Ik geloof dat het nu behoorlijk
fftopic: is geworden en niets meer met werkgelegenheid heeft te maken, maar goed. Wellicht een idee om een draadje te beginnen: "wat zijn je redenen om te emigreren"?
Het was zeker mijn bedoeling niet om een "flame-war" te beginnen.
Ik bedoelde alleen maar over te brengen dat er overal wel iets zal zijn waar je je niet in kunt vinden. Tuurlijk, ik vind Nederland ook druk, mensen gestresst, onverdraagzaam en de buren wonen wel erg dichtbij. Ik hoop alleen dat mensen met emigratieplannen niet gaan denken dat waar ze naar toegaan een walhalla is. Nu zullen de meeste mensen hier op XPdite (althans de geregistreerde) zich al wel goed in de materie hebben verdiept een reëel beeld hebben van wat ze te wachten staat (hoop ik). Maar wellicht hebben mensen die net over emigreren aan het nadenken zijn en alleen hier meelezen soms een te rooskleurig beeld van emigreren.
[quote author=M5 link=topic=2009.msg19605#msg19605 date=1120135391]
Tegenwoordig moet je met zijn tweeen werken om uberhaupt een appartementje te kunnen kopen. En wil je een eensgezinswoning dan word je verwezen naar de mindere buurten. Als ik uit de nachtdienst kom rond 6 uur s'morgens rij ik op de A7 tegen de file's in. Als ik dan naar de mensen kijk die vanuit Hoorn naar Amsterdam rijden en 1,5 uur doen over een afstand van 37 kilometer, heb ik gewoon medelijden met hen.
[/quote]
Ook in Australië werken de meeste mensen met z'n tweeen. En file zijn hier ook niet onbekend (wel veel minder gelukkig). Moordenaars lopen hier ook rond en criminaliteit komt ook hier voor. Ik fiets graag (naar werk), maar dat kan hier soms levensgevaarlijk zijn. Dit is bijvoorbeeld in Nederland weer beter. Ook het sociale vangnet is hier een stuk kleiner.
[quote author=fh12 link=topic=2009.msg19639#msg19639 date=1120158827]
Maar het blijft een shitland , als ik nou deze weken hoor dat een moeder haar kind om zeep helpt door haar een washandje in de mond te doen waar ze door stikt of een paar jaar voor een stel gasten die een steen van een viaduct gooien en zo iemand om zeep helpen dan denk ik waar gaat dit heen? moet je eens kijken als ik iets te hard rijdt word ik beschouwd als misdadiger en als ik iemand vermoord ben ik ontoerekeningsvatbaar.
[/quote]
Mensen die niet helemaal goed bij hun hoofd zijn komen overal voor, dat is niet iets typisch Nederlands. Bovenstaande voorbeelden kan ik niet "typisch" Nederlands noemen, had net zo goed in Duitsland, België, Spanje, America of Canada kunnen gebeuren. Om
alleen hier nou Nederland een shitland om te vinden...
Om mijn betoog af te sluiten: Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te emigreren, dat is ieder zijn goed recht. Realiseer alleen wel dat alles z'n voors en tegens heeft en dat het geen kleine beslissing is. Dus om op een dag thuis te komen na 2 uur in de file te hebben gestaan en tegen je partner te zeggen: "Weer die k*t files en de kl*te buren maken weer eens herrie, kom we gaan emigreren (naar Australië)!" lijkt mij een beetje kort door de bocht. Ik vind dat je over zo'n beslissing goed moet nadenken en weloverwogen een besluit moet nemen.
Nu zullen de mensen die zich hier geregistreerd hebben, dit al hebben gedaan. Die hoeven zich dan ook niet door mijn verhaal aangesproken te voelen. Ik hoop echter dat "guests" die toevallig hier op de site terecht komen of "meelezers" goed nadenken voordat ze ik het diepe stappen.