We hebben hem!

magda

XPdite Sponsor
:smile: :smile: :smile: Vanmorgen bericht gekregen dat onze 457 visum is goed gekeurd!! We zijn erg gelukkig, de twijfel of we het visum zouden krijgen was bij ons soms erg groot. Ik heb een insuline pomp en onze leeftijd 55 en 53 jaar oud werkte ook niet in ons voordeel. Maar alle zorgen voor niets.

Jan gaat vandaag zijn ontslag indienen bij zijn werkgever waarhij 32 jaar gewerkt heeft. We weten dan de ontslag datum en kunnen onze plannen hier verder op afstemmen.

Nu eerst een kop koffie en even bijkomen. Ik houd jullie op de hoogte van onze verdere plannen

Groetjes van een blije Magda
 
gefeliciteerd! Ik heb m ook vandaag gekregen, lijkt wel alsof ze met de 457's vandaag aan het strooien zijn, haha. Succes met alle voorbereidingen!

groetjes marieke
 
Gefeliciteerd!

Die nummers zeggen mij weinig; wat voor visum is dit? Op basis waarvan en voor welke tijd?
 
Gefeliciteerd Magda en Marieke! Tijd voor champagne! Succes met de voorbereidingen.

Groet Rogier
 
Hallo Luuk,

Het 457 visum is een sponsorship visum. Dit is voor 4 jaar er is dan nog een verlenging mogelijk van (geloof ik) 2 jaar. Dit is het enige visum waar we op dit moment voor in aanmerking komen gezien onze leeftijd. Als het visum na 4 jaar nog een keer verlengd wordt met 2 jaar kunnen we met pensioen.

Groeten Magda
 
Hoi

Van harte proficiat!!!! Zal wel effe schrikken zijn zeker???
Wij zitten ook elke morgen naar de site te surfen om te zien of we eindelijk nieuws hebben. Tot op heden nog niets... Jammer genoeg. We zijn nu reeds 3 maanden aan het wachten (terwijl het normaal maar 6 weken is???)
In ieder geval gaan we ook via een 457 long term. Man heeft contract in augustus al getekend... Daarna eerst firma visum aangevraagd. Dat ging vrij snel... maar nu... Pfff, ben het wachten effe beu hoor.
Zeg, hoe lang waren jullie al bezig? Hoe lang duurde het van de goedkeuring van het visum van de firma tot jullie goedkeuring? Dan heb ik een idee.
Groetjes
 
Hallo anoniempje

Iplex heeft het visum opgestart 24/11/2007
Visum Lodged 6/12/2007
Verzoek om health check 17/12/2007
Health check in Amsterdam 17/12/2007
Medische gegevens in Australie 7/01/2008
Visum approved 12/02/2008

Alles bij elkaar heeft het van begin tot eind bijna 3 maanden in beslag genomen. Ik heb van onze agent in Sydney (Ernst & Young) begrepen dat de immigratiedienst een behoorlijke achterstand heeft.
Ik wens je veel sterkte bij het wachten. Waar gaan jullie naar toe?
 
Hi Magda,

Het is een ware geluksweek, ik zie overal ' visa granted' berichtjes, super!!
VAN HARTE gefeliciteerd en veel plezier met het vervolg!!!

Groeten van Tampet
 
Hoi Magda

Gefeliciteerd met jullie visum geweldig :up:

Na die 6 jaar als je dan met pensioen gaat mag je dan gewoon blijven? Waar gaan jullie naar toe , sorry als het al ergens staat.
 
Hallo Jan en Erna,

We weten nog niet of we in Australie kunnen (willen) blijven na 6 jaar. We gaan dat uitzoeken als we een beetje gesetteld zijn. Ik denk dat het dan retirement visum wordt. We hebben ook altijd al plannen gehad om als Jan met pensioen ging vrijwilligerswerk in Colombia of Peru te gaan doen. Jan heeft in Colombia gewerkt en weet dat er een tekort is aan geschoolde arbeiders. Hij wil dan mensen gaan opleiden voor de proces industrie.
We zien wel wat er gebeurt, ik kan mij daar nu nog niet druk overmaken. Eerst maar eens de verhuizing regelen en een leuk huis zien te vinden in de omgeving van Osborn Park (Perth). Iemand suggesties!

Hartelijke groet,

Magda
 
Hallo Magda

Wij gaan naar Sydney (tenminste als dat visum erdoor komt hé). Julie naar Perth las ik...

De reden waarom ik nog even anoniem blijf is omdat wij nog steeds ons ontslag niet gegeven hebben. We nemen natuurlijk ook het zekere voor het onzekere vermits we ook nog eens bij dezelfde firma werken.

Wij hebben ons visum online aangevraagd begin november. Dus dat is erg gelijklopend hé.
Ik had gisteren nog een bericht gestuurd naar de overheid in Sydney om te vragen hoe het ermee zat en deze morgen stond op onze aanvraag bij: application further processing.

Dus al bij al zijn wel al langer dan 3 maand aan het wachten, maar ik heb inderdaad ook gehoord dat ze met een achterstand zitten van 12 weken. Ik veronderstel dat het nu wel voor elk moment is, maar ja, dat ben ik dan ook weer al bijna 2 maanden aan het veronderstellen.  :lol:

Groetjes
 
Ja, Het wachten is heeeeeel erg, ik heb er nachten niet van geslapen. Ook wij hebben het stil gehouden en pas 14 dagen geleden zijn we voorzichtig de naaste familie en vrienden gaan vertellen dat we met een visum bezig waren.

Jan heeft de 12e ontslag genomen, hij heeft een maand opzeg termijn maar er is aan hem gevraagd of hij zijn lopende projecten wil afronden. Ook hebben ze hem gezegd dat hij altijd weer terug komen als het hem (ons) niet bevalt. Wij krijgen geen vaste woonplaats in Australie, Iplex heeft door heel Aus. en Nieuwzeeland bedrijven. Jan gaat daar naar toe waar hij nodig is en ik reis met hem mee.

Zaterdag ben ik jarig en dan vertellen we iedereen dat we 9 april naar Perth vertrekken. Ik denk dat er geen gebrek aan gesprekstof zal zijn.

Heel veel sterkte het komt zeker goed :up:

Groeten Magda
 
Back
Top