Website voor XPdite-leden

Status
Not open for further replies.

Jeroen

XPdite Hero
Hallo luisteraars,

ik plaatst dit bericht na enig overleg met Lost te hebben gehad. Aangezien er enigzins behoefte is om een eigen website tehebben kom ik met de volgende suggestie:

Ik ben in het bezit van een server die 24/7/365 on-line en aangesloten is op een zeer goed beveiligd netwerk. De server zelf staat in een zeer goed beveiligde ruimte (brand/storm/invloeden van buitenaf (meer info op de site zelf)). Ik kan voor de XPdite-leden iets extra's doen namelijk een stukje ruimte met eigen e-mail en FTP-toegang gratis verstrekken. Het enige wat ik ervoor terug vraag is een link of een banner naar mijn commerciële website voor hostingpakketten.

Hoe zal dat in zijn werk gaan (opzetje)
Lost heeft eventueel nog een domeinnaam, OZZone.net. Deze site zal in het teken staan van het leven in Australië, er komt een link te staan naar XPdite.net, het forum en indien gewenst ook een link naar de website van de leden. Bij dit domeinnaam worden gebruikers aangemaakt, zonder toegang tot het controlepaneel van de server (is ook niet echt nodig); de werkzaamheden die nodig zijn op de server zal ik voor mijn rekening nemen met een aantal vrijwilligers onder de XPdite-leden (vrijwilligers, meldt u aan).
De gebruiker krijgt dan een account van zo'n 30 MB. De website zal dan worden: www.ozzone.net/~'gebruiker' en het e-mailadres zal dan worden: 'gebruiker'@ozzone.net.
Met behulp van een FTP-account kun je je eigen website uploaden of ik zorg dat je een voorgeprogrammeerde website (Mambo) die je vervolgens naar eigen wens kunt inrichten. Voor degene die niet bekend zijn met Mambo stel ik een engelstalige handleiding ter beschikking. Daarnaast maak ik een forum aan waar de leden elkaar kunnen helpen met het bouwen van hun website.

Het moet allemaal nog opgezet worden en suggesties zijn welkom.
Graag reacties van jullie kant.
 
Hoi Jeroen

Klinkt hartstikke goed allemaal,ik zou graag meer voor je willen betekenen,maar aangezien ik een een echte digibeet ben lijkt dat me niet zo verstandig :-D

Groetjes Sander!
 
Fantastisch plan, klinkt voor mij ook nog wst ingewikkeld, maar ik leer snel!
Ben altijd wel handig geweest met computers, maar nog nooit iets met bouwen van websites te doen gehad.
Hou me in ieder geval op de hoogte van de ontwikkelingen :up:
 
Ik zal nog even wat extra info geven:

XPdite.net en onze webbezoek.nl zijn websites die in Mambo zijn gemaakt. Op http://mambo.pagina.nl kun je meer websites vinden die met Mambo gebouwd zijn. Mambo geeft je de mogelijkheid om je website overal ter wereld te wijzigen, je hebt geen eigen programma's meer nodig, alleen een internetverbinding, je gebruikersnaam en wachtwoord.

E-mail kan met POP3(Outlook) en webmail(toegang tot je mail vanaf elke willekeurige locatie). Inclusief SPAMfilter en Virusscan.

Wat betreft het forum; het zal dezelfde zijn als dit forum, maar dan met wat andere kleurtjes.

Als er behoefte is aan voorbeeldsite met administrator-toegang, dan hoor ik dat wel.
 
Mambo ziet er erg handig uit om te gebruiken en ooke rg duidelijk voor mensen die weinig van websites weten. Het stuurt iemand in ieder geval vast een beetje in de goede richting denk ik.
 
Je moet alleen wel wat weten van het maken van websites denk ik, want ik snap er weinig van eigenlijk, maar goed. Heb altijd Mark nog :)
 
Leuk programma dat mambo,
goed2.gif


Maar persoonlijk heb ik toch liever een web editor- of zo iets :? Zoals Coolpage dat is gewoon knippen en plakken. Dat is echt heel makkelijk alleen het stukje met je FTP is wat verwarrend maar als je dat 5 keer heb gedaan dan heb je het ook door.

Als alles rond is geef dan maar een gil ben zeker geïnteresseerd in een stukje webspace :) :) Als je nog vrijwilligers nodig hebt wil ik best wel het een en ander doen. Ben alleen niet heel erg professioneel maar kan toch wel aardig met computer omgaan. Klein beetje(lees heel basic) programmeren in java en power script. En het lukt mij ook wel aardig om een websites te bouwen  zie www.kursten.com Kan je gelijk zien wat ik bedoel met basic want er is niks speciaals aan mijn website en op een of anders manier lukt het mij nooit om zo'n site professioneel te krijgen ik hou toch altijd een beetje zo'n hobbyisten uitstraling :lol: :lol: :?
Misschien hebben de mensen nog tips hoe ik dat kan weg krijgen? 
 
[quote author=Bear link=topic=1573.msg13929#msg13929 date=1114599171]
www.kursten.com Kan je gelijk zien wat ik bedoel met basic want er is niks speciaals aan mijn website en op een of anders manier lukt het mij nooit om zo'n site professioneel te krijgen ik hou toch altijd een beetje zo'n hobbyisten uitstraling :lol: :lol: :?
Misschien hebben de mensen nog tips hoe ik dat kan weg krijgen? 
[/quote]

Eeek, schrik.....de motorfietsen zijn perfecto (helemaal top) alleen gebruik je veel verschillende achtergronden...en dan ook nog kleuren waar je de ogen zeer van gaan doen.....(fel geel bijvoorbeeld). Daarnaast kom je op een intro-pagina uit waarbij je 3 plaatjes hebt staan waarbij ik op 1 (te ver uitvergroot) plaatje (zodat de pixels zichtbaar worden) moet klikken om door te gaan. Dan krijg ik een submenu die weer verdwijnt op het moment dat ik de desbetreffende hyperlink heb gekozen....(niet handig)...

Waarschijnlijk gebruik je ook een Wysiwyg editor en niet een code-klopper...want tekst verdwijnt achter afbeeldingen etc.

Ik zal geen voorbeelden van sites sturen die ik mede gemaakt heb (ontwerp ligt bij collega van mij)) omdat dat allemaal "commerciele sites" zijn. Verder zou ik als ik jouw was me ook gaan orienteren op een scripting language...ik ben zelf fervent fan van PHP, maar ook ASP (uch kuch, ielgh, bah, ik maak mezelf aan het hoesten en proesten als ik daar over begin) is een mogelijkheid....En PHP is heel makkelijk te leren
 
[quote author=Maluka link=topic=1573.msg13942#msg13942 date=1114604209]
[quote author=Bear link=topic=1573.msg13929#msg13929 date=1114599171]
www.kursten.com Kan je gelijk zien wat ik bedoel met basic want er is niks speciaals aan mijn website en op een of anders manier lukt het mij nooit om zo'n site professioneel te krijgen ik hou toch altijd een beetje zo'n hobbyisten uitstraling :lol: :lol: :?
Misschien hebben de mensen nog tips hoe ik dat kan weg krijgen? 
[/quote]

Eeek, schrik.....de motorfietsen zijn perfecto (helemaal top) alleen gebruik je veel verschillende achtergronden...en dan ook nog kleuren waar je de ogen zeer van gaan doen.....(fel geel bijvoorbeeld). Daarnaast kom je op een intro-pagina uit waarbij je 3 plaatjes hebt staan waarbij ik op 1 (te ver uitvergroot) plaatje (zodat de pixels zichtbaar worden) moet klikken om door te gaan. Dan krijg ik een submenu die weer verdwijnt op het moment dat ik de desbetreffende hyperlink heb gekozen....(niet handig)...

Waarschijnlijk gebruik je ook een Wysiwyg editor en niet een code-klopper...want tekst verdwijnt achter afbeeldingen etc.

Ik zal geen voorbeelden van sites sturen die ik mede gemaakt heb (ontwerp ligt bij collega van mij)) omdat dat allemaal "commerciele sites" zijn. Verder zou ik als ik jouw was me ook gaan orienteren op een scripting language...ik ben zelf fervent fan van PHP, maar ook ASP (uch kuch, ielgh, bah, ik maak mezelf aan het hoesten en proesten als ik daar over begin) is een mogelijkheid....En PHP is heel makkelijk te leren
[/quote]

Ik wilde graag een paar tips. het was niet de bedoeling om heel mijn site de grond in te boren :cry: :cry:

Nee hoor :up: :up: :lol: :-D bedank voor de tips en ik zal van het weekend eens in al die termen duiken die je nu zo allmaal op noemt.  En ik vind dat geel wel mooi eigenlijk :lol:
 
Ik snap er ook niet zo heel van hoor... Jip & Janneke taal is misschien wel gewenst voor sommige mensen, waaronder IK!! Ben een heuse digibeet!!!  :lol:
 
O,yes waneer kan ik beginnen :-D
Is het leuk om ook een plek te maken voor foto's? (< 30Mb)
 
Met een paar makkelijke tutorials kunnen denk ik zelfs de digibeten een heel eind komen en als er een forum bij komt plaats je je vraag gewoon ff.
 
Er zijn net wat dingetjes geregeld en www.ozzone.net kan met een dag of 2 actief zijn.

Als er al mensen zijn die een account willen hebben, laat het me dan even weten via: http://ozzone.net/index.php?option=com_mosforms&mosform=1&Itemid=26
 
In het eerste bericht schreef ik dat het www.ozzone.net/~'gebruiker' zou worden, maar daar ik ik van af. Bij nader inzien is het verstandiger om er 'gebruiker'.ozzone.net van te maken. E-mail en FTP blijft hetzelfde als in het eerste bericht.
 
Wat een super goed idee :lol:
Ik heb er ook weinig verstand van maar goed aldoende leert men.

groetjes
 
De server is er klaar voor, de site is een mooi eind op weg en het forum is voor Mambo klaar.

Nog suggesties? :bangcomputer:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top