Wie gaan er eigenlijk naar Brisbane?

Hi Freya

Die van ons zijn 5 (girl) en 3 (boy)....maar Nederlands staat helaas op een laag pitje, maar goed daar kan verandering in komen natuurlijk!  :)

Syl

Hi Syl (en anderen)
Ik heb twee meisjes; Oct 00 en Juli 02.
Op zich zijn de leeftijden van alle kinderen die richting Brisbane gaat redelijk dichtbij melkaar. Dat is lekker toevallig.
Ook vind ik het idee van Jufreb. een prima idee.
Mijn kinderen kunnen al vloiend engles (nou die van 2.5 praat als een kind van de leeftijd in beide talen)maar ik wil niet dat zij straks hun nls zal verliezen. Hun Papa moet heel consequent zijn en alleen maar in NL met hun blijven praten! Mischien moet ik ook overgaan in NLS? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Groetjes,
Freya

Ikke ben er ook al sinds eind oktober in Holland Park en ik las dat er al meer mensen in Brizzie woonden dan ik dacht. Dussss wanneer gaan WIJ een biertje doen ofzo?? misschien ergens in maart een kennis bijeenkomst of zo??

groeten Rob

[quote author=Rob link=topic=1100.msg8765#msg8765 date=1107942014]
Dussss wanneer gaan WIJ een biertje doen ofzo?? misschien ergens in maart een kennis bijeenkomst of zo??

groeten Rob
[/quote]

Ik hou me alvast aanbevolen !!  :up:

Ingrid.

Ik hou me ook aanbevolen,zal helaas nog een 1/2 jaartje moeten wachten  :cry:

Groetjes Sander  :up:

Ja, dat lijkt ons ook een leuk idee. Count us in!

Micky & Menno

(Misschien moeten we even een nieuwe topic/thread beginnen om een afspraak proberen te maken voor mensen die in maart in Brisbane zijn...)

[quote author=jufrebekka link=topic=1100.msg8536#msg8536 date=1107616596]
Nou dan bij deze: Martijn en ik vertrekken 6 maart met het vliegtuig richting Brisbane. Martijn gaat daar promoveren. En ik zal daar een baan gaan proberen te zoeken...
[/quote]

Hoi Jufrebekka,

Kom nu het antwoord op mijn eerder gestelde vraag tegen. Super over 3 1/2 week gaan jullie al.

Heel veel succes en plezier daar en geniet van het leven :up: :up: :up:

Groetjes,

Brit

[quote author=jufrebekka link=topic=1100.msg8536#msg8536 date=1107616596]
Nou dan bij deze: Martijn en ik vertrekken 6 maart met het vliegtuig richting Brisbane. Martijn gaat daar promoveren. En ik zal daar een baan gaan proberen te zoeken...
[/quote] Idd nog maar drie en halve week ,super zeg, drink je een biertje op ons onder het warme zonnetje  :happysun:

Groetjes Sander

Dat biertje doet martijn wel voor jullie, hoewel het niet echt super lekker bier schijnt te zijn. Maar ja hij moet ze eerst uitproberen  :-D. De tijd gaat snel. Eigenlijk nog maar drie weekjes. Ik sta er maar niet teveel bij stil wat ik achterlaat aan vrienden, baan, familie, spullen, enzo... We gaan gewoon!

VB (Victoria Bitter) is goed te drinken hoor....

Maar Foster's (hier in NL wel bekend) schijnen de Ozzies dus zelf niets te vinden...

Heb wel toen in Melbourne een gesprek gehad met een Ozzie die dus wel alleen maar Fosters dronk, want van alle andere bieren werd hij te snel dronken en daardoor ook agressief.....  :|

XXXX vinden ze daar (behalve in Queensland dan) niet te drinken. :eat:
Die 'banana benders' kunnen volgens de rest van Australie niet eens fatsoenlijk spellen, dus vandaar de naam... :-D

Oeps, als ze me nu nog maar toelaten in Brisbane...

XXXX is ook niet echt te zuipen. Mijn voorkeur gaat uit naar VB en James Boag's, maar ook Toohey's New is goed te drinken evenals cascade's :up:

Boag's en Cascade zijn ook mijn favorieten! Maar ja wat verwacht je ook... beiden Tasmaanse bieren! :whistle:

Wij komen op 31 maart aan in Brisbane.
De visumprocedure loopt nog, maar in afwachting daarvan gaan we in ieder geval genieten en ook proberen om een baan te vinden (Sponsor Visum).
We gaan voorlopig een appartement huren.
Wat is een goede, centrale buurt (ivm openbaar vervoer) om woningen te bekijken ??
:roll:

[quote author=Robert & Jacqueline link=topic=1100.msg9132#msg9132 date=1108464083]
Wij komen op 31 maart aan in Brisbane.[/quote]
Oh- dat is al gauw !  :) :up:

[quote author=Robert & Jacqueline link=topic=1100.msg9132#msg9132 date=1108464083]
Wat is een goede, centrale buurt (ivm openbaar vervoer) om woningen te bekijken ??
:roll:
[/quote]
Ik heb op mijn kaartje van Brisbane gekeken en heb het volgende qua afstanden m.b.t. openbaar vervoer en het Central Business District (CBD) gevonden:
binnen de straal van 2 km liggen : South Brisbane en Wooloongabba
binnen de straal van 4 km liggen: West End; Herston; Spring Hill; Fortitude Valley; Balmoral; Hawthorne; Greenslopes; Norman Park; Bulimba
binnen de straal van 6 km liggen: Toowong; Indooroopilly; Yeronga; Annerley; Hamilton; Ascot
binnen de straal van 8 km liggen: Holland Park; Tarragindi; Moorooka; Enoggera; Eagle Junction.
binnen de straal van 10 km liggen: Carindale; Mt Gravatt East; Nathan; Salisbury; Rocklea; Sherwood; Kenmore; The Gap; Mitchelton; Chermside; Nundah

Ik woon zelf in Nathan en doe er met bus 120 ongeveer 20 minuten over om naar het CBD te komen, om je een idee te geven !

Brisbane is te groot om alles hier op te noemen. De bereikbaarheid met openbaar vervoer is over het algemeen goed te noemen, behalve als je tussen de suburbs onderling wilt reizen, want dan reis je eerst richting CBD om vervolgens terug te reizen richting je suburb van keuze !!  :-(

Veel succes met alles en misschien zien we mekaar nog wel es !?

Groetjes,

Ingrid.

Hey Aussie lover, dan zijn we praktisch buren! heb eerst tijdje in Salisbury gewoont maar nu in Moorooka. speelde wel een hele tijd indoor soccer in het Salisbury Sports Center, op de hoek tegenover de BP :up:

Back