Wie woont er al in Adelaide ?

dus om even te concretiseren onder the new arrivals
the barbie :
wanneer (eind 2006? begin 2007?) - waar (public barbie dan blijft niemand zitten met den afwas)

Hallo allemaal,

Mark, ik en de kids (3 jr, 8mnd) gaan er nog steeds van uit dat wij in oktober/begin november kunnen vliegen naar Adelaide. Ons vertrek hangt namelijk af van de verkoop van ons huis; momenteel zijn potentiele kopers bezig om het financieel rond te krijgen, dus het lijkt positief uit te pakken... Als de koop doorgaat, dan ga ik gelijk tickets boeken.

Vraagje aan Carmen;
Waar zitten jullie trouwens in de Hills? Mijn ouders zitten daar namelijk ook (of eigenlijk, ze zitten net op het randje met de Barossa) en wij gaan daar eerst nog in het vakantiehuisje op hun property.
In onze zoektocht naar een leuk huurhuis kijken we naar vooral naar de Hills ten noordoost/zuidoost van Adelaide.

Het lijkt ons erg leuk om mee te doen aan de BBQ in november of later!

Groeten,
Priscilla

Wij wonen nu al 1,5 jaar in Adelaide, West Beach. Lenie, Chloe(14) en Guillaume(12). Willem werkt/woont in Coober Pedy en is ook af en toe op West Beach te vinden. BBQ-en is altijd leuk en gezellig.

Groeten,

De haag dâhn undâh

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

[move]N E D E R L A N D S E      B B Q[/move]

[glow=red,2,300]5 november, 12 uur

BRIGHTON SPEELTUIN

Zet het in je agenda en ZEGT HET VOORT[/glow]

[quote author=Carmen link=topic=5506.msg71810#msg71810 date=1159097628]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

[move]N E D E R L A N D S E      B B Q[/move]

[glow=red,2,300]5 november, 12 uur

BRIGHTON SPEELTUIN

Zet het in je agenda en ZEGT HET VOORT[/glow]

[/quote]

Dat haal ik helaas niet meer.
Ik kom net terug van een orienterende vakantie in Zuid Australie.

Mijn plan is om medio Januari 2007 naar Adelaide te vertrekken (als het goed is komt het visum voor eind November)
Ik ben Werktuigbouwkundig Ingenieur, en hoop zo snel mogelijk aan de slag te kunnen. (maar de orientatie was ook op dat vlak heel positief)

Drink maar een kouwe rakker op mijn kosten!

Bart

Hé Marjolein,

hier een naamgenoot: Marjolein  :-D

Als bij ons alles volgens plan gaat dan zijn we september 2007 in South Australia (omgeving Adelaide) via een SIR visa. Skills assesment hebben we al gedaan en was positief : jippie. IELTS gisteren gedaan en hopenlijk ook positief (nog even grrrr 10 dagen wachten) en de sponsorship aanvraag South Australia zojuist ingevuld maar nog niet verzonden. Wij gaan 1 december tot 1 februari op vakantie Down Under en hopen daarvoor (dus eind november) onze definitieve visum aanvraag te kunnen verzenden naar de DIMA. Hoever zijn jullie in het traject?

Groetjes,
Marjolein

p.s. die BBQ kan hier in NL ook hoor. 't is PRACHTIG weer hier  :cool:

Hi Marjolein,

Wij zijn bezig met het SIR (495) visum. We zijn bezig met M2A om de eerste stap te maken, nl skills assesment, contract is getekend, nu nog geld overmaken en go ! We zijn benieuwd of we mogen komen !!
Dus jullie lopen een stukje voor op ons.
Ik hoop op een goede IELTS uitslag en het lijkt mij ook super AU alvast te verkennen in de zomer, daar dan he ?

gr.
Kamiel en Marjolein

Hai Marjolein,

Ook ik hoop volgend jaar zomer naar Adelaide te kunnen vertrekken, op een SIR visum. Dat is ook gelijk de belangrijkste reden dat ik voor Adelaide kies: ik kom alleen voor een SIR in S.A. in aanmerking. Ik ben nog niet zo ver in het proces: zit al sinds half juni op de uitslag van mijn Vetassess te wachten, dus als alles zo lang gaat duren, word "volgend jaar zomer" wel een heel breed begrip...

Ik zit bij tijden veel/weinig op het forum. Voor mijn gevoel kan ik nog weinig doen/ uitzoeken, heb bovendien net een nieuwe baan hier die veel energie kost, maar hoop me binnenkort wat meer te kunnen verdiepen en info te kunnen halen èn brengen... Oók over Adelaide. Goede vraag van jou dus  :)

groetjes, Charlot

Hoii,

Ook wij (Richard en Eutrice) zijn bijna in het bezit van een visa :roll:
Wanneer we precies die kant op komen weten we nog niet. Dit hangt af van de verkoop van ons huis e.d.
We hopen begin 2007 naar Zuid-Australie te kunnen :lol:.
Er komen nog wel meer bbq Toch?? :wink:

Alvast tot dan!!

Liefs Eutrice

Klinkt gezellig! We verwachten ons 1e kindje eind november dus als het even kan zullen we van de partij zijn, maar eerst maar even aankijken hoe het gaat tegen die tijd.
Anouk en Ben - Gawler

ook wij majid kian en leila zullen er zijn 5 november (en mama kristien natuurlijk  :wink:)
lekker BBQ en ozzie style hoe doe je dat?? wat nemen we best mee buiten bier :wink: :wink:
leuk detail hubbie viert dan zijn nieuwe voordeur

KLEINE WIJZIGING

De BBQ zal gehouden worden in het speeltuintje bij SEACLIFF

aangezien de BBQ's in Brighton het niet doen!

BBQ playgroiund seaclif genoteerd
5th november - 12 pm
liefst nog straatdetails eg on the corner of ........street and .......street

want geloof het of niet zonder degelijke straat details I am lost
(letterlijk, ben al een paar keer verloren gelopen/gereden)

Hallo,

Zojuist heb ik onder ‘de laatste stand van zaken’ ons relaas bijgewerkt. Kortom, wij zijn op 10 november 2006 in Adelaide gearriveerd, dus helaas te laat voor de BBQ!
Na het lezen van alle berichten zijn volgens mij nog veel meer lotgenoten in Adelaide aangekomen die graag bij die BBQ in november hadden willen zijn. Misschien dat het dan nu het moment is om een nieuwe BBQ te organiseren???

Groeten,
Priscilla

Ik kom zelf op 6 maart aan in Adelaide, dus als er een barbie wordt georganiseerd, ben ik van de partij!!!

Bart

Je bent nu "al" ruim 2 weken hier, dus gesettled en wel. Tijd om een BBQ te organiseren.
Koninginnedag???

Groeten Carmen

We wilden inderdaad een Barbie organiseren voor een andere groep, maar zeg maar wanneer jullie kunnen!

We wonen in 60 Beadnall Terrace in Glengowrie (juist buiten glenelg)

Als je wilt kun je bellen op: 0405445316

Groeten, Bart

Hallo allemaal,

Zijn er nog plannen voor een nieuwe BBQ?

In de tussentijd zijn er waarschijlijk al wel weer aardig wat nieuwe mensen in Adelaide gearriveerd.
Wij komen 21 November 2007 ons Sir visum geldig maken, om volgend jaar voorgoed naar SA te verhuizen.

Groetjes jovo

Last edited:
Hey allemaal,

Wij gaan ook verhuizen naar Adelaide (of directe omgeving).  :happysun:

Vriend (41) en ik (34) hebben inmiddels ons SIR 495 binnen en zijn van 28 nov tm 17 dec 2007 in Adelaide om voorbereidingen te treffen en te valideren. Wij komen ons in mei/juni 2008 definitief vestigen!

Dus als er een BBQ is in december.... dan zijn we er bij!!  :cheers:
En anders doen we het gewoon volgend jaar!

Zo te lezen zijn er genoeg gegadigden!
En het lijkt ons leuk om alvast wat mensen te leren kennen in december!  :hi:

Groetjes en we horen het wel!

Aussiegirl en Aussieboy

Back