WHV, informatie inwinnen

KevinGeldof

New Member
Ik heb al een tijdje door het forum heen gelezen opzoek naar info over het WHV.
Maar toch heb ik nog een paar vragen !

Tot nu toe is het duidelijk dat ik 6 maanden mag werken, 4 maanden niet. Het visum geld voor 1 jaar maar kan soms verlengd worden.

Je moet minimaal $5000 hebben oftwel € 3240 ??
En daar boven op dan nog ongeveer € 1200 voor een vliegticker retour ??

Je hebt een internationaal rijbewijs nodig, aan te vragen bij de ANWB.
Hoelang mag ik hiermee rijden ? Kan je makkelijk aan een auto komen ?
Mag je huren of moet je in een hotel verblijven ?

Zijn er nog sites of links die ik zou kunnen doorlezen ?
Ik heb in gedachte om in 2015 te vertrekken als hij goedgekeurd word
 
Euh.. volgens mij is het mogelijk om gewoon 12 maanden op het visum te werken (tenzij de regels net zijn veranderd..)

Ja, je moet een startkapitaal hebben aangezien men ervanuit gaat dat je bij aankomst niet gelijk werk hebt. Je moet - aangezien het een temporary visum is - jezelf moeten kunnen onderhouden. Dit is het bedrag dat op je rekening moet staan, maar ja, als je er echt omheen wilt (niet aan te raden!) dan zou je je ouders kunnen vragen het bedrag tijdelijk te storten en na aankomst (dus na ophalen visum) het terug te storten. Problem solved, maar even voor de duidelijkheid, verstandig is het absoluut niet!

Internationaal rijbewijs is 1 jaar geldig. Er zijn genoeg draadjes over het (on)nut hiervan. Auto kopen, genoeg opties, of het een goede auto is, is meestal de grote vraag.
Nou je hebt qua onderkomen diverse opties.. je kunt nm ook in een swag gaan kamperen ;)

Je moet binnen het jaar na toekenning Australie binnen, dus als je voor 1 maart 2015 in Australia wilt zijn, kun je hem al aanvragen, anders moet je wachten. Dit visum wordt doorgaans (uitzonderingen daargelaten) binnen een paar uur na aanvraag al toegekend.
Succes!
 
Je mag inderdaad gewoon 12 maanden werken, maar max 6 maanden voor dezelfde werkgever. Als je in je eerste jaar 3 maanden (88 dagen) farmwork doet kun je een 2e jaar aanvragen.

Er word niet standaard gecontroleerd hoeveel geld je bij je hebt. Maar stel dat je wel ondervraagd word moet je aan kunnen tonen dat je genoeg hebt om jezelf te onderhouden. Anders kunnen ze je terug op t vliegtuig zetten.

Een ticket voor €1200 is wel mogelijk maar ik zou je aanraden om €200/€300 meer te betalen en via Australian Backpackers te boeken. Hun tickets hebben erg goede voorwaarden zoals tot op de dag van vertrek zonder reden annuleren, gratis datum en route wijzigen, tussen stop in Azie of gratis/goedkope binnenlandse vluchten en NZ vlucht.

Je mag huren. Veel backpackers huren een kamer in een shared huis. Maar zelf vind ik het get leukste om baantjes buiten de steden te hebben waar je accommodatie bij je werk hebt.
 
Bedankt voor alle info. Hier heb ik zeker veel aan. Ik denk dat ik hem van de zomer of misschien in April ga aanvragen
 
Het meeste is al gezegd. Over nuttige websites; ik vind Around The Globe heel handig. Daar staan heel veel artikelen op over allerlei zaken (bank, verzekering, budget, bagage, etc). Ik heb ook nog een bestandje met allemaal websites van m'n eigen research van voor ik vorig jaar vertrok, die kan ik je wel toesturen als je wilt.
 
Zoals zo velen...houdt er rekening mee dat het leven hier duur is, duurder dan in Nederland. Dus geen werk en lekker in de stad rondhangen, tja das wel prijzig. En inderdaad werk waar je accommodatie bij hebt is een hele leuke en goedkope manier om rond te reizen en mensen te leren kennen. Dan maak je van je reis een avontuur!
 
Back
Top