wie gaat er naar Melbourne of is daar mee bezig ?

oiliner

New Member
Is er iemand bezig met migratie naar Victoria ? Melbourne ?
Ben zelf net bezig en heb de aanvraag voor sponsorship ingediend.
Of iemand reeds in Victoria en de gehele migratie procedure achter de rug heeft,
voor het uitwisselen van tips of advies.
Ronald
 
Hoi Ronald,

Als we gaan, gaan we naar de La Trobe Valley, East Gippsland zo'n 200 km noordoost van Melbourne.
We zijn nu van alles en nog wat tegenelkaar aan het afzetten. Vooral de kosten van de hele onderneming en de tijdsduur vallen erg tegen.
We zijn nu aan het onderzoeken wat er over 20/25 jaar gebeurd met pensioenen, lijfrentepolissen enz. We willen niet pas tegen die tijd erachter komen wat dan de financiële concequenties zijn.
Iemand daar trouwens info over???

Groetjes,
Linda
 
De kosten zijn niet te onderschatten ja, maar voor serieus geinteresseerden denk ik dat het de moeite waard is.
Pensioenen en lijfrenten zullen toch van Nederland uitbetaald worden ( als er tegen die tijd nog genoeg geld in de kas is )
Volgens mij, wanneer je werkt in Australie kan je na een paar jaar het recht op pensioen aanvragen.
Weet nog niet waar je info kan krijgen, als ik iets vind laat ik het weten.
ronald
 
Wij gaan als alles volgens plan loopt in december naar Melbourne...tenminste in de omgeving daarvan. We gaan eerst een maand bij mijn schoonmoeder in Hoppers Crossing wonen en dan iets voor onszelf zoeken. Hetzij in de buurt van Ballarat of Bendigo. Net waar een leuk huis of een leuk stuk grond te koop is.
 
Hai Ronald,

Wij hebben ook plannen om richting Melbourne te gaan,maar wij beginnen pas eind volgend jaar met de aanvraag.
 
[quote author=oiliner link=topic=5656.msg71473#msg71473 date=1158749979]
Ballarat is geloof ik een goede stek. veel succes dan.
[/quote]

Brrr, koud en nat is Ballarat als ik de weersberichten moet geloven.

Sorry,  beetje :eek:fftopic:


Erna
 
Om terug te komen op de vraag. Ik ben op dit moment inderdaad bezig met de verhuizing naar de omgeving van Melbourne. Ik denk dat ik wel van de stad afhankelijk zal zijn voor het vinden van werk maar wil voor geen prijs in de stad zelf wonen. Te druk, te duur, niet lekker. Er werken? Prima!

Overmorgen komen de verhuizers een hoop ophalen en 31 Oktober verlaat ik het land. Voor wat betreft het vinden van woonruimte / werk enz.. zou ik me niet te druk maken. Ik heb kort geleden een Australiër gesproken die in Geelong woont. We hebben veel gesproken. Hij zij dat vergeleken met 10 jaar geleden, toen ben ik voor het laatst in Melbourne geweest, de stad wat betreft Suburbs behoorlijk is uitgebreid. In eerste instantie klinkt mij dat negatief in de oren maar ik vergat even dat dit Australië is, waar gelukkig nog steeds geen flats en rijtjeshuizen moeten worden gebouwd om ruimte te besparen maar waar het nog steeds bestaat uit vrijstaande woningen. En dan natuurlijk dat Australië ruim 200x groter is dan Nederland en nog ruimte zat heeft.

Verder vermelde hij dat, dit is positief, de infrastructuur behoorlijk is verbeterd. Dat je tegenwoordig ook met de trein vanuit Geelong of dichterbij gewoon naar je werk in Melbourne toe kan gaan. Kijk, dat vind ik pas goed. Het Australische openbaar vervoer wordt straks nog beter dan het Nederlandse.

En als ik dan even kijk op de verschillende realestate sites dan zie ik dat er hele redelijke woningen worden aangeboden tegen betaalbare prijzen. Voornamelijk in de buitenste Suburbs. Ik ben van plan om in de westelijke suburbs van Melbourne te gaan wonen.
Wat mijn kennis uit Geelong wel vertelde is dat je niet moet gaan wonen in de oostelijke suburbs aan de Port Philip Bay. Dat schijnt het allerduurste te zijn. Ergens anders is geen echt probleem. Ja ach, wat wil ik zelf?
Een huis waar ik redelijk in mijn eentje kan wonen. Ik hoef dus geen huis met veel slaapkamers. In dat huis wil ik wel:

1) Rechtop kunnen lopen :-D. Ja, dat klinkt misschien gek maar ik ben 2,03 meter lang.
2) Mijn bed moet in een slaapkamer passen. Dit bed is 2,20 meter lang en gelukkig niet zo breed.
3) Er moet een ADSL-Internet aansluitingsmogelijkheid zijn.
4) Het mag er niet stinken.

Valt op zich wel mee he! Wat de omgeving betreft. Ja, dat is iets anders.
1) Het moet dichtbij een treinstation liggen.
2) Het moet dichtbij een mooie golfbaan liggen.
3) Het moet redelijk dichtbij een natuurpark liggen.

Valt op zich wel mee toch?
En Erna, hoe kom je erbij dat Ballarat koud en nat is. Volgens mij is het in Australië alleen maar droger en warmer geworden. Eindelijk eens wat verfrissing zou ik zeggen. Als het waar is.
 
bedankt voor de info, zelf wil ik ook niet direkt in de stad wonen, maar een suburb van Melbourne is ok.

Vraag, hoe heb jij de nodige dokumenten laten certificeren ? bij een notaris, advokaat of moet dit bij het konsulaat ?
Wanneer moest je een IELTS test doen, wannneer ben je daarvoor gevraagd ?

Ronald
 
Hoi Oiliner,

Ja, hier is al veel over geschreven maar het certificeren doe je bij een notaris. De IELTS test heb ik gedaan na de "skills test". Oftewel, dat wat je aan moet tonen dat je voldoende kennis / ervaring / diploma's heb voor jouw beroep om 60 punten te halen.
 
zeg hawk, *ken* je de westelijke suburbs eigenlijk wel of ga je alleen op de prijs af?
Ik bedoel, in een burb als bijvoorbeeld Sydenham lijkt me dus echt niets voor iemand die alleen zich in een nieuw land gaat vestigen; er valt geen fluit te beleven.
 
Hoi Suske,

Ieder mens heeft zo zijn idee over wat er wel en niet te beleven valt. Ikzelf ben nog bijna nooit in een kroeg geweest en ik ben niet van plan om daar iets aan te veranderen. Als ik naar een bioscoop ga dan ga ik alleen in de grote stad zelf. Niet in één of ander buurt bioscoopje. Het idee "daar valt niks te beleven" gaat voor mij denk ik dus niet op.
Oftewel, zoals mensen in Nederland wel eens zeggen dat ze absoluut niet in Almere of Lelystad willen wonen omdat het er "niet gezellig" is. Het kan mij niet veel schelen. Ik zou het best vinden om in Almere te wonen maar dat ben ik, het hele rare is echter dat ik in Nederland dan het idee krijg dat mijn vrienden en kennissen in Nederland dat raar vinden en me dan adviseren om het niet te doen en zo, het gevoel bekruipt me dan dat het door hen niet zo goed wordt "geaccepteerd". Dat is dan ook zo'n reden voor mij om naar Australië toe te gaan, opnieuw te beginnen.
Wat maakt mij dan wel wat uit?

1) Vrijstaand wonen tegen inderdaad een redelijke prijs
2) Dichtbij een treinstation
2a) Dus een snelle makkelijke manier om op je werk te komen
3) Dichtbij een golfbaan
4) Dichtbij een mooi natuurgebied

:-D En ik denk dat ook Sydenham dan geschikt is.
 
Hey Hawk,

Je hebt gelijk; niet iedereen zoekt hetzelfde in een woonplaats.

Ik had het overigens niet alleen over kroegen maar ook musea, cafes (geen kroegen, maar een plaats om wat te eten of koffie te drinken), concertzalen, theater, aparte winkeltjes (anders dan de standaard shopping mall) etc. etc.
 
Hoi Ronald

Ik ga binnenkort ook met mijn vrouw en kinderen naar Oz. Mijn komt er vandaan en heeft nu 9 jaar in Nederland gewoond (ze kwam hier om 2 jaar te studeren  :wink:) Zij heeft daar nu een baan gevonden en zal iets eerder dan ik moeten gaan. Zij vertrekt begin december en ik zal pas eind februari definitief de deur hier achter mij dichttrekken. Wat het voor ons makkelijker maakt is dat we daar al een hoop vrienden en familie hebben die ik ook redelijk goed ken. We gaan in het begin dan ook bij mijn schoonouders wonen in Vermont South. Mijn vrouw zal in Laverton gaan werken dus uiteindelijk zullen we denk ik wel een huis wat meer richting het westen zoeken.

Zoals je begrijpt ga ik op een spouse visum emigreren dus ik denk dat ik je niet veel kan helpen met je visum. Alleen dat je uit moet gaan van de info op de website van de ambassade in Berlijn. Austalische sites willen nog wel eens andere procedures enzo aangeven. In Berlijn gaan ze uit van de info op hun site.

Groeten en succes verder
 
Nou hawk, als je niet naar de kroeg wil krijg je het nog zwaar hier!

trouwens als je geen AIDS wil is dat maar beter.

Heb zelf al vele malen AIDS gehad, outback AIDS, Alcohol Induced Dizzy spells!
 
Hallo Allemaal,

Ik ben net in Melbourne gearriveerd. 'k woon officieel nog in North Queensland, maar mocht ik leuk werk vinden en als ik over de klimaat shock heen kan komen, dan blijf ik een tijdje. Ik wil zelf graag dicht bij het CBD wonen, na mijn country-side experience ben ik wel in voor wat actie.

Ik ben zelf ook op een spouse visum geemigreerd, dus kan net als Dan the man weinig bijdragen aan je vraag. Ik heb mijn aanvraag in Australie ingediend en wat me het meest gefrustreerd heeft is, dat wanneer je iemand bij DIMIA wilt spreken, je het mag doen met de operator. Negen uit de tien keer kan de operator zo slecht in het Engels communiceren dat je niet verder komt dan een standaard antwoord op je belangrijke vraag. Mocht je met een consultant willen spreken dan doen ze er alles aan om dat te voorkomen. Nee, dat kunnen zij wel voor je beantwoorden, en zonder pardon wordt je complexe vraag wederom met een standaard antwoord afgedaan. En dat alles na 10 minuten in de wachtstand te hebben gestaan!

Maar, ik heb niets te klagen. Zonder interview en andere verzoeken heb ik na 3 maanden mijn Temp Residency ontvangen. Heb nu net de brief voor de vervolg aanvraag binnen. Als alles goed gaat heb ik of dit jaar of begin volgend jaar mijn Permanent Residency binnen.

Success!
 
Communiceren met DIMA is lastig?!
Ja, het klinkt misschien gek maar ik kan me er zo iets bij voorstellen. Als ze de hele dag door telefoontjes krijgen van iedereen die in een aanvraagprocedure zit dan komen ze natuurlijk nauwelijks toe aan het verwerken van de visum aanvragen. Er zijn nu eenmaal migration agents die de meeste vragen voor je kunnen beantwoorden. Okee, die zijn bijna allemaal behoorlijk prijzig en voor sommigen onbetaalbaar maar dat is de zaak van DIMA niet.

Ik heb eerlijk gezegd liever dat DIMA het volledige telefoonverkeer dicht gooit, dat er één iemand is die e-mails gaat beantwoorden en dat e-mail de enige manier is om met hen te communiceren (voor de visum aanvragers). Zo los je veel sneller de wachtlijsten op dan dat iedereen de hele dag door DIMA opbelt en met allerlei vragen komt.
Iemand die wil dat ik ga solliciteren bij DIMA voor de functie van manager? Of juist niet?
 
Back
Top