We gaan ervoor!!!!

En ik denk dat als Pete dat wel doet, dat 'ie dan ook gelijk een nieuwe avatar heeft...... :grin:

Veel plezier met slapen op een echte bed  :smile:.  Jammer dat Lucas ziek  :cold: is en zijn feestje gemist heeft.  Veel beterschap, hopelijk is hij helemaal opgeknapt voordat jullie vertrekken.

[quote author=carlijnaxel link=topic=6472.msg143911#msg143911 date=1248468536]
We keken eerst voor een jackaroo oid. Maar voor de Tasmaanse wegen is een xtrail  groot genoeg.
[size=4pt]Enne, mijn vrouw moet er ook mee rijden  :evil:[/size]

We gaan toch nog voor een 2e auto kijken als we gesetteld zijn en dat word een PAPA auto. :up:

Als je Skoda hebt gereden is het al snel een stoere bak.
Pete's auto is een leuk patserbakkie om over de boulevard te cruisen  :wink:, en die is op Tasmanie niet zo groot.
Wij willen er ook mee naar duikstekken  rijden en gaan kamperen, en dan staat zo'n daktent of roofrack wel apart. :wink:

Het huis is leeg op een luchtbed na. Morgen worden we opgehaald om een paar dagen bij mijn schoonouders te logeren. Daar staat tenminste een normaal bed voor ons.

De opvang van Lucas belde vanmiddag toen we de auto net hadden ingeleverd dat hij 40,2 graden koorts heeft. Dus daar ging zijn afscheidsfeestje.
Hij heeft een luchtweginfectie. Dus dat is lekker zo voor vertrek. Antibiotica en hij is over een paar dagen weer het mannetje.

Cheers

Axel
[/quote]

Wat vervelend voor Lucas en jullie. Jammer dat zijn vriendjes niet met een feestje afscheid hebben kunnen nemen. Hoop dat hij een stuk beter is tijdens jullie vertrek.

Sterkte de komende paar dagen!

Dank jullie.

nog 4 uurtjes en dan zitten we in de lucht.

De 4 dagen bij mijn schoonouders hebben we ook overleefd, maar het is hooooooog tijd om te gaan.

Cheers,

Axel

Een fijne vlucht! Geniet ervan. Nog heel even doorbijten op Schiphol. Als je eenmaal door die douane heen bent kan het genieten beginnen (eindelijk)

Kan me voorstellen dat het tijd is om te gaan... op een gegeven moment heb je, denk ik, genoeg afscheid genomen.... Zijn er voldoende traantjes gevallen en wil je eindelijk weer vooruit kijken... gewoon in gedachten herhalen... *bijna thuis, bijna thuis, bijna thuis*

:cheers: Op een goede overtocht.. hopelijk heeft Lucas  :baby: niet te veel last van zijn luchtwegen in het vliegtuig .... en have a great life!!!!  :bye:

Groetjes
Kathren

We zijn er. :cheers:

Het eerste deel naar Kuala Lumpur heeft Lucas maar 1,5 uur geslapen en was op het eind niet echt te genieten.
Bij vertrek op Kuala Lumpur heeft hij de start niet eens meegemaakt.

In Melbourne waren we zo door de douane,  maar ze hadden een klein foutje in de naam gevonden in het systeem. Maar gelukkig was er een juffrouw van de DIAC die het met 5 minuten had verholpen. En ze heette ons welkom in Australie.

We hadden bij de Holiday inn een kamer geboekt en de kleine lag er om 21.15 in. Zelf zijn we nog even wat gaan drinken in de bar.
Volgende morgen allebei om 05.00 uur wakker en lagen een beetje rond te kijken tot de kleine wakker zou worden en zijn toen gaan ontbijten.

Rond 10.30 kwam een hele mooie bolide voorrijden en het bleek onze eigen auto te zijn. :wink:
'S middags hebben we de tenaamstelling en de verzekering geregeld. Hij bevalt ons uitstekend.
Bij de bank hebben we ons ook al geidentificeerd en de passen worden opgestuurd,Tax file nr is aangevraagd, Medicare is al geregeld (de muts achter de balie zei dat we niet in Australie blijven als we naar Tas toe gaan  :grin:).Dus we zijn al aardig druk bezig geweest.

Nu zitten we bij vrienden in Ballarat en gaan waarschijnlijk dinsdag richting Tasmanie. We wilden eerst wat rondreizen maar hebben allebei zoiets van lekker naar het zuiden en gaan relaxen. de kleine kan geen autostoel meer zien ( na 20 uur in het vliegtuig) en willen hem dit ook niet aandoen. In Hobart kan hij met zijn vriendjes gaan zwemmen en spelen.

Dit ons verhaal tot zover.

Cheers,

Axel

Hoi Axel,
wat een mooi verhaal.
Jammer dat de kleine het eerste deel wat moeilijk was in het vliegtuig, maar het is dan ook een hele happening natuurlijk.
Haha mooi dat jullie auto zo goed in de smaak valt.
Nu snel naar jullie droombestemming Hobart, en dan genieten van het leven!!

Goed om te lezen dat jullie aangekomen zijn en alles zo voorspoedig gaat  :up:

Heel veel plezier en succes in Tasmanie!

Super dat alles zo goed gaat!! Trouwens hoe hebben jullie dat op naam zetten gedaan e.d. als je van victoria naar tasmanie gaat (met het oog op permanent wonen..)

Fijn inderdaad dat alles zo goed gaat.

Ik zat me tijdens het lezen van het topic me ook te bedenken hoe jullie het gaan doen met de auto. Moet je het bij vicroads eerst op jullie naam laten zetten en dan als je in Tas bent de registrtie om laten zetten van vic naar tas? Maar goed, jullie zullen het vast wel al uitgezocht hebben!

Veel plezier op Tassie!

Zo eindelijk weer eens online. Nou met een pre-paid vanuit ons 'eigen' huisje.

De auto staat op het adres van vrienden van ons in Victoria. Zodra de rego afloopt moet de auto ' ingekeurd' worden en een Tasmaans kenteken aanvragen.

Lucas doet het geweldig, elke keer als hij op het strand komt gaat ie helemaal uit z'n dak.

Vorige week ben ik bij de brandweer op bezoek geweest en heb afgesproken dat zodra mijn diploma's binnen zijn ik ze laat vertalen en een afspraak maak het het hoofd van personeelszaken. Ziet er op zich positief uit. Dus nog even' fingers crossed'.

Nou zijn we nog een paar dingen aan het regelen en vooral aan het genieten.

Cheers,

Axel

Fijn om te horen Axel!
Zo raar dat jullie een paar weekjes geleden nog gezellig met mij en anderen in het tentje in breda zaten, en nu helemaal in tasmanie!
Ik hoop voor je dat de brandweer goed uitpakt.
Hier wat duimen voor je:  :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Goed om te lezen :up: Hopelijk wordt het ook wat bij de brandweer. Maar jullie hebben gelijk; vooral genieten :up:

Succes zode eerste tijd in Tassie, Welkom!
Zoals jullie nu al begrepen hebben ben ik er even niet en kunnen we misschien tegen de tijd dat ik terug ben ipv een warme choco inderdaad een kouwe slok pakken op Salamanca.

Mariette

Back