Hoi Babette, en welkom op het forum. Ik zat twee jaar geleden ook in de situatie van het vergelijken van skilled en partner visa. Ik ben heel blij dat wij toen voor partnervisum gegaan zijn. Skilled visum klinkt op het eerste gezicht goedkoper, maar kan in praktijk veel duurder uitvallen (omdat een aanvraag niet lukt en je het dan nog een keer moet proberen). En zoals
@afterbang al zei, niets is goedkoop op dit gebied.
Een partnervisum geeft veel meer zekerheid. Dat bedoel ik op twee manieren. Zolang je een echte langetermijn relatie hebt, is de kans van slagen erg hoog (ik heb nog van geen een Nederlander gehoord dat het niet gelukt is). Maar het geeft ook veel meer zekerheid als je het eenmaal hebt. Op een partnervisum heb je bijna alle rechten van een Australier, terwijl je met een skilled visum voor veel dingen niet in aanmerking komt (weet de specifieke dingen niet meer en kan veranderd zijn, maar zo heb ik het onthouden).
Je zegt dat je sinds begin 2018 in een relatie zit, dus dan zou het te moeten zijn. En ik zou dan absoluut aanraden om voor een partnervisum te gaan. Maar ja iedereens situatie is anders en heeft andere voorkeuren, dus lees vooral zelf over de twee opties en kijk wat je voorkeur heeft. Heel veel succes!