wie gaat er naar Melbourne of is daar mee bezig ?

Email adres voor mij ook goed, als er maar een mogelijkheid is om je vragen beantwoord te krijgen. Of.... beter nog, een website die geen tegenstrijdige informatie verschaft. Toch vind ik dat voor de $2000 die de aanvraag gekost heeft  er wel een telefoongesprekje af kan. Wat mij betreft onnodig een migratie agent te betalen voor de enkele vraag die ik had. Heeft me heel wat duiten bespaart en had me heel wat minder telefoontjes  gekost als ik 1x met een consultant gesproken had.

Hawk, mag ik je als nieuwe manager van DIMIA vragen hoe je het hele email verkeer oplost? Is 1 persoon voldoende en worden de vragen er minder van? Wat doe je als de vraag niet helemaal duidelijk is, schrijf je dan een vraag over de vraag? En dan... als die vraag over de vraag vaag is, schrijft de vrager dan een vraag over de vraag over z'n vraag? 

Succes met je verhuizing en welkom in Melbourne.
 
Eens even kijken hoe ik dat zou oplossen Heleen.
Ik zeg erbij dat ik er (nog) niet serieus over denk hoor. Om daar binnen te komen heb je nu eenmaal (helaas) ervaring / diploma's nodig die ik niet heb.
Het e-mailverkeer wordt natuurlijk niet minder wat betekent dat het wel eens gebeurt dat je e-mail pas 4/5 dagen nadat je hem hebt gestuurd wordt beantwoord. Zit er toevallig een lastige vraag tussen? Ja, dan zijn er 2 mogelijkheden afhankelijk van de vraag. Of je stuurt hem door naar iemand binnen DIMA die daar meer vanaf weet. Of je gaat inderdaad aan de klant vragen wat hij/zij hiermee bedoelt, als deze vraag weer onduidelijk wordt beantwoord? Ja dan zal hij, vrij klantonvriendelijk, niet worden beantwoord.

Het is natuurlijk jammer dat je e-mail pas wordt beantwoord na 4/5 dagen of in het ernstigste geval na een vraag tot verduidelijking helemaal niet maar je kan er rekening mee houden dat het hier gaat om een dienstverlenende overheidsinstelling zonder concurrentie. Het is weliswaar klantvriendelijker om meerdere mensen in dienst te nemen voor het beantwoorden van e-mails maar dat gaat ten koste van de Australische belastingbetalers / emigranten want zoals je weet worden ambtenaren betaalt uit belastingcenten.
Wat zouden de australiers / emigranten liever hebben? Dat de belasting of dat de visumaanvraagkosten hoger moet omdat er extra medewerkers nodig zijn of dat je vraag pas na een 4/5 dagen wordt beantwoord maar dat de wachtlijsten vele malen korter zijn tot misschien zelfs, ik noem maar wat 1 maand.

Aankomende donderdag 2 November kom ik aan in Melbourne. Wat zijn de weersvoorspellingen voor donderdag?  :roll:
 
Thursday      Shower or two.                        Min 14    Max 26

Sidonia
 
[quote author=oiliner link=topic=5656.msg71454#msg71454 date=1158738926]
Is er iemand bezig met migratie naar Victoria ? Melbourne ?
Ben zelf net bezig en heb de aanvraag voor sponsorship ingediend.
Of iemand reeds in Victoria en de gehele migratie procedure achter de rug heeft,
voor het uitwisselen van tips of advies.
Ronald
[/quote]

Hallo Ronald,

Wij overwegen om de stap te maken en te emigreren. Omdat mijn vrouw in de ICT werkt (DBA) lijkt Melbourne ons een goede keuze gezien het werkaanbod in die branche. Ik ben wel benieuwd waarom de keuze bij jou op Melbourne is gevallen, wij vinden het best wel lastig om uit te zoeken waar wij zouden willen wonen en werken.

Succes,  :up:Eric
 
Hoi,
wij zijn ontzettend bezig met naar Melbourne emigreren...:)

we willen graag in de oostelijke suburbs, maar beginnen in Daylesford (noord) bij vrienden in de tuin, en dan eerst drie maanden rondreizen met de kinderen.
Daarna komt pas het serieuze werk...

Ook wij konden alleen gesponsord emigreren (STNI), maar dat is nu allemaal rond. De omgeving van Melbourne vinden we fantastisch mooi, genoeg gumtrees om aan mijn verslaving tegemoet te komen, en genoeg herfst voor de kinderen. (Tjitske is nu eenmaal Dol op regen...snap ik dus niks van)

En we hebben er zo verschrikkelijk veel zin in!!!

groeten, aukje
 
[quote author=mammavark link=topic=5656.msg77287#msg77287 date=1166528059]
(Tjitske is nu eenmaal Dol op regen...snap ik dus niks van)[/quote]

Volgens mij is die tjitske van jullie dan misschien beter af in Nederland. genoeg regen hiero dacht ik zo!!!! :depressed:
 
Tja, het probleem is dat Tjits dat ook vind. Maar wij willen haar eigenlijk toch wel meenemen....

auk
 
Hoi Ronald,

Wij wonen inmiddels alweer bijna 1 jaar in Victoria in de buurt van Ballarat. Zeg maar wat je weten wilt.

Cheers,
Joke
 
Hi!

Wij zijn ook van plan om naar Melbourne te verhuizen......als we het visum ooit krijgen natuurlijk! :eek:)
Ik denk dat we pas eind dit jaar kunnnen vertrekken....

Veel succes!

ines
 
[quote author=mammavark link=topic=5656.msg77287#msg77287 date=1166528059]
(Tjitske is nu eenmaal Dol op regen...snap ik dus niks van)
[/quote]

nou inmiddels hou ik ook van regen. heel veel regen. mijn plantjes hebben dorst.
 
he hoi,

wij hopen in augustus in Down Under te landen en bij Box Hill een stekje te kunnen vinden.
Manlief gaat daar werken, dus in die buurt een leuk huisje zou mooi zijn. We kunnen eerst bij familie terecht, die woont bij Lilydale en omstreken, dus we hebben alle tijd om rustig te zoeken. Mijn partner gaat op een partner visa, aangezien ik door geboorte Australische ben, dus een beetje gemakkelijker hebben wij het wel.

Groetjes van Pauline
 
Back
Top