werk voor tegelzetters?

skippie

XPdite Sponsor
Volgens de SOL en MODL zijn ze echt nodig de wall and floor tilers!

Maar nu zag ik deze vacature( seek.com.au) en daar krijg ik toch wel een beetje schrik van  :-(

Let vooral op de laatste zin

We are seeking experienced tilers to join our friendly, professional team to work on building sites around Brisbane.

Applicants must be tidy, reliable, and professional with an eye for detail. Own tools and transport are essential. BSA and General Safety Card/s will be highly regarded.

This is a full-time position from Monday - Friday, with on-going work.

Attractive rates offered.

OVERSEAS APPLICANTS NEED NOT APPLY

weet iemand waarom dit is, wat het betekend?Komt dit vaak voor in een vacature advertentie?
 
Hoi,

Bedoelen ze hier niet meer "overseas living applicants" en daarmee willen aangeven geen sponsorship te willen aanbieden aan mensen die nog niet in Oz wonen?

Immers, als je een temporary of permanent resident bent in Australie, dan val je niet onder de categorie "overseas". Ze bedoelen dus mi.i. niet "van oorsprong buitenlands".

Groeten Sander
 
Mogelijk zetten ze het erbij om aan te geven dat ze geen buitenlanders in hun immigratieproces sponsoren; kost veel geld. Of ze willen voorkomen dat ze slecht Engels sprekende sollicitanten krijgen. Je weet het niet. Maar je kan het natuurlijk altijd vragen!
 
En deze heeft het weer anders geformuleerd, zie hier:

This is a subcontract position, with on going work available for the right candidate. This position will involve Monday – Friday work, with some weekends involved based on the job.

ONLY AUSTRALIAN CITIZENS NEED APPLYThat are fully qualified and competent Tilers, with an ABN, blue card, your own tools, and reliable transport.

En dit bovenstaande is weer een andere firma, dus ik krijg nu echt het idee dat we het straks nog niet zo makkelijk zullen krijgen met werk!
Kijk, ik snap het als het gaat om een sponsership visa, maar als ze tegelzetters zouden weigeren omdat ze misschien niet vloeiend Engels spreken..... dan is voor ons het einde zoek lijkt me, want tegelzetters praten weinig maar werken met de handen!( en tja, mijn vriend spreekt niet vloeiend Engels )

Ben echt benieuwd wat hier achter schuilt....
 
Ik vermoed het volgende:
- met Overseas Applicants bedoelen ze non-residents; maw, mensen die geen werkvisum hebben en/of nog elders wonen; zoals Ireen al melde, dat kost ze veel geld en er zijn maar weinig werkgevers in Australie die die weg willen inslaan
- Australian Citizens zal te maken hebben met het feit dat dit mogelijk een subcontractor voor de overheid is; dit is een typische vereiste die de overheid stelt aan bedrijven als die in overheidsprojecten betrokken zijn; ik heb zelf ooit op een blauwe maandag bij een bedrijf vlakbij Washington DC gesolliciteerd en daar was er ook duidelijk een scheiding aanwezig tussen overheids- en non-overheidsprojecten, waarbij de eerste categorie alleen US citizens toestond.

Als het om het Engels ging dan zouden ze moeten aangeven en aantonen dat communicatieskills heel belangrijk zijn. Als het gewoon om afkomst gaat, dan is er sprake van discriminatie en kun je ze aanklagen.
 
Hoe zat het ook al weer met het Australian citizinship , krijg je dat pas als je langer dan 5 jaar in Oz woont? Ik meen ooit zoiets te hebben gelezen.

Misschien hebben we een kruiwagen ( niet letterlijk ) nodig om aan een baan te komen. Volgens mij kom je makkelijker in Australie aan het werk als je via via iemand kent van het bedrijf, die een goed woordje voor je doet.

Ingrid  :cool:
 
Met het Australian citizinship verlies je je Nederlandse paspoort.
Volgens mij is er overal werk in Australie voor een timmerman, elektricien, loodgieter en tegelzetter.
Maar je moet hier wel wonen en bij wijze van spreken morgen al kunnen beginnen.
( Met de instelling dat je wil werken, kun je altijd werken )

Groetjes Jolanda  :up:
 
ben ik weer.....

Misschien een domme vraag, maar ik kom er niet meteen op:
Wat betekend het als ze in een jobad vragen naar een ABN en blue card?
En BSA licence?
 
[quote author=jolanda b link=topic=8734.msg116382#msg116382 date=1208249310]
Met het Australian citizinship verlies je je Nederlandse paspoort.
Volgens mij is er overal werk in Australie voor een timmerman, elektricien, loodgieter en tegelzetter.
Maar je moet hier wel wonen en bij wijze van spreken morgen al kunnen beginnen.
( Met de instelling dat je wil werken, kun je altijd werken )

Groetjes Jolanda  :up:



[/quote]
Hè? Sinds wanneer mag je als Australisch citizen geen tweede nationaliteit hebben dan?
 
De regering van NL wil toch niet dat je 2 paspoorten hebt.... dus zul je moeten kiezen.Dat bedoelt Jolanda neem ik aan.

Maar ik heb ondertussen niet zo veel vertrouwen in dat er veel werk is voor tegelzetters...Het wordt nogal eens geroepen maar op de meeste jobsites zie ik weinig of geen tilers gevraagd  :-( en dan zoek ik niet een bepaald gebied, maar op heel Queensland.

Mocht iemand nog antwoord hebben op die andere vragen dan hoor ik het graag
 
Hoi Skippie, meestal staan die advertenties in de Zaterdag kranten.
Probeer eens te kijken of dat ook via internet gaat, dat durf ik namelijk zo niet te zeggen.
ps, op welk visum willen jullie komen ??

@Zwerver, je kunt als Nederlander 1 nationaliteit kiezen, dus of je blijft Nederlander of je gaat voor het Australian citizen ship.
Belgen kunnen wel een dubbele nationaliteit aannemen sinds vorig jaar.

Groetjes Jolanda  :up:
 
[quote author=skippie link=topic=8734.msg119597#msg119597 date=1213800389]
De regering van NL wil toch niet dat je 2 paspoorten hebt.... dus zul je moeten kiezen.Dat bedoelt Jolanda neem ik aan.


[/quote]
Goh, dat wist ik dus niet  :? Nu is het wel zo (als ik een beetje google) dat er zo enorm veel uitzonderingen zijn dat je waarschijnlijk wel onder één van die uitzonderingen valt....
 
[/quote]
Goh, dat wist ik dus niet  :? Nu is het wel zo (als ik een beetje google) dat er zo enorm veel uitzonderingen zijn dat je waarschijnlijk wel onder één van die uitzonderingen valt....
[/quote]

Niet voor de doorsnee Nederlander, misschien wel voor een eigenwijze Nederlander.

Jolanda
 
Naar mijn weten is het zo dat;
Bij getrouwde partners een van beide een dubbele nationaliteit kan houden.
Dus een van de twee wordt een Aussie, de ander wordt Aussie en blijft NL.
Dat is voor zover ik altijd gehoord heb, wat Nederland toestaat.

Bart
 
[quote author=jolanda b link=topic=8734.msg119598#msg119598 date=1213802192]
Hoi Skippie, meestal staan die advertenties in de Zaterdag kranten.
Probeer eens te kijken of dat ook via internet gaat, dat durf ik namelijk zo niet te zeggen.
ps, op welk visum willen jullie komen ??

Groetjes Jolanda  :up:
[/quote]

Hoi Jolanda, we gaan op een 175, skilled independent.


Niet voor de doorsnee Nederlander, misschien wel voor een eigenwijze Nederlander.

Jolanda

[/quote]

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
 
[quote author=Tekkel link=topic=8734.msg119613#msg119613 date=1213824169]
Naar mijn weten is het zo dat;
Bij getrouwde partners een van beide een dubbele nationaliteit kan houden.
Dus een van de twee wordt een Aussie, de ander wordt Aussie en blijft NL.
Dat is voor zover ik altijd gehoord heb, wat Nederland toestaat.

Bart
[/quote]

Hee Bart, weet jij ook iets van die code's die ik beschreef? Misschien heb jij ook met zoiets te maken... in jou beroep, en jij bent al veel verder dan wij , dus slimmer?  :wink:
 
FF gegoogeld;
Blue Card;
What is a blue card?

Blue cards are issued by the Commission for Children and Young People and Child Guardian once it has carried out the Working with Children Check to see if a person is eligible to work in the areas of child-related work covered by the Commission’s Act. If a person is eligible, they are issued a positive notice letter and a blue card.

ABN;
Registrations Apply for Australian Business Number (ABN)

BSA;
Welcome to the Building Services Authority.
Building Services Authority (BSA) is a statutory authority established under the Queensland Building Services Authority Act 1991.

Bart
 
Wat vreemd dat je een ABN moet hebben, zou dat komen omdat veel bouwvakkers als subcontracter werken met hun eigen bedrijfje?
 
Back
Top