wie heeft er verstand van student visa ?

Status
Not open for further replies.

Aussielover

XPdite Sponsor
Ikke! Ik ben bezig om een student visa aan te gaan vragen ! Mijn vraag luid dan ook: wie heeft er al ervaring mee of wat meer verstand van dit soort visa dan ik ? Ik wil niet vast gaan lopen zoals me bij
het skilled migration visa gebeurd is !
 
Hoi,
Ik ben ook bezig met mijn student visa. Het is inderdaad nogal een papierwinkel, met die 20 pagina's. Als je concrete vragen hebt, moet je ze maar posten, en kunnen elkaar wellicht zo helpen.

Als ik de formulieren goed heb begrepen vallen alle student visa voor Nederlanders in Assessment level 1 (zie form 1219i) en hoef je dus geen IELTS test te doen, vraag 34 sla je namelijk over. Klopt dit?

Martijn
 
Martijn, dat weet ik niet! Ik wacht namelijk nog op mijn formulieren die de uni mij zou toesturen! Maar ik had het wel ergens op de site van Griffith university gelezen dacht dus dat het wel moest? Anyway, ik heb mijn IELTS al gedaan omdat ik eerst voor een skilled migration visa zou gaan !

Heb misschien niet goed opgelet, maar welke studie ben jij van plan te gaan doen dan? Ik die van Registered Nurse om mijn nivo naar HBO/Australische maatsstaven op te krikken! :?
 
Mijn (hopelijk) toekomstige unversiteit (University of Queensland) accepteert, als het goed is, ook een verklaring dat ik mijn master in het engels heb gedaan. Als het dus allemaal goed gaat hoef ik geen IELTS te doen.
Ik ga een PhD (promoveren) doen in Chemical Engineering, en dan richting Particle Technolgy.
Ik vond trouwens nog een informatie folder van de immi: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1177.pdf. Het is wel een oudere (2002), maar zoals ik het kan beoordelen klopt de informatie nog wel.
 
Hoi Martijn ! Weet jij of ik (wij) bij een student visa ook een medical test een background check (bewijs van goed gedrag) moeten ondergaan ?
 
Een medische test is nodig als je langer dan 12 maanden gaat. Een background check is volgens mij niet nodig (althans volgens formulier 157A).
Welk visum ga jij aanvragen? Ik 574 -> voor Master en PhD studenten.
 
Hoi Martijn! Ik heb eerlijk gezegd nog maar net mijn aanvraag voor de studie "Bachelor of Nursing" ingediend volgens mijn migration agent regelt de uni dan mijn visum en zoniet dan moet ik het zelf doen. Als ik er zelf niet uit kom zou zij mij als nog van dienst kunnen zijn aldus Jan Friar. Ik zal het aan de universiteit waar ik ga studeren vragen en dan zie ik wel of ik het zelf kan regelen ! Ik heb er nog weinig verstand van momenteel want was maaanden bezig om via skilled independant te emigreren!
 
Hoi, ik zat wat FAQ's door te nemen, kwam deze tegen, en dacht aan jullie :D
Misschien hebben jullie er wat aan:
http://www.australian-embassy.de/visa/faqs/Studentfaq.html


Succes! :D
 
tinusv said:
Welk visum ga jij aanvragen? Ik 574 -> voor Master en PhD studenten.

Hoi Tinus !

Op 20 augustus beslist de QNC of ik mijn registratie als verpleegkundige in Australië krijg en dan hoop ik dus binnenkort deze beslissing te horen ! :shock:

Het student visum wat ik eventueel nodig zou hebben is voor een Bachelor degree of Nursing, valt onder visa subclass 573.

Ik weet inmiddels dat ik assessment level 1 heb, wat betekent dat ik binnen Australië het studentenvisum kan aanvragen en dat ik dus binnenkort ga vertrekken uit Nederland, ongeacht wat de uitslag op de 20ste van Augustus zal zijn ! :D
 
Ik ben ook bezig met mijn student visa. Het is inderdaad nogal een papierwinkel, met die 20 pagina's. Als je concrete vragen hebt, moet je ze maar posten, en kunnen elkaar wellicht zo helpen.

Vraag aan Martijn....

Ik heb net een topic gepost over studeren in Oz met een de facto-spouse visum. Maluka gaf mij hier een respond op en verwees naar jou. Ze vertelde dat jij werkt en studeert aan een universiteit en overheidsgeld hiervoor krijgt.

Mijn probleem is namelijk dat ik de hoge studiekosten onmogelijk alleen zal kunnen ophoesten, maar echt heel graag mijn studie af wil maken, en bij mijn vriend( een Australier) wil zijn. En nou vroeg ik mij dus af of er zoiets bestaat als een lening van de overheid, zoals hier in Nederland, waar ik als de facto-spouse aanspraak op kan maken.

Ik hoop dat je me een antwoord kan geven waarmee ik iets verder kan komen want momenteel ben ik een beetje vastgelopen, want ik kan nergens iets vinden met btrekking tot deze vraag.

Iig vast bedankt!
 
Even eerst een opmerking voor DJ: je hebt hetzelfde bericht op verschillende topics geplaatst en dat is dus niet de bedoeling  :yellowcard: !

Je vraag is hier al beantwoord : http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1395.0

Ik heb deze topic geopend destijds omdat ik toen nog de vage plannen had om te studeren als ik mijn registratie niet zou kunnen bemachtigen !

In "de laatste stand van zaken" heb ik een topic lopen dat ik dus mijn registratie zal krijgen zodra ik mijn 'korte bijscholingscursus' heb afgerond !

Ik wil dit draadje dus afsluiten en iedereen die op mijn vraag gereageerd heeft bedanken !

Wat mij betreft word dit draadje dan ook verwijderd maar dat moeten de moderators dan maar beslissen !!

Moderators, wat vinden jullie ?

Groetsels,

Ingrid.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top