarre dit is toch nog veel leuker he. Ja, we moeten geduldig wachten, dat vind ik niet zo erg ben allang blij dat het nu achter de rug is. Martijn die loopt wel nerveus te doen erover, hij denkt dat ie het heeft verknald. Laten we toch maar de uitslag afwachten.

Groetjes,
Barbara
 
Toen ik de ielts net had gehaald dacht ik dat ook. Allemaal mensen hier op het forum hebben me toen gerust proberen te stellen, dat het er vaak somberder uitziet dan het is, wat ik toen niet echt wilde geloven. Maar ze hadden gelijk. Dus deze raad kan ik doorgeven uit eigen overtuiging  :lol:
 
Als ik het zo even bekijk, ik gok erop dat jullie het hebben gered. Het is gelukkig niet zoals vroeger op school 1 fout een punt bij zo'n ielts test. En joh, ik zie een overeenkomst. Ik moest ook een restaurant aanbevelen en dat vond ik een partijtje niks zeg!
 
Back
Top