Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

[quote author=Isis link=topic=1100.msg9137#msg9137 date=1108468956]
En zijn dit allemaal goede buurten?
Isis
[/quote]

JA, Isis ! Ik heb express de niet zo goed bekend staande buurten al weg gelaten !  :up:

Ingrid.

[quote author=Bigpete link=topic=1100.msg9147#msg9147 date=1108481846]
Hey Aussie lover, dan zijn we praktisch buren! heb eerst tijdje in Salisbury gewoont maar nu in Moorooka. speelde wel een hele tijd indoor soccer in het Salisbury Sports Center, op de hoek tegenover de BP :up:
[/quote]

Hahaha ! Toevallig he?! Dus als je een keertje wilt buurten  :blahblah: of biertie drinken...

Wacht effe  :thinking:  kom jij trouwens eventueel naar die Brissie bijeenkomst ?

Greets,

Ingrid.

[quote author=Aussielover link=topic=1100.msg9179#msg9179 date=1108504257]
Isis
[/quote]

JA, Isis ! Ik heb express de niet zo goed bekend staande buurten al weg gelaten !  :up:

Ingrid.
[/quote]Jeetje, dan ben jij wel heel kritisch :wink:
D'r zijn toch nog een boel goede buurten die niet op jouw lijstje staan, maar je hebt gelijk, 't is veel te veel om allemaal op te noemen...

[quote author=Hans de Visser link=topic=1100.msg9185#msg9185 date=1108511005]
[quote author=Aussielover link=topic=1100.msg9179#msg9179 date=1108504257]
Isis
[/quote]

Ingrid.
[/quote]Jeetje, dan ben jij wel heel kritisch :wink:
D'r zijn toch nog een boel goede buurten die niet op jouw lijstje staan, maar je hebt gelijk, 't is veel te veel om allemaal op te noemen...
[/quote]

Ik denk dat je beter de wijken die je moet ontwijken kunt opnoemen :) Scheelt volgens mij in het typen of niet?

Grtz Tanne  :cool:

Hoi,

Ik kom ook naar Brisbane, weliswaar pas voorjaar (ned.) 2006.

Maar in sept/okt voor vakantie en wat zakelijke contacten en geregel..........

Heb zelf in CBD, Spring Hill, Auchenflower en Kenmore gewoond. Allemaal geweldig!

Ik kijk uit naar een leuk contact als het allemaal zover is!

Henriette

[quote author=henriette link=topic=1100.msg21655#msg21655 date=1122282639]
Hoi,

Ik kom ook naar Brisbane, weliswaar pas voorjaar (ned.) 2006.

Maar in sept/okt voor vakantie en wat zakelijke contacten en geregel..........

Heb zelf in CBD, Spring Hill, Auchenflower en Kenmore gewoond. Allemaal geweldig!

Ik kijk uit naar een leuk contact als het allemaal zover is!

Henriette
[/quote]

No worries, Henriette. We hangen de vlag nu al uit  :-D

Als je hier eenmaal bent, zijn er genoeg gelegenheden, zoals jongeren borrel en xpdite bijeenkomsten, om nieuwe contacten op te doen.

Tot dan en see ya later.

Rob

Ik ben bij de jongerenborrel al een aantal keren geweest toen ik vorig jaar een jaar daar was.
Daar bedoelen jullie toch de borrel mee die eerst op South Bank was en nu in het cafe Brussels?
oa. Scott & Sandy, Jill en Riette etc. zijn daar toch altijd mee bezig?
Als je ze kent: doe ze de groeten! Zijn er mensen van die groep op dit forum te vinden?
Fijn om te weten dat er straks genoeg mensen zijn om te leren kennen......nu nog eerst afstuderen voor de nodige vakken, skills assessment herzien en een JA krijgen, aanvragen en wachten op het verlossende bericht...!

henriette

Als het meezit wordt het twee tot drie maandjes stage lopen in Brisbane, maar dat duurt nog een jaar tot anderhalf  :|. Eerst alles goed uitzoeken en regelen. :)

[quote author=henriette link=topic=1100.msg21699#msg21699 date=1122298304]
Ik ben bij de jongerenborrel al een aantal keren geweest toen ik vorig jaar een jaar daar was.
Daar bedoelen jullie toch de borrel mee die eerst op South Bank was en nu in het cafe Brussels?
oa. Scott & Sandy, Jill en Riette etc. zijn daar toch altijd mee bezig?
Als je ze kent: doe ze de groeten! Zijn er mensen van die groep op dit forum te vinden?
Fijn om te weten dat er straks genoeg mensen zijn om te leren kennen......nu nog eerst afstuderen voor de nodige vakken, skills assessment herzien en een JA krijgen, aanvragen en wachten op het verlossende bericht...!

henriette
[/quote]

Riette is zwanger (volgensmij ongeveer 6 maanden) en dat is een van de redenen dat ze het organiseren van de jongerenborrel hebben overgedragen aan Patrick en Kerry. Maar sandy en Riette komen nog wel regelmatig naar de jongerenborrel. En we spreken inderdaad over dezelfde jongerenborrel. was eerst in de Plough inn op South bank (vond het altijd een fantastisch uitzicht de stad 's avonds) en nu in de belgische pub. zal ze de groeten wanneer ik ze weer zie.

Rob

Leuk om zo nog een beetje betrokken te blijven! Ik ga meteen kijken naar foto´s van Patrick en Kerry en van jou...Staan die op de wie is wie? Kan ik even kijken of ik nog weet, wie wie nu ook alweer is!

Henriette

Hoi,

Ook wij, Rob en ik en natuurlijk de kids, Ruben (4,5) en Jorinde (9 mnd) willen richting Brisbane.
Momenteel wachten we nog op antwoord op het assesment en daarna volgt natuurlijk de visum aanvraag nog.

In principe was onze planning om samen met onze vrienden Michel en Angie de oversteek te maken, maar het traject voor hen loopt minder gesmeerd dan dat van ons. En eerlijk gezegd was ik in het begin een beetje huiverig om alleen met ons gezinnentje vast vooruit te gaan, want wie ken je daar nou helemaal!!!!

Kom ik nu helemaal van terug hoor - hoe meer ik op dit forum lees, hoe meer zin ik heb om richting Brisbane te gaan en iedereen die er al zit te ontmoeten.
Ben soms zelfs wel een beetje jaloers  :dizzy: als ik lees over al die leuke BBQ's die jullie daar houden.
Ik hou mezelf maar voor dat we er over een tijdje zelf ook bij kunnen zijn en iedereen persoonlijk zullen ontmoeten :doofywave:  (ps - weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar bij deze heb ik onszelf volgens mij uitgenodigd!).

Vwb de kids maak ik me toch een klein beetje zorgen om de taal. Ruben is toch wel een beetje verlegen :oops: en moet dan straks zomaar in een andere taal praten en Jorinde zal waarschijnlijk straks het tegenovergestelde hebben en moeite hebben met het NL. Iig grammatica - al is dat wellicht een kwestie van bijles.

Maar goed, buiten dat zijn we reuze enthousiast en kunnen bijna niet wachten tot het zover is! :-D  :-D  :-D 

[quote author=henriette link=topic=1100.msg21956#msg21956 date=1122472258]
Leuk om zo nog een beetje betrokken te blijven! Ik ga meteen kijken naar foto´s van Patrick en Kerry en van jou...Staan die op de wie is wie? Kan ik even kijken of ik nog weet, wie wie nu ook alweer is!

Henriette
[/quote]

mijn knappe kop kun je op de onderstaande link vinden. het was in irish murpy's en rebecca en martijn hebben toen de foto's gemaakt. Bij de laatste "borrel" zijn weliswaar ook een paar foto's gemaakt, maar niet door mij. dus ik laat het aan diegene over om ze op xpdite te zetten of niet.

http://www.xpdite.net/gallery/thumbnails.php?album=13

rob

Hallo mensen in Brisbane

Was eergisterenof zo nog een New Member, maar sta nu al te boek als Junior. Heb nog nooit zo snel promotie gemaakt.
Ik kwam dit topic tegen en wij: Jan en ik vertrekken eind november naar Brisbane.

We moeten daar eerst een en ander regelen voordat we verder kunnen trekken en starten ons verblijf in OZ in de suburb Redbank Plains in de buurt van Ipswich.
Logeren bij familie van Jan
De rest van de familie woont in Cooran en Rainbow Beach (Sunshine Coast), en zodra we onze zaken voor elkaar hebben gaan we daar even langs  :cool: voordat ons  grote avontuur begint (rondtrekken met auto en caravan). 
We hebben er verschrikkelijk veel zin in  :-D.

groetjes,

Annelies

Hallo Allemaal,

Katrina & ik hopen zo rond Juni 2006 te arriveren in Brisbane. En dan natuurlijk trouwen op de whitsunday's...  :dancing:

We hopen each and every one of you te ontmoeten wanneer we daar zijn. Ik zal dit forum extra in de gaten houden voor de volgende bb na die van maart...  :)

Kan wel zeggen dat het steeds meer begint te kriebelen nu ik bijna dagelijks op het forum aan het lezen ben... :up:

Hope to catch y'all later.

Koengaroo

Hi!

Ja, dat klinkt wel vreselijk om een Brissie clubje te gaan beginnen! Wij hebben inmiddels al een huis in Bardon, direct naast Paddington, en we gaan definitief op 01 april 2006 daarnaartoe verhuizen. Op dit moment hebben we er maar huurders in gezet omdat een leegstaand huis nou ook niet zo top is.... Kunnen we er i.e.g. nog een klein beetje mee verdienen! Woont er nog meer iemand in Bardon of omgeving?

Wij wonen in Chapel Hill, das eigenlijk alleen maar aan de andere kant van de heuvel. Niet erg ver weg. Bardon is wel mooi trouwens! We hebben een tijdje bij Martijn's prof gelogeerd en die woont in Ashgrove-The Gap ook niet ver weg van jullie!

Wij wonen sinds maart '05 in Brisbane. Na twee maanden bij de professor hebben we ons huisje in Chapel Hill gevonden. Het bevalt daar prima. We wonen onderaan de heuvel zodat het met de fiets nog goed te doen is. De bushalte voor de deur en fietsbaar naar Indooroopilly en uni. Perfect dus! Het enige is dat het wel even 25 minuten naar de stad is. Maar daar komen we niet elke dag. Dus daar kom ik ook wel overheen. En hier is 25 minuten echt helemaal niets  :-D.

Back