Om terug te komen op de vraag. Ik ben op dit moment inderdaad bezig met de verhuizing naar de omgeving van Melbourne. Ik denk dat ik wel van de stad afhankelijk zal zijn voor het vinden van werk maar wil voor geen prijs in de stad zelf wonen. Te druk, te duur, niet lekker. Er werken? Prima!
Overmorgen komen de verhuizers een hoop ophalen en 31 Oktober verlaat ik het land. Voor wat betreft het vinden van woonruimte / werk enz.. zou ik me niet te druk maken. Ik heb kort geleden een Australiër gesproken die in Geelong woont. We hebben veel gesproken. Hij zij dat vergeleken met 10 jaar geleden, toen ben ik voor het laatst in Melbourne geweest, de stad wat betreft Suburbs behoorlijk is uitgebreid. In eerste instantie klinkt mij dat negatief in de oren maar ik vergat even dat dit Australië is, waar gelukkig nog steeds geen flats en rijtjeshuizen moeten worden gebouwd om ruimte te besparen maar waar het nog steeds bestaat uit vrijstaande woningen. En dan natuurlijk dat Australië ruim 200x groter is dan Nederland en nog ruimte zat heeft.
Verder vermelde hij dat, dit is positief, de infrastructuur behoorlijk is verbeterd. Dat je tegenwoordig ook met de trein vanuit Geelong of dichterbij gewoon naar je werk in Melbourne toe kan gaan. Kijk, dat vind ik pas goed. Het Australische openbaar vervoer wordt straks nog beter dan het Nederlandse.
En als ik dan even kijk op de verschillende realestate sites dan zie ik dat er hele redelijke woningen worden aangeboden tegen betaalbare prijzen. Voornamelijk in de buitenste Suburbs. Ik ben van plan om in de westelijke suburbs van Melbourne te gaan wonen.
Wat mijn kennis uit Geelong wel vertelde is dat je niet moet gaan wonen in de oostelijke suburbs aan de Port Philip Bay. Dat schijnt het allerduurste te zijn. Ergens anders is geen echt probleem. Ja ach, wat wil ik zelf?
Een huis waar ik redelijk in mijn eentje kan wonen. Ik hoef dus geen huis met veel slaapkamers. In dat huis wil ik wel:
1) Rechtop kunnen lopen :-D. Ja, dat klinkt misschien gek maar ik ben 2,03 meter lang.
2) Mijn bed moet in een slaapkamer passen. Dit bed is 2,20 meter lang en gelukkig niet zo breed.
3) Er moet een ADSL-Internet aansluitingsmogelijkheid zijn.
4) Het mag er niet stinken.
Valt op zich wel mee he! Wat de omgeving betreft. Ja, dat is iets anders.
1) Het moet dichtbij een treinstation liggen.
2) Het moet dichtbij een mooie golfbaan liggen.
3) Het moet redelijk dichtbij een natuurpark liggen.
Valt op zich wel mee toch?
En Erna, hoe kom je erbij dat Ballarat koud en nat is. Volgens mij is het in Australië alleen maar droger en warmer geworden. Eindelijk eens wat verfrissing zou ik zeggen. Als het waar is.