werkgelegenheid

Ja dat denk je maar,als je in de bouw werkt is het verplicht om in de bond te zitten,maar als ze gaan staken denk maar niet dat je geld krijgt van de bond helemaal niets,zo een advies is altijd een beetje geld achter je hebben.


Gr Ineke :up:
 
Cajendra, je vraagt of het zo erg is om bij een vakbond te zitten.

Ik heb daar een heel duidelijk antwoord op en dat heet:   Democratie.

Jij wel , ik dus niet

of : Ik wel en jij dus niet.

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen.
Jan

Verder nog even dit, je krijgt bij staking geen doorbetaling van je geld zoals in NL.  Al duidelijk opgemerkt door Ineke.
Waarom niet?  Nou dat kan ik ook wel uit gaan leggen, maar wordt het weer zo,n lang verhaal.
 
Zo'n vakbond houd in dat er minder mensen door ongelukken op bouwplaatsen omkomen, dat laagbetaalden in elk geval nog een beetje macht hebben. En vergis je niet, er zitten hier behoorlijk slechte werkgevers die echt niet de welzijn van de individuele werknemer belangrijk vinden.
Nu is het allemaal leuk en aardig aangezien de werkgevers bijna geen mensen kunnen krijgen maar zodra de economie minder gaat is de eerste besparing die werkgevers gaan invoeren het ontslaan van mensen aangezien dat wel erg makkelijk gemaakt gaat worden. De dwang om creatiever te zijn (en hierdoor meer omzet te genereren) valt weg aangezien het vrij simpel is om de kosten (salarissen) te verlagen.
 
Als je in een democratisch land werkt en er een wet is welke verplichte aansluiting van een vakbond verbiedt, dan moet je gewoon zelf kunnen beslissen of je je wel of niet wilt aansluiten bij een vakbond.

Helaas kan of wil de regering hier niets tegen doen.

Ik wil helemaal niet zeggen dat ik tegen of voor een vakbond ben, dit moet een persoonlijke beslissing zijn, that's all.
 
Wat mij betreft weet ik nu in ieder geval dat het zo kan zijn dat het voor sommige beroepen gewoon beter is je aan te sluiten bij een vakbond. Dat is dan vind ik - common sense - omdat je anders gewoon buiten de boot valt bij de rest van het personeel.

En vakbond, ach ja, moet zeggen ben er zelf nu lid van (toch nog nooit nodig gehad) uit solidariteit. Toch heb ik hier geen principiële gevoelens bij. Ik ben gewoon lid en dat is het. Als ik het nut er niet meer van inzie, ben ik gelijk lid af. En er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die aan het werk blijven door moeilijke regelgeving, die beter ontslagen konden worden. Maar door de regels moet je ze soms wel 2 jaar salaris meegeven, terwijl er mensen bijzijn die er flink de kantjes vanaflopen (èn die krijgen dan hetzelfde salaris als een ander). Dit betekent dan ook dat die mensen dus op de exploitatie drukken maar onevenredig arbeid inbrengen. Tuurlijk Sophia, vind het ook andersom plaats dus de waarheid zal vast in het midden liggen.

Als voorbeeld: wij hebben - net als zoveel anderen - functioneringsgesprekken-, maar of je nu voldoende, ruim voldoende of goed functioneert, het maakt geen ene moer uit. Dat is toch slecht voor je motivatie vind ik.

Nou ja, genoeg gewauweld.

Groetjes

Miranda  :)
 
Back
Top