Oké, nou even terug naar de nationaliteitkwestie:
Dit gedoe maakt mij wel angstig, ik heb in het najaar net geregeld dat de kinderen en ik officieel een dubbele nationaliteit hebben. Ben nu wel bang, dat als ze die wet gaan aanpassen, en wij al in Australië zitten, dat wij onze Nederlanderschap verliezen. Dat vind ik voor de kinderen zeker niet leuk, want zoals ik al eerder gemeld heb, zij kiezen niet voor Australië, dat hebben wij voor ze gedaan. Ze zijn 9 en 12 jaar nu en voor ze mogen kiezen, duurt nog wel even.
Gelukkig doet Australië er niet moeilijk over, maar ja, als we weer terug willen (op vakantie, hoop ik :wink
is het wel handig dat we met ons Nederlandse paspoort kunnen zwaaien. De kinderen staan op mijn paspoort, mogen die eigenlijk al een eigen paspoort? Zit er zwaar aan te denken om dat dan alsnog te gaan regelen voor we vertrekken.
Oja, en nog wat: moeten wij officieel aangeven bij de gemeente dat de kids een dubbele nationaliteit hebben of gaat zoiets automatisch? Weet iemand dit? Ik kan natuurlijk ook bij de gemeente informeren, kan altijd nog.
Pauline