Welke creditcard aanvragen?

zickeh

Member
Dag mede-reis-geïnteresseerden! Ik vroeg me af, na het doorspitten van de zoekfunctie op 'creditcard', wat nu de interessantste creditcard is om mee te nemen naar Australië voor het boeken van excursies, borg, etc?
Heb namelijk geboekt voor 14 april, om een jaartje er tussenuit te wippen, om 't land te verkennen en natuurlijk om te genieten van 't leven!  :up: (tja, je bent jong heh...  :wink:)

Zo kwam ik eigenlijk uit op 2 varianten: de Postbank Card en de ANWB Visa Card.
Ik ben bang dat de 2e sowieso afvalt, aangezien het een vereiste is dat je lid bent van de ANWB...  :|
En de Postbank Card sprak me wel aan omdat ik ook een Postbank girorekening heb.

Wat hebben jullie voor ervaring qua creditcards? Ben er al achter dat 'r zat 'addertjes onder 't gras' zitten :)

Ik heb wel een ANWB creditkaart en ben er zeer tevreden over! Nooit problemen gehad (en ik heb 'm al zo'n 10 jaar, alleen gebruikt tijdens het reizen). En volgens mij ook geen addertjes onder het gras..

Idd Alie, heb meer goede verhalen gehoord over de ANWB cc dan over de Postbank, maar het punt is dat je lid moet zijn van de ANWB wil je de cc aan kunnen vragen... En om nu daarvoor lid te gaan worden... :)

Hangt er van af.. als jij ANWB europa service hebt, dan is jouw pas ook in Australie geldig. (gewone basis verzekeringen in australie, waar je onder valt, de meer uitgebreidde mag je toch niet nemen in OZ want dat is voor australian citizens only). Ik heb het zowel bij de ANWB als in NSW nagevraagd (meerdere keren) en het is gewoon bruikbaar..  Je zou dus kunnen overwegen lid te worden van de ANWB en dan je kaart mee te nemen naar Australie.. maar datheeft alleen nut als je ook een auto wilt gaan kopen e.d.

Ik ben ook al jaren tevreden met de ANWB VISA Card.
Moet alleen nog even uitzoeken of ik 'm kan behouden als we in OZ blijven.

Bart

Ik denk toch maar dat ik voor de Postbank Card ga, aangezien ik helemaal niets heb (en voor 0,0% lid ben) van de ANWB...
Toch bedankt voor de reacties! 14 april is 't zover, woohoo! 8)

Ik had een de Postbank card, maar vond het grote nadeel dat je je account niet online kon bekijken.

Ik geloof dat de Postbank wel bezig is om dit in te voeren.

[quote author=Joep link=topic=9736.msg131976#msg131976 date=1234483934]
Ik had een de Postbank card, maar vond het grote nadeel dat je je account niet online kon bekijken.

Ik geloof dat de Postbank wel bezig is om dit in te voeren.
[/quote]

Ja, het kan nu :)

@ Bart, als je emigreert naar Oz dan zeg je je lidmaatschap van de ANWB natuurlijk op en dan heb je ook geen recht meer op de creditcard.
Zo werd het ons tenminste medegedeeld.

Wij behouden wel de cc van de rabobank omdat we de lopende rekening aanhouden.
En die hebben we gedurende onze rondreis van 1 jaar toe goed kunnen gebruiken.

grt Jacky

Hallo,

Jaren geleden heb ik een Visa Credit Card aangevraagd, ook voor mijn reis destijds naar Amerika. Dit is ongeveer 10 jaar geleden. Ik weet niet of deze kaart duurder is dan anderen of een hogere rente heeft. Ik ben er erg tevreden over. Tijdens een tweede reis naar Amerika is mijn kaart daar gecopieerd en heeft men transacties met de 'nepkaart' gedaan. Een telefoontje naar Visa en het was geregeld. Zij hebben de bon opgevraagd en zagen dat de handtekening nog niet misschien van mij was. Het geld hadden ze al meteen terug gestord. Dat doen ze direct als je een transactie in twijfel trekt en daarna gaan ze het uitzoeken. Ik heb niets hoeven bewijzen en kreeg meteen een nieuwe kaart.

Aangezien ik niet snel overstap als ik tevreden ben, heb ik geen ervaringen met andere kaarten.

Groetjes, Vanja

Ik heb op dit moment nog steeds een Mastercard van de Rabobank in Nederland. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een CreditCard had. Hier in Australië kwam ik er achter dat de Mastercard van de Rabobank helemaal geen CreditCard is, maar een (Visa) Debit Card. Al kun je er hetzelfde mee als met een creditcard (internet betalingen etc. etc.) aan het eind van de maand wordt het geld automatisch afgeschreven. Bij een creditcard moet je zelf het geld terugboeken naar de creditcard maatschappij daar je anders rente moet gaan betalen over de aankopen. Volgens mij moet je als eigenaar van een creditcard vrij stevig in je schoenen staan wil je er voor zorgen dat je niet altijd rente moet gaan betalen omdat je niet op tijd aflost. En als ik hier een keer bij de supermarkt sta, zie ik vaak mensen de ene creditcard na de andere uitproberen, maar die zitten allemaal op de maximale limiet van de kaart (en zullen naar verwachting zich ook wel blauw betalen aan rente)....

Het is dat sommige dingen gewoon niet meer zonder Credit Card (Visa Debit Card) zijn te regelen, anders wilde ik helemaal niet zo'n ding. Toen we laatst gingen kamperen kon er alleen maar betaald worden vooraf met credit-card.

[quote author=loecky link=topic=9736.msg132009#msg132009 date=1234512675]
@ Bart, als je emigreert naar Oz dan zeg je je lidmaatschap van de ANWB natuurlijk op en dan heb je ook geen recht meer op de creditcard.
Zo werd het ons tenminste medegedeeld.

Wij behouden wel de cc van de rabobank omdat we de lopende rekening aanhouden.
En die hebben we gedurende onze rondreis van 1 jaar toe goed kunnen gebruiken.

grt Jacky
[/quote]
Dan heb in ieder geval nog tot het eind van het jaar :smile:
En die Rabo hebben we inderdaad ook.

Bart

Zou ik voor mijn half jaar stage een CreditCard nodig hebben?
Daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht, maar na het lezen van dit topic ging ik het me toch even afvragen...
Als ik op stage ga ben ik 19, en ik heb nu nog geen CC (en ook niet nodig in nl, anders gebruik ik die van papa).
Wat denken jullie?

[quote author=Tekkel link=topic=9736.msg132056#msg132056 date=1234551314]
Ik denk dat je die van papa moet meenemen :wink:

Bart
[/quote]

Hihi ja zou mooi zijn. Maar ik heb zo'n idee dat je niet zomaar de CC van iemand anders in het buitenland mag gebruiken als die persoon er niet bij is ;) Mijn handtekening is dan ook lichtelijk anders dan die van mijn vader  :shock:

Maar serieus  :grin: Denk je dat ik die een nodig heb? Ik wilde zowieso even een afspraak gaan maken bij de Rabobank (waar ik zit) om te kijken hoe het zit met mijn pasje in AU.. Hoeveel ik per dag kan pinnen, etc. Omdat ik studenten rekening heb wil ik dat even goed uitzoeken.

Je kunt een CC bij een studentenrekening aanvragen (heb ik ook ooit eens gehad..), maar of het nu nog kan...
Wat je anders ook kunt doen (ik had mijn 1e CC toen ik 17 was omdat ik toen naar Australie ging op uitwisseling) is om een 2e (of 3e pas) aan te vragen die via je vaders rekening gaat, maar op jouw naam staat. Met bijv. de visa (ANWB) werkt het zo dat jij moet aantonen dat je over een vast inkomen beschikt (ik weet niet waarom ik toen een CC op een studentenrekening kon krijgen zonder ook maar iets aan te tonen - maar ben zelf ontvreden over CC rabo). Dit heb jij niet (vast inkomen), maar wat wel kan (was bij mij de 1e keer OZ zo) is dus een tweede pas aanvragen die op jouw naam staat, maar wel via de rekening gaat van iemand met een vast inkomen (die dus de 2e pas moet aanvragen). Jij kunt dan gewoon het geld weer aan je vader overmaken. Zoveel hoef je de CC ook niet te gebruiken, maar met name als je wilt reizen, is het handig als je er 1 hebt, omdat je met een reservering vaak een CC Nummer moet doorgeven (voor het geval je niet komt opdagen). Wel raad ik je aan om zo weinig mogelijk via je CC te laten lopen (ik heb hem afgelopen jaar alleen maar gebruikt om een reservering te maken (maar dan wel contant te betalen of te pinnen bij aankomst - nummer is gewoon 'onderpand') en om de ferry overtocht via internet en een vlucht te betalen (ook via internet). Verder heb ik 'm eigenlijk niet gebruikt. Maar het is wel handig als je 'm hebt, want je mag maar max. 800 dollar pinnen van je NL rekening per dag.. en ik kan je vertellen dat toen mijn auto was gejat en gerepareerd moest worden etc. ik het toen nog maar net voor elkaar kreeg (want mijn zusje had haar pinpas nog laten blokkeren dus ook haar uitgaven gingen toen van mijn rekening af)..  oh ja, dit herinnert mij.. geef je ouders toestemming om bij je bankgegevens etc te mogen (bij de bank regelen) want stel je voor je raakt je pas kwijt.. en zij hebben niet toestemming, kunnen ze niks voor je doen.
Hoop dat je dit vage verhaaltje begrijpt..

Super bedankt Alie! Heel duidelijk!

Ik wil inderdaad helemaal geen CC, maar je hebt hem tegenwoordig inderdaad soms gewoon nodig voor inderdaad reserveringen etc. Ik werk in een hotel achter de receptie (geen vast inkomen verder idd) en als mensen dan via internet reserveren moeten ze idd ook CC nr opgeven.

Geen goede ervaringen met Rabobank? Toevallig wel goede met de ABN? Daar heb ik namelijk een spaarrekening, en ik wil even kijken wat de verschillen tussen Rabo en ABN zijn voordat ik naar Aussie ga. Anders stap ik over op de ABN. Moeten mijn ouders ook een rek hebben bij de bank waar ik die CC aan wil vragen op de manier die jij beschreef?

Ik ga denk ik volgende week maar eens een afspraak maken bij beide banken. Ben nu benieuwd geworden  :wink:

Misschien er wel handig bij op te merken, dat ik de visa (ANWB) heel vaak heb gebruikt en ik de rabo CC gewoon toen een jaar gratis dacht ikbij mijn studentenrekening kreeg (I don't know why..). Maar heb ik dus opgezegd toen ik er voor moest gaan betalen en nooit echt gebruikt, maar de regelgeving rond de Visa vind ik gewoon makkelijker.
Over de rekeningen: over het algemeen ben ik zeer tevreden met de rabobank!! Dus mijn hierboven beschreven CC ervaring staat los van de rest. Vraag goed na bij welke rekeningen je GRATIS in het buitenland kunt pinnen. Dat is nm wel belangrijk  :wink: Ik kan met mijn rekening overal ter wereld gratis pinnen (dus dat scheelt je elke keer 2 euro per transactie of zoiets). Dit hangt af van de soort rekening dat je hebt. Verder vind ik het internet bankieren van de rabo echt super handig! Ik heb ook internationale transacties gedaan (naar mijn rabo rekening), en de rabo bevalt mij gewoon enorm! Maar kijk vooral naar de prijzen die je voor buitenlandse transacties (normale rekening) moet betalen.
Bij de hierboven beschreven wijze, staat de CC dus op rekening van je vader (dus hij moet de CC via zijn bank (of ANWB) hebben - vervolgens vraag je dus een 2e kaart aan (zodat man/vrouw dus elk een CC kunnen hebben) en dan op jouw naam, maar wel via je vader (dus het staat op zijn rekening). Wel ontvingen wij bij de ANWB toen aparte facturen, dus je kunt wel zien wat met welke kaart is betaald. Jij kunt dan dat bedrag gewoon weer naar je vader overmaken (je krijgt de rekening altijd achteraf). En als je 'm toch alleen maar voor nood gebruikt, is er niks mis met deze wijze.

Toevoeging: met man/vrouw bedoel ik dat dat vaak de reden is dat er een 2e kaart wordt aangevraagd. Wel maakt dit niks uit. Dat kan dus ook een kind zijn (maar de hoofdaanvrager - je vader in dit geval - staat garant en heeft dus moeten aantonen dat hij een vast inkomen heeft).. Jij kunt dus niet zelfstandig een kaart aanvragen, je moet het dus doen met de kaart/maatschappij van waar je vader de CC heeft.

Juist ja..
Inderdaad ook handig om te kijken waar je gratis kunt pinnen.
Ik zit al velen jaren bij de Rabo en ben er ook erg tevreden mee. Internetbankieren is inderdaad heel handig.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet waar papa een CC heeft. volgens mij niet ANWB want daar zijn wij geen lid meer van.
Volgens mij is het wel mogelijk om op mijn eigen naam een CC aan te vragen, want ik zag op de site van de ABN al iets over een CC bij een studentenrekening, en ik denk dat weinig studenten een vast inkomen hebben. Maar ik ga dinsdag maar eens even de Rabo en ABN lastig vallen. Ze zitten toevallig allebei op hetzelfde winkelcentrum, 5 min lopen van mijn huis, dus erg handig!
Ik zal na dinsdag wel erop terugkomen wat er beetje uitgekomen is.
Thanks voor alle info in ieder geval!

Back