WHV goedgekeurd, nu wijziging in medische situatie dus aanpassen visum vereist.

danaepaternoster

New Member
Hallo, Vorig jaar juni had ik een WHV aangevraagd, dat goedgekeurd was.
Ik heb onlangs een thyroidectomie gehad, waardoor ik dus nu levenslang medicatie nodig heb, en ook een medische check-up nodig zal hebben als ik in Australië ben.
Medicatie neem ik mee van België, maar hoe zit dat met het wijzigen van de visumaanvraag?
Er was namelijk een vraag:
During your proposed visit to Australia, do you expect to incur medical costs, or require treatment or medical follow up for.
Ik had daar neen op geantwoord, maar nu moet dat dus een ja zijn.
Hoe verander ik dit?
Ik zou, indien mogelijk, mijn visum verlengen dus er niets over zeggen is niet echt aangewezen.
Ook als ze mij "onder de loep" nemen, komen zo'n dingen boven.

Kan iemand me informatie geven aub?
mvg,
Danaë
 
Heb je een case manager? Of werkt dat niet zo met WHV?

Ik zou contact opnemen met het DIAC (of heet dat nu DIBP ofzoiets?)
 
Ik vraag me af of het wel nodig is om dat te vermelden. Op het moment van de aanvraag heb je het naar eer en geweten ingevuld, je hebt niet iets verborgen. Dat er daarna iets opduikt, dat kan altijd natuurlijk. Je zou ook hier in Australie ziek kunnen worden. Of staat er iets in het reglement dat je bij wijziging van je medische situatie dit moet melden?
 
Er staat in het reglement dat je elke wijziging moet melden.
Ik had een paar verschillende formulieren op immi gevonden, maar de vraag is welke ik juist moet gebruiken.
Misschien moet ik eens proberen via email?
 
Hallo again!
Ja, nu ik dat formulier klaar heb om toe te voegen aan mijn applicatie, krijg ik een melding dat mijn applicatie gesloten is en dat dat niet gaat.
Hoe voeg ik dat dan toe via immi account? Of is dit via email?
Had email gestuurd naar contactadres, maar ik vrees dat dat antwoord lang op zich gaat wachten.
Bedankt!
 
Ik vroeg me af of je al antwoord hebt op je vragen, aangezien je toch binnen afzienbare tijd in Australië moet zijn om je WHV te valideren.....1 jaar geldig toch?
 
Hallo,

Ik heb geen antwoord gekregen, maar heb het formulier aangetekend opgestuurd via post naar het consulaat in Madrid.
Nu hoop ik dat het in orde is op die manier.
Had geëmaild met bureau in Londen en via contactemailadres op immi website van Australië zelf, was niet 100% duidelijk, maar heb ook nog niets terug gehoord. Dus zal wel allemaal ok zijn?

Ik vertrek 2 mei :-D
Kijk er enorm hard naar uit!!
 
Hallo,

Ik heb geen antwoord gekregen, maar heb het formulier aangetekend opgestuurd via post naar het consulaat in Madrid.
Nu hoop ik dat het in orde is op die manier.
Had geëmaild met bureau in Londen en via contactemailadres op immi website van Australië zelf, was niet 100% duidelijk, maar heb ook nog niets terug gehoord. Dus zal wel allemaal ok zijn?

Ik vertrek 2 mei :-D
Kijk er enorm hard naar uit!!
Top! Mooi vooruitzicht, succes in ieder geval.
 
Back
Top