Welke creditcard aanvragen?

[quote author=Alie Bosma link=topic=9736.msg132800#msg132800 date=1235233723]
Maar persoonlijk denk ik dat de nederlanders over het algemeen wat beter weten om te gaan met geld (we worden niet voor niks zuinige nederlanders genoemd  :grin:/ :oops:)
[/quote]

Haha nou dat weet ik nog niet zo zeker hoor. Ik weet niet hoe we zijn in vergelijking met Australie, maar veeeeeeeeel nederlanders kunnen echt niet omgaan met geld! En het is ook moeilijk.. Merk ik zelf al wel dat ik vaak niet rond kom.. Laat staan als je ook nog eens je huis, vaste lasten e.d. moet betalen, en dan gaat ook nog eens je wasmachine kapot  :lol:
Ik heb op school vak gehad over schulden, en het project waaar ik nu een half jaar aan werk is ook samen met de voedselbank.. In een boek van mij stond zelfs een verhaal van een echtpaar dat geldproblemen had en een aanbieding zag; bij elk telefoonabbo dat je afsloot kreeg je 100euro cash. en die hebben toen maar even 8 abbo's afgesloten, niet bedenkend dat daar maandelijkse kosten aan zitten..
Maar inderdaad, het gebruik van cc's is wel minder in NL ja. Mensen hebben er vooral een voor reserveringen en internetbestellingen e.d.

Had dit topic helemaal gemist en kwam het nu pas tegen.

Ik was toentertijd student en had een studentenrekening bij de ABN. Voor Oz wilde ik een creditcard hebben, omdat ik geen hele grote bedragen wilde pinnen en ook niet te vaak (kost veel). Ik had toen de mogelijkheid om bij de ABN een creditcard (mastercard) aan te vragen. Enige verschil voor mij als student was dat ie gratis was, nu betaal ik ervoor (nog steeds dezelfde kaart trouwens).

Voor het gemak heb ik m toen aan mijn betaalrekening laten koppelen. Dat betekent dat elke maand het bedrag dat ik via de CC had betaald automatisch werd afgeschreven van mn betaalrekening. ZO kon ik geen mega schuld opbouwen en betaalde ik er ook geen rente over. Volgens mij kan je nu ook je creditcard gegevens online nakijken (heb ik een tijdje geleden is gedaan). Ik betaalde zoveel mogelijk met de CC en pinde af en toe om cash geld te hebben.

Op deze manier heb ik nu nog steeds mijn creditcard, ideaal.

Bedankt Shuter Street voor je info.
Pinnen met een ABN studentenrekening kost op dit moment niks.. Ofja, je betaald de valutakoersopslag, maar dat is maar weinig..
Maar die CC waar jij het over hebt ga ik inderdaad ook aanvragen. Mooi om te weten dat het bij jouw allemaal goed is verlopen, en zo te horen ben je tevreden over de kaart en de ABN. Das mooi!

Ja van mij is het ook al een aantal jaren terug. handig dat pinnen nu niet zoveel meer kost. Betaalde toen telkens 4,50 euro.

Maar de ABN werkt idd prima als je in het buitenland zit. Ik heb voor de tijd dat ik weg was mijn moeder gemachtigd om mijn bankzaken te regelen. Gewoon even naar de bank gaan, formuliertje tekenen en klaar. Was handig, want er was iets waar ze over gingen bellen en toen kon zij dat voor me regelen.

Jaa heel handig! dat ga ik ook zeker doen..

Bij de rabo studentenrekening is het zo dat je per keer 2,50 of 2,00 moet betalen + de valutakoersopslag, en bij de ABN studentenrekening is het nu dus alleen de valutakoersopslag.. Ga dus snel overstappen. Dinsdag heb ik een afspraak om alles in orde te maken.

dat is dan zeker de moeite waard ja.

Die valutaopslag betaal je volgens mij altijd toch? ook als je hier bijvoorbeeld geld gaat wisselen, dus dat ben je toch kwijt.

En je gaat stage lopen toch? Dus dan kan je als je pint een redelijk bedrag meteen doen, je zit neem ik aan niet in een hostel.

Ik ga inderdaad niet voor 6 maanden in een hostel.. zou beetje gek zijn  :grin:
Ik wil een aussie bankrekening openen, en dan kan ik gewoon telkens in een keer groot bedrag van mijn NL rekening pinnen en dat weer op mijn australische rekening storten, en dan kan ik vanaf die rekening dingen betalen die ik naar anderen moet storten..

Nou vandaag mijn rekening bij de ABN geopend en mijn CC aangevraagd.. Nu nog even mijn huidige rek bij de Rabo opzeggen.. Die waren alleen al om 12:00 dicht ivm carnaval...
Die mevrouw van de ABN zei alleen iets raars.. we hadden het over mijn ouders machtigen als ik weg ben, maar volgens haar kan iemand die gemachtigd is alleen geld storten en opnemen van mijn rekening.. Daar heb ik toch niet zoveel aan?????
Wat konden de mensen die jullie gemachtigd hadden??

de machtiging die ik gegeven heb is om al mijn bankzaken te regelen. Zo stond het ook in het document. Ik zou is moeten kijken of ik dat nog ergens heb.

Bij mij was er toen ik weg was iets met mn studiefinanciering en de bank. Mijn moeder heeft dat toen zonder problemen kunnen regelen met de bank. Waarschijnlijk doen ze niet zo moeilijk als er echt iets is en je hebt iemand gemachtigd. En anders kan je tegenwoordig zo makkelijk alles en iedereen bereiken waar je ook zit, dat je het zelf kan regelen.

VOlgens mij was dat van mij ook voor alle bankzaken.. nu heb ik geen gekke dingen meegemaakt, maar mijn moeder had bijv. een nieuwe pas kunnen opvragen en ophalen e.d. Ze kon nu ook gewoon via haar internetbankieren ook naar de mijne toe..

Als je niemand machtigd en je raakt je pas e.d. kwijt dan kan ook niemand je helpen.. (mijn zusje was een maandje bij mij op bezoek en had, omdat het maar voor een maand was dit niet gedaan -mijn zusje zou het volgens mij gewoon standaard moeten doen  :grin: die heeft nm altijd wat- en was spontaan haar pincode vergeten met als gevolg een kaart die blokkeerde.. nu had ze mij en mijn pinpas.. maar niemand kon haar toen helpen... )

Kee! Het is inderdaad zo dat je voortaan iedereen en alles wel makkelijk kan bereiken dus dat scheelt..

das toch lullig als je je pincode spontaan vergeet.

2 maanden terug ston dik in de supermarkt, pinpas deed het niet meer, creditcard accepteerde ze niet. En ik snapte er niks van. Gelukkig stond een bekende van me ook in de rij en die betaalde voor me.

Wat bleek, de bank had mn pas geblokkeerd omdat ik bij een fortis automaat gepint had en die was geskimt. Ze waren alleen even vergeten om mij daarvan op de hoogte te stellen  :evil: Gelukkig kreeg ik al heel snel daarna een nieuwe pas toegestuurd, maar ja die moest binnen bij een abn kantoor geactiveerd worden.....

Haha jaa dat is Lullig  :grin:
Gelukkig is het spontaan code vergeten niet echt aan de orde, omdat de ABN zo geweldig is dat je zelf je pincode kan kiezen. Ik doe dus gewoon dezelfde als die ik al jaren bij de Rabo heb  :up:

haha ja dat was het enige voordeel. Ik moest een nieuwe pincode kiezen en kon nud su zorgen dat mn creditcard en pas dezelfde pin hebben. Geen verwarring meer.

Back