wie heeft er verstand van student visa ?

Status
Not open for further replies.

Aussielover

XPdite Sponsor
Ikke! Ik ben bezig om een student visa aan te gaan vragen ! Mijn vraag luid dan ook: wie heeft er al ervaring mee of wat meer verstand van dit soort visa dan ik ? Ik wil niet vast gaan lopen zoals me bij
het skilled migration visa gebeurd is !
 
Hoi,
Ik ben ook bezig met mijn student visa. Het is inderdaad nogal een papierwinkel, met die 20 pagina's. Als je concrete vragen hebt, moet je ze maar posten, en kunnen elkaar wellicht zo helpen.

Als ik de formulieren goed heb begrepen vallen alle student visa voor Nederlanders in Assessment level 1 (zie form 1219i) en hoef je dus geen IELTS test te doen, vraag 34 sla je namelijk over. Klopt dit?

Martijn
 
Martijn, dat weet ik niet! Ik wacht namelijk nog op mijn formulieren die de uni mij zou toesturen! Maar ik had het wel ergens op de site van Griffith university gelezen dacht dus dat het wel moest? Anyway, ik heb mijn IELTS al gedaan omdat ik eerst voor een skilled migration visa zou gaan !

Heb misschien niet goed opgelet, maar welke studie ben jij van plan te gaan doen dan? Ik die van Registered Nurse om mijn nivo naar HBO/Australische maatsstaven op te krikken! :?
 
Mijn (hopelijk) toekomstige unversiteit (University of Queensland) accepteert, als het goed is, ook een verklaring dat ik mijn master in het engels heb gedaan. Als het dus allemaal goed gaat hoef ik geen IELTS te doen.
Ik ga een PhD (promoveren) doen in Chemical Engineering, en dan richting Particle Technolgy.
Ik vond trouwens nog een informatie folder van de immi: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1177.pdf. Het is wel een oudere (2002), maar zoals ik het kan beoordelen klopt de informatie nog wel.
 
Hoi Martijn ! Weet jij of ik (wij) bij een student visa ook een medical test een background check (bewijs van goed gedrag) moeten ondergaan ?