Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

Cajendra

New Member
Ik vroeg me eens af wie er nou eigenlijk allemaal naar Brisbane willen. Zoals al eerder in een andere topic, als het zo door gaat kunnen we idd een heel nieuw clubbie beginnen..

Maar misschien is het wel leuk om alle brizzy is in een topic te zien, voor idee,tips en nieuwtjes..

Grtz Tanne en John  :cool:

Nou dan bij deze: Martijn en ik vertrekken 6 maart met het vliegtuig richting Brisbane. Martijn gaat daar promoveren. En ik zal daar een baan gaan proberen te zoeken...

Hoi Tanne of john

Lijkt me een goed idee om een topic te openen, waar iedereen zich kan melden die naar Brisbane/omgeving Brisbane gaan.Krijg je een duidelijk overzicht van wie het allemaal zijn. Ik ga er inieder geval ook naar toe met Linda,de kids en Elvis(de hond) :-D

Groetjes Sander

Ik ga ook naar Brisbane, en naar alle waarschijnlijkheid over een kleine 2 ! weken al. Als jullie een auto met FC Utrecht sticker/ en of mini shirtjes aan de ramen zien rijden, dan ben ik dat!!!!!!!!!!!!!!!!

[quote author=M5 link=topic=1100.msg8537#msg8537 date=1107616871]
Hoi Tanne of john

Lijkt me een goed idee om een topic te openen, waar iedereen zich kan melden die naar Brisbane/omgeving Brisbane gaan.Krijg je een duidelijk overzicht van wie het allemaal zijn. Ik ga er inieder geval ook naar toe met Linda,de kids en Elvis(de hond) :-D

Groetjes Sander
[/quote]O,ja was ik nog effe vergeten te vertellen  :whistle: wij gaan als we het visum toegewezen krijgen waarschijnlijk rond Augustes/september

Groetjes Sander

misschien ook ff makkelijk als iedereen neerzet waar in brisbane/omgeving brisbane men gaat wonen/woont. Ikzelf ben woonachtig in Moorooka (bekend van Moorooka's Magic Mile) postcode 4105

Yep weer wat vergeten!  :-(  Wij gaan waarschijnlijk naar Beenleigh postcode 4207 of naar Edens Landing

Groetjes Sander

wij willen ook die kant op als je lukt met het visum ,maar dat wordt pas januari denk ik op zeker niet eerder  :cry:,

en waar precies dat zijn we nog aan het uit zoeken

diana en yannis

Wij vertrekken een dagje later dan Rebekka: maandag 7 maart.

Ons toekomstig woonadres zal in/rond Strathpine zijn, het noorden dus.... Is dat postcode 4500???

KC

ook wij willen richting brisbane!!waarschijnlijk sunshine coast (what's in a name),we proberen rond oktober te vertrekken.

hanneke

Ben er al een tijdje  :up: en woon halverwege Brisbane & the Gold Coast (Edens Landing)

Groetjes
Syl

Wij weten nog niet echt waar we terecht komen in Brisbane en wanneer.. We zijn nog maar net begonnen met de aanvraag enzo. Maar op van die woonpagina's staat red hill best goedkoop aangegeven.. Is iemand bekent met die wijk?

Grtz Tanne  :cool:

Menno en ik zijn sinds 1 december in Brisbane en wonen op het moment in South Brisbane, ongeveer 1km van het CBD af, maar in een tijdelijk, gemeubileerd appartement totdat ik een baan heb (Menno werkt voor zichzelf vanuit huis via Internet) en we besluiten waar we gaan wonen (we denken aan Redcliffe).

Micky

Wij gaan ook richting Brisbane/Sunshine coast, waar precies weten wij nog niet (ligt aan baan). Als alles goed gaat hebben wij onze visum volgende maand en dan moeten wij wachten tot onze huis verkocht word dus precies waneer wij vertrekken is moelijk te zeggen, maar hoe eerder hoe beter :)

Voor die met kliene kinderen..........het lijkt mij ook heel erg leuk voor de kids als die af en toe met mélkaar konden spelen....ook om hun nederlands een beetje te behouden. Die van mij zijn nu 4 en 2.5 jaar. Iemand anders geintereseerd?

Gr.
Freya

Ja,zeker vindt ik ook!wij gaan volgende week onze visum aanvraag starten en ons huis in de verkoop zetten,wij denken zelf augustus/september te vertrekken naar Brisbane(omgeving Brisbane). Zelf hebben we 2 kinderen Iris 4 jaar en Amber 1 jaar.Wij vinden het zeker een leuk idee om tegen die tijd als we daar zitten een keer wat af te spreken.

Groetjes Sander

Zoals ik eerder al zei: ik begin wel een Nederlandse playgroup  :-D (mits ik geen fantastische baan vind enzo). Er is geloof ik wel wat interesse  :up:. Ik heb dat wel geen eigen kinderinbreng, maar wel een pabo diploma en ervaring als hulp bij een creche...

Wij willen ook die kant op echter op wel iets langere termijn....
Als het een beetje meezit gaan de visa's eind dit jaar aanvragen. Hopelijk heeft Peter tegen die tijd zijn MCSE diploma's gehaald wat betekent dat hij de ACS skill test niet hoeft te doen. Dat scheelt een hoop gedoe. Bovendien hebben we vorig jaar pas een nieuw huis gekocht dus we willen de tijd ook benutten om wat centjes te sparen en te hopen dat we het huis niet met al te veel verlies kunnen verkopen.

Onze voorkeur gaat uit naar het gebied boven Brisbane (op max een uur rijden). We hebben op wat onroerend goed sites gekeken en Caloudra zag er erg aanlokkelijk uit. Aan de kust met betaalbare huisprijzen. Het ligt ook nog op een bereisbare afstand van Beerwah (waar Australian Zoo) ligt... de omgeving van Pelican water lijkt ons ook erg mooi, echter de huisprijzen zijn daar nogal aan de dure kant  :|

Zijn er meer goede suggesties in deze omgeving? Wij willen toch wel graag in een kustplaats wonen (ivm de luchtvochtigheid) en niet te ver van Brisbane noch Beerwah. Zijn er mensen die in Beerwah zelf wonen? Ik zag op de kaart dat het aan de rand van de Glasshouse Mountains lag. Enige ervaring hier?

Back