werkgelegenheid

fh12

New Member
Hoi , ik ben nieuw hier, sta al in de Even voorstellen lijst en ben wat aan het rondkijken. Omdat je midden in iets valt zie ik zoveel en kan ik het allemaal even niet meer verwerken dus ik stel mijn vraag maar aan jullie, ik ben in dit kikkerlandje vrachtwagenchauffeur maar heb het wel gezien in dit land eigenlijk. Wat zijn de mogelijkheden om in Australie als chauffeur aan de bak te komen en om er te gaan wonen, desnoods eerst voor een jaar? ik hoop dat jullie even de moeite doen om me te beantwoorden ook al zullen jullie een soortgelijke vraag vast al heel vaak hebben gehad. Groeten van Felon
 
Hey!

Ik geloof dat buschauffeurs nogal wat worden gevraagd, maar weet het niet zeker en weet ook niet of je dat mag doen als vrachtwagenchauffeur..

Grtz Tanne
 
Buschauffeur is een ander stempeltje in het rijbewijs (althans, hier in de nederlanden) en dat is nou net het enige stempeltje dat ik niet heb  :x , maar is er ook een site met vacatures daar?
 
Hoeveel wil je er :) Ik zal er een paar hierbij zetten!

* http://www.jobsearch.gov.au/ = vanuit de goverment zelf, vind ik zelf een goeie site
* http://seek.com.au/index.ascx
* http://www.careerone.com.au/index.html

Ik denk dat je hier wel even kunt rond kijken.. Misschien dat andere mensen nog meer sites hebben, maar deze ken ik..

Grtz Tanne
 
Hoi Felon

Ik weet niet of er een bepaalde reden is waarom je naar Australie wilt of dat je gewoon( net als de meeste hier ) gewoon niet meer op je plek voelt in Nederland, maar van Canada weet ik wel dat ze zitten te springen om Vrachtwagen chauffeurs
 
Ik heb al een site gevonden met alles erop en eraan over canada , maar ik ben niet zo gek van strenge winters en Canada kan altijd zo overdrijven wat winters betreft.  :|
 
Ik weet van fam die in Melbourn en omgeving wonen dat er echt werk is voor een vrachtwagenchauffeur, maaarrrrr je moet daar wel een ander papiertje halen .
De vrachtwagenpapieren van in Nederland komen niet overeen met de vrachtwagenpapiertjes in OZ.
Eigenlijk moest je iemand weten die daar al eens zoiets aan de hand heeft gehad, dan kom je misschien iets verder.
Hoe kom je er bij om in Aussie te gaan werken/wonen.???
groetjes Irma
 
[quote author=fh12 link=topic=2009.msg19483#msg19483 date=1120066501]
desnoods eerst voor een jaar[/quote]

Als je nog geen dertig bent kun je misschien wel een working holiday visum aanvragen.
 
[quote author=fh12 link=topic=2009.msg19498#msg19498 date=1120072802]
maar ik ben niet zo gek van strenge winters en Canada kan altijd zo overdrijven wat winters betreft
[/quote]

Okay, maar ze hebben daar in het zuiden wel lange en warme zomers.
En het landschap is onbeschrijflijk mooi.
 
Canada is geweldig! Prachtig landschap en ook fijne mensen! De Rockies zijn breath-taking!!
En ja koud kan het er zeker zijn, maar je hoeft in ieder geval niet je ramen te krabben!  :roll:
 
Canada lijkt me heel mooi om eens te gaan kijken , in de zomer. Maar ik sprak afgelopen januari op de dominicaanse republiek een Canadees en die was de winter ontvlucht omdat de sneeuw tot aan ze middel stond , daar pas ik echt voor  :| .
En hier in NL ben je toch op een gegeven moment uitgekeken op het " op elkaars lip zitten". Je kunt hier je kont niet keren , de bekrompenheid word steeds erger en ik irriteer me zo langzamerhand aan heel politiek Den Haag. Misschien moet ik maar in een hutje in een woestijn gaan zitten en leven van de lucht of zo... maar dit is toch ook niks.
 
[quote author=fh12 link=topic=2009.msg19538#msg19538 date=1120115367]
En hier in NL ben je toch op een gegeven moment uitgekeken op het " op elkaars lip zitten". Je kunt hier je kont niet keren , de bekrompenheid word steeds erger en ik irriteer me zo langzamerhand aan heel politiek Den Haag. Misschien moet ik maar in een hutje in een woestijn gaan zitten en leven van de lucht of zo... maar dit is toch ook niks.
[/quote]

:humble:
 
[quote author=fh12 link=topic=2009.msg19538#msg19538 date=1120115367]
Canada lijkt me heel mooi om eens te gaan kijken , in de zomer. Maar ik sprak afgelopen januari op de dominicaanse republiek een Canadees en die was de winter ontvlucht omdat de sneeuw tot aan ze middel stond , daar pas ik echt voor  :| .
En hier in NL ben je toch op een gegeven moment uitgekeken op het " op elkaars lip zitten". Je kunt hier je kont niet keren , de bekrompenheid word steeds erger en ik irriteer me zo langzamerhand aan heel politiek Den Haag. Misschien moet ik maar in een hutje in een woestijn gaan zitten en leven van de lucht of zo... maar dit is toch ook niks.
[/quote]

Emigreren om bovenstaande redenen (alleen maar negatieve) vind ik slechte redenen. Het is namelijk in andere landen (ook Australië) niet altijd roze(n)geur en mane(n)schijn. Als je er voor kiest ergens anders te gaan wonen moet je dat vooral doen omdat je het daar leuk en fijn vind, niet omdat je het op de huidige plek zat bent. De politiek in Den Haag mag je dan niks vinden, er zijn hier ook genoeg mensen die de politiek hier niets vinden. Zo is er overal wat, ieder huisje heeft zijn kruisje.
Vat dit niet persoonlijk op, maar ik wil je de teleurstelling besparen dat het hier helemaal het einde zou zijn. Ik heb het hier erg naar mijn zin, toch zijn er ook hier dingen die ik hier minder vind of waar ik me aan erger.
 
Ik zou het halen van een ander papiertje je niet tegen laten houden.
Schooljufs, electriciens etc moeten daar ook een ander papiertje hebben, maar zou allemaal toch 'vrij gemakkelijk' moeten lukken als dat je beroep is en je weet waar het over gaat.
Na het hele gedoe met het aanvragen van een visum, kan dat er toch ook nog wel bovenop.
 
[quote author=tinusv link=topic=2009.msg19543#msg19543 date=1120116498]
Emigreren om bovenstaande redenen (alleen maar negatieve) vind ik slechte redenen. Het is namelijk in andere landen (ook Australië) niet altijd roze(n)geur en mane(n)schijn. Als je er voor kiest ergens anders te gaan wonen moet je dat vooral doen omdat je het daar leuk en fijn vind, niet omdat je het op de huidige plek zat bent. De politiek in Den Haag mag je dan niks vinden, er zijn hier ook genoeg mensen die de politiek hier niets vinden. Zo is er overal wat, ieder huisje heeft zijn kruisje.
Vat dit niet persoonlijk op, maar ik wil je de teleurstelling besparen dat het hier helemaal het einde zou zijn. Ik heb het hier erg naar mijn zin, toch zijn er ook hier dingen die ik hier minder vind of waar ik me aan erger.
[/quote]

Bear pakt eventjes chips en bier. Kan een leuk flame topic worden zo :evil:
Laat ik maar beginnen...... :evil: :roll:

Ach, Ik denk dat er veel emigranten zijn die weg gaan omdat je het vaderland meer dan zat bent. Ik igg wel. Elke dag hutje bij mutje met de zelfde mensen in de zelfde file en dan in de avond met die zelfde mensen over de zelfde snelweg weer terug.
Daarnaast zou ik graag een vrij staant huis willen hebben met garage en grote tuin. maaaar ik ben maar een MBO-ertje die zich helmaal de pest pokken werkt voor een simpel salaris. Dus vrijstaande woning,...??? vergeet het maar. Misschien heb ik kans na tig jaar en tig starters woningen gehad te hebben. ((zo’n starters woning is  meestal een flatje op e 4e verdieping tussen de turken en Marokkanen. Niet dat ik wat tegen die mensen heb. Maar het is af en toe toch fijn als je de buurman ook daadwerkelijk kunt verstaan)). Na jaren gekloot te hebben met woningen die je eigelijk niet wil kan je dan eindelijk op je 40ste een huisje betalen die je dan enigzins wel leuk vindt meestal dan een eengezins woning in een rijtje met 50 anderen gezinnen, die zich allemaal aan elkaar zitten te irriteren om het een en ander. Wat precies is nooit echt duidelijk. De 1 vind je kinderen te luidt ruchtig de ander zou graag willen zien dat je de hele dag je gordijnen open laat,  zodat ze kunnen zien of je nou wel of geen wiet plantage binnen heb staan en zet aub de stereo niet te hard want godver de godver. De buurman heeft last van zijn migrene dus aub wees een beetje tolerant :-o De week daar op lig je tot 3 uur snachts wakker omdat die zelfde buurman een feestje geeft met bonkende muziek. Niks van zeggen hoor wees een beetje tolerant aub :wall:  Als het dan is een keer wat gemoedlijker is en je gaat een keer in de tuin zitten dan zit je zowat bij elkaar op schoot omdat het van die kleine Lego tuinen zijn. En de over buurman kijkt vanaf zijn balkon het eten uit je boord. Nee hoor mij niet gezien.  In Aus is een vrijstaant huis met garage of grote schuur helemaal niet ondenkbaar zelfs niet nu met de snellen stijgende prijzen. En nee het dit is echt niet de hoofd reden van mijn emigratie maar het draagt zo zeker z'n steentje bij.

Nog maar niet te beginnen over het kl**ten weer. Bha nee geef mij maar Australië. En natuurlijk weet ik dat het niet allemaal perfect is. Maar ik weet zeker dat je in Australie een beteren basis heb voor een goed leven dan in Nederland.

Ik snap je insteek ook niet helemaal of ik wil het niet snappen omdat ik nu lekker op gang ben :evil: :evil: Wat bedoel je dan precies. Iets in de richting van. Go;  wat heb ik het toch naar mijn zin in NL en wat een gigantisch prachtig land is het met een perfect beleid en het stik hier ook van de geweldigen mensen die waarden en normen hoog in hun vaandel hebben. Zeker onze medelanders. Die jongens verdienen een dikke pluim ze stralen de dankbaarheid en respect voor ons uit. Elke dag wordt ik weer bedankt en gegroet door deze mensen.  Ze zijn zo blij dat ze hier in Nederland samen met ons mogen leven.
De genen die zo denkt kan beter een hoop geld in ze zak steken en niet beginnen aan de emigratie. 

ZO…dat is eruit. Wie volgt….. :evil:  :evil:  :evil:

Stiekem heb ik het wel redelijk naar me zin in ons kikkerlandje. :-D  :-D  Als ik me visum niet zou krijgen is het een ramp maar niet het einde van de wereld. Groetjes Bear :up:
 
Sorry maar ik denk toch dat je het iets te zwart wit ziet.
Als wij hier allemaal een vrij huis willen moeten we een stuk
Duitsland erbij nemen.  :cry:
Opleiding is iets waar het land niets aan kan doen, dat wil niet zeggen dat
je niets kan verdienen.
Maar dat is in Aus niet anders.  :oops:
Het weer, hier is alles groen omdat het genoeg regend, in Aus is meer
zon, maar weer meer huidkanker.  :cool:
Medelanders die je niet kan verstaan, ik denk dat Aus meer verschillende
bevolkingsgroepen heeft dan NL.  :blahblah:
Het beroemde gras .........
Dat zal wel altijd blijven.
Mensen die het na emigratie niet gemaakt hebben, prijzen Nl weer de
Hemel in.  :humble:
Zorg dat je niet in die rij komt te staan  :wink: :up:
 
Persoonlijk vind ik dat er een behoorlijke kern van waarheid zit in het verhaal van Bear. Tegenwoordig moet je met zijn tweeen werken om uberhaupt een appartementje te kunnen kopen. En wil je een eensgezinswoning dan word je verwezen naar de mindere buurten. Als ik uit de nachtdienst kom rond 6 uur s'morgens rij ik op de A7 tegen de file's in. Als ik dan naar de mensen kijk die vanuit Hoorn naar Amsterdam rijden en 1,5 uur doen over een afstand van 37 kilometer, heb ik gewoon medelijden met hen.
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=2009.msg19602#msg19602 date=1120133815]

bevolkingsgroepen heeft dan NL.  :blahblah:

Mensen die het na emigratie niet gemaakt hebben, prijzen Nl weer de
Hemel in.  :humble:
Zorg dat je niet in die rij komt te staan  :wink: :up:
[/quote]

Aus heeft idd meer bevolkings groepen dan in NL. Maar het valt mij gewoon op dat er veel medelanders zijn hier in NL die aan iedereen schijt hebben en alleen maar hun handje ophouden voor cash. Maar goed zoals ze dat zo mooi zeggen dat is maar een kleinen groep je mag niet generaliseren "Ya right" :|

Wat die rij betreft. Ik hoop dat ik daar idd niet in terecht kom. Van te voren kan ik dat nooit zeker weten. Ik weet alleen dat ik eigelijk nog niks heb opgebouwd hier in NL dus" I've got nothing to lose" er zijn dus ook maar weinig dingen die ik kan gaan missen. Niet close met familie dus daar zou het ook niet aan liggen.  Verder zit het in mijn genen om te gaan emigreren :roll:. Ik kom uit een lange lijn van emigranten en wannebee emigranten. Hoewel misschien een slecht voorbeeld bijde ooms en opa zijn weer terug gekomen :-D O.k. mijn opa moest nood gedwongen terug komen, gelukkig maar anders was ik nooit geboren geweest of ik had ik in Jakarta gewoond wel een anderen vader gehad dan :-o  :lol:

Maar goed we zien wel. Ik probeer nuchter te blijven. Maar door al die prachtigen verhalen ga je toch op een gegeven moment Aus zien als het beloofde land. Dat is fout, ik weet het en probeer ook nuchter te blijven :|
Aan 1 kant hoort het er gewoon een beetje bij. Dat maakt het een avontuur Tuurlijk Ik zal best de eerste week dat ik er ben jankend in mijn bed liggen met het idee van Ooo jee waar ben ik aan begonnen maar ook dat hoort er een beetje bij. We gaan het werk merken en zien :up: :up: Bear heeft er zin an :up:
 
Ik denk dat het grootste probleem de overbevolking is.
Wij hebben 482 mensen per Km2 en Aus 3
Als je teveel beesten in een hok zet, krijgen ze ook ruzie.
We zijn gewoon te rijk, ga hier maar eens kijken en vergelijken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_BNP  :-o
Dan zal je zien dat het hier nog niet zo slecht is  :-D
 
Back
Top