We gaan ervoor!!!!

Sjeetje,bedankt voor je uitleg. Ik wist wel dat je moest rond kijken bij de GP's of ze nog contact geld willen zien, maar dacht dat je met private medicare wel goed zat, maar zelfs daarin kun je nog veel extra moeten betalen dus. Das wel ff wennen dan. Als je ziek bent/iets hebt dan heb je toch geen zin in rond shoppen voor een doctor.Maar ja.

Leuke vergelijking trouwens met de tegelzetter :smile:

Steven,

Als je echt niet kan wachten kan je op de site van de belastingdienst al een hoop wijzer worden. www.ato.gov.au

Wij hebben een zgn partnership. Het voordeel is dat het inkomen gesplitst kan worden waardoor je in een lagere belastingschaal terecht komt. Het is niet zoals in NL dat ze kijken naar het gezamelijke inkomen.

Ik weet dat ze bezig zijn om een hoop wijzigingen in het belastingsysteem door te voeren.En het huidige systeem hebben ze 10 jaar over gadaan om het 'goed' draaiende te krijgen.Aldus een voormalig manager van de belastingdienst.

In welk vakgebied wil je iets op gaan zetten?

Bedankt voor de tip!

Wij willen iets op gaan zetten in Darwin...wil er eigenlijk niet te veel over uitwijden
wink.gif

Maar het komt neer op het in en verkopen van producten.

Bedoel je met een zgn partnership zoiets als een V.O.F.?
Dat klink wel goed en is zeker een voordeel als je een bedrijf wil starten samen met je partner maar wel het inkomen kan delen.

Groeten Steven.

Het is weer zeer hoog tijd voor een update van ons avontuur.
Er is intussen een hoop gebeurd.
In Augustus vorig jaar ben ik aan een opleiding begonnen voor construction manager low rise. Dat is op basis van distance learning.

In December viel ons oog op een stuk land in carlton Tasmanie en na een paar telefoontjes was het verkocht. Het leukste kwam nog, en dat was een lening zien te krijgen.
Na in principe afgewezen te zijn bij de banken zijn we bij een broker terecht gekomen die een lening voor elkaar heeft weten te krijgen.
Sindsdien zijn we druk bezig met de huisplannen en alle vergunningen. De vergunningen zijn intussen allemaal toegekend en we zijn nu bezig om een lening te krijgen om het huis te bouwen.

Bedrijfsmatig mogen we absoluut niet klagen, over het algemeen hebben we voor een aantal weken continu werk. Ondanks dat het in de bouw in Tasmanie bergafwaarts gaat.

Het is een korte update, het is hoog tijd om naar mijn bed te gaan.

Axel

Hoi Axel,

Carlton is een mooie plaats. Vrienden van ons hebben een shack in Dodges Ferry, vlak bij Carlton als ik het goed heb. Wij hebben zelf een stuk grond op Cadbury's Estate en zijn aan het twijfelen of we nu gaan bouwen of eerst iets anders kopen. Jullie hebben het dus ook nog steeds naar jullie zin hier in Tassie?

Louw

Back