Website voor XPdite-leden

Status
Not open for further replies.
Even voor de duidelijkheid Jeroen,

Ik moet me dan aanmelden voor de site via de eerder door jou gegeven link?
Ik heb nog weinig ervaring met websites maken, is het dan het verstandigste om gewoon mambo op de site te laten zetten?
waar is nu eigenlijk dat e-mailadres voor?
FTP-account heb je dan ook nodig om bv foto's te uploaden?

Gr Wilbert
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1573.msg14161#msg14161 date=1114787309]
Even voor de duidelijkheid Jeroen,

Ik moet me dan aanmelden voor de site via de eerder door jou gegeven link?
Ik heb nog weinig ervaring met websites maken, is het dan het verstandigste om gewoon mambo op de site te laten zetten?
waar is nu eigenlijk dat e-mailadres voor?
FTP-account heb je dan ook nodig om bv foto's te uploaden?

Gr Wilbert
[/quote]

Aanmelden kan inderdaad via de link of via OZzone.net
Als je weinig ervaring hebt met sites bouwen is het inderdaad wijs om Mambo erop te zetten; het is dan een voorgeprogrammeerde website die je zelf kunt wijzigen. Hulp met Mambo kan in de vorm van een (engelstalige) handleiding (van een vorige versie de nieuwe is er nog niet, maar zal in hele grote lijnen gelijk zijn) die ik ter beschikking stel dmv een download en het forum op OZzone.net. Het zou mooi zijn als andere leden ook een steentje bij willen dragen bij het hulp bieden voor het bouwen van websites.

Wat betreft het e-mailadres, (bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht) als je het niet wilt, hoef je het ook niet te hebben, zo simpel. Ik zal het formulier direct even aanpassen.

Als je Mambo op je site hebt, kun je via het controlepaneel foto's uploaden en is FTP niet meer echt nodig, maar het is wel makkelijk als je een gevorderde gebruiker van Mambo wordt.
 
Ik snap niet dat er nog niet meer leden zich aangemeld hebben voor de website.. Ik ben er hardstikke blij mee!!
Een ideale manier om het de 'achterblijvers' op de hoogte te houden.. :up:
 
Tja Sandra.

Ik vind het een goed initiatief hoor, maar ik heb hier thuis een Linux-server draaien, waar ook een volledige webserver op draait. Als ik dus een website wil maken (waar ik helemaal geen zin in heb, omdat dat mijn werk ook is) kan ik die net zo goed hosten op mijn eigen bakkie.....heb ik het voordeel nog dat als ik speciale wensen heb, ik niet de beheerders van die andere server lastig moet vallen....

Maar tuurlijk is het een prima initiatief..alleen voor mij niet echt geschikt.....
 
Ik vind het een goed initiatief hoor, maar ik heb hier thuis een Linux-server draaien, waar ook een volledige webserver op draait. Als ik dus een website wil maken (waar ik helemaal geen zin in heb, omdat dat mijn werk ook is) kan ik die net zo goed hosten op mijn eigen bakkie.....heb ik het voordeel nog dat als ik speciale wensen heb, ik niet de beheerders van die andere server lastig moet vallen....

Tsja Maluka,

Niet iedereen heeft thuis een Linux server draaien!!
 
Hoi Sandra,

Ik heb even zitten neusen op jullie website, ziet er goed uit, is deze zelf gemaakt of op basis van Mambo??
Wij hebben ook onze site via ozzone, maar ik heb nog een standaard template en weet niet hoe ik die veranderd krijg.

Gr Wilbert
 
Hoi Wilbert, mijn site is ook gemaakt op basis van Mambo.. lekker makkelijk.. Je kunt een heleboel templates downloaden via www.mamboportal.com
 
Dank je Sandra :up:

Maar die templates dowwnloaden had ik al ondekt, nu wilde ik alleen maar boven in de 'foto' veranderen, dus waar bij jullie staat 'Australia just 24 hours away', kan dat??
 
Wilbert, je mag van mij hier je problemen of uitdagingen met Mambo wel kwijt, maar ik had eigenlijk het forum op OZzone daarvoor in gedachten. Zo worden emigratie naar Australie en Mambo wel van elkaar gescheiden.
 
Ben ik het eigenlijk helemaal mee eens, daarmee ook een einde aan mijn vragen wat dat betreft :up:
Ik da verder zoeken op Ozzone.

Bedankt tot zover Jeroen
 
Een geweldig idee zo`n eigen website, heb me gelijk aangemeld.
Kijk er nu al naar uit  om de website te gaan maken, ben al mooie foto`s aan het verzamelen.
Zou graag mee willen helpen, maar weet er nu nog te weinig vanaf denk ik(ga me er gauw in verdiepen).
:) :) :) :)
 
Hallo,

Heb me gisteren aangemeld en gegevens ontvangen helemaal super ~!!
Heeft er misschien iemand tips en uitleg hoe nu de site aan te passen en te veranderen met mambo???

groetjes john
 
Tips en mogelijkheden genoeg, maar dat is eigenlijk niet bestemd voor deze site.
Probeer het even via http://www.ozzone.net  en ga dan naar het forum!!
 
Thanks Wilbert,

Heb me via forum aangemeld en handleiding gedownload, ga ermee aan de slag.

Groetjes John
 
Lijkt mij een prima idee zoals is voorgesteld. Eventueel wil ik iedereen wel een handje helpen met vragen over het maken van een website. Ik ben immers ook webdesigner. Dus, digibeten, moderators en anderen. Als iemand van jullie het allemaal niet meer begrijpt. Uren heb geprobeert om iets voor elkaar te maken en vervolgens de nijging krijgt om je computer uit het raam te gooien. Relax, Hawk kan je uit de problemen helpen.

Voor Moderators: als jullie het even te druk krijgen, ik zal mijn best doen om wat voor jullie te beantwoorden. Sluis gerust wat naar mij door. Ik heb kennis van HTML, Flash, Javascript, manipuleren van afbeeldingen en natuurlijk het fraai presenteren van een website.

Edit: Ik heb me zojuist ook zelf aangemeld. Zal nog wel eventjes duren voordat me website in de lucht is. Ik wil natuurlijk altijd alles zeer goed voorbereiden.

Koen
 
Ik ben ondertussen weer een paar ervaringen rijker  :) (bedankt John) en ik kan voor eenieder die het wil nu ook toegang tot de server geven. Wat houdt dat in:

(Mits alles binnen die 30 MB blijft!)
Je bent dan in staat om je eigen e-mailadressen (zoveel je maar wilt) aan te maken.
Je kunt zoveel databases aanmaken (zoveel je maar wilt)
Je eigen wachtwoorden beheren.
Je FTP beheren
Ook je eigen statistieken bekijken,

kortom ik geef jullie onbeperkte toegang tot de mogelijkheden die de server biedt.

Dat kan ik ook aan de bestaande gebruikers bieden, maar dat houdt in dat ze de site opnieuw zullen moeten gaan opbouwen / uploaden.


Wie is de eerste die zo'n prachtig mooi nieuw account wil  :-D

Aanmelden kan nog steeds via http://www.ozzone.net/index.php?option=com_mosforms&mosform=1&Itemid=26
en dat geldt alleen voor actieve XPdite-leden
 
[Hallo

Ik ben destinfre en ben nieuw , en eigenlijk digibeet , ik wil graag posten , maar weet niet hoe ik dit moet doen.

destinfre@yahoo.co.uk is mijn email adres , kan iemand mij helpen aub
 
wat ingewikkeld allemaal maar ik wil me er wel wat meer in gaan verdiepen lijkt me een goed plan en een geweldig idee hoor!!!
groetjes irma
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top