Wij gaan emigreren, Adelaide of Perth?

Ik heb ook over die veranderingen na juli gelezen. Denken jullie dat het dan moeilijker zal worden om een visum te krijgen?

Yep. Ten eerste weet je nooit wat er gaat gebeuren met de SOL lijst. En nu staan we er op.
Daarnaast komt er een Expression of Interest (EOI). JE kan niet direct een visum meer aanvragen. Je moet eerst een EOI uitten en dan word je gekozen om een visumaanvraag te doen. Maar onder welke voorwaarden je EOI wordt "goedgekeurd". Geen flauw idee.

Een emigratiebureau zegt dat we nu geen tijd genoeg hebben om alles voor 1 juli in te dienen. Ik denk dus dat we moeten wachten?

In dat geval wel ja. Ik weet niet welk traject jullie (moeten) bewandelen. Het is ook niet zo dat er na 1 juli een stop op komt. Het systeem gaat gewoon wat anders werken. Dus maak je niet druk!

Als je de mogelijkheid hebt om het voor 1 juli te doen, prima doen. En anders krijg je gewoon je visum na juli :smile: Niet vergeten, 10 jaar geleden waren de regels ook soepeler en nu krijgen ook allerlei mensen nog steeds hun visum.

Hoi fam. D,

Bedankt voor je bericht! Heb een privé-berichtje teruggestuurd! Begin langzaam door te krijgen hoe het werkt...hihi :grin:

Hey guys,

Leuke conversatie. Wij gaan ook de vaart erin zetten. We weten niet of het na juli moeilijker gaat worden en dus weten we niet of het noodzakelijk is het voor te zijn, maar we proberen het wel. Lukt het niet, dan zien we dan wel wat de nieuwe mogelijkheden zijn. FOL heeft daarin wel gelijk.

Hallo allemaal,
Even een update, hoe het met ons gaat:
We hebben de keuze inmiddels gemaakt, we gaan naar Perth.
Chris heeft de IELTS test gehaald en ik mag 31 maart aan de slag. Ik ben benieuwd.
Verder zijn we bezig met een makelaar, die zal ons huis in de verkoop doen.
Hopelijk verkopen we het snel :)
Verder is de kans groot dat we alles rond hebben voor 1 juli, maar dat hangt nu ook wel van mijn IELTS uitslag af. Dus oefenen!
Als we de aanvraag voor juli in hebben gediend kunnen we rustig afwachten en hopen dat we ons huis zsm verkopen zodat we goed kunnnen sparen.

We hebben het algemeen bekend gemaakt, dus fam en vrienden kunnen alvast aan het idee wennen.
Verder hebben we er nog steeds heeeel veel zin in en hopen een mooie toekomst met de kinderen te krijgen Down under :)

Yep. Ten eerste weet je nooit wat er gaat gebeuren met de SOL lijst. En nu staan we er op.
Daarnaast komt er een Expression of Interest (EOI). JE kan niet direct een visum meer aanvragen. Je moet eerst een EOI uitten en dan word je gekozen om een visumaanvraag te doen. Maar onder welke voorwaarden je EOI wordt "goedgekeurd". Geen flauw idee.

Hi,

Ik heb begrepen dat ze nu al degene met "de beste papieren" als eerste behandelen......

Nope, als je voldoet aan de eis van 65 punten (even over GSM gesproken), dan maakt het niet uit of je op 95 of 65 uit komt, je gaat op dezelfde stapel. Na 1 juli gaat het wel op basis van hoe beter je kwalificeert hoe groter de kans.

(Jack modus aan) Hop iedereen naar Perth! Des te meer ruimte in de rest van Australia :evil: (Jack modus uit)

Just kiddin' Perth is een goede keus. Elke keer als ik er kom voel ik me gelijk thuis en elke keer als we er vanaf vliegen voel ik me behoorlijk sip als de stad en omgeving wegzakken onder ons...

Maar Adelaide is ook geweldig hoor, dus het was kiezen uit twee goede zeg maar. Gefeliciteerd met je keuze!

Wow, dat is snel, ven harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat jullie je huis in dezemoeilijke tijd zo snel kwijt zijn!

Voor jullie het weten, boeken jullie een enkele reis naae Perth, kan me de keus goed voorstellen: ben er iets meer dan een jaar geleden naartoe verhuisd en geen seconde spijt van dat besluit!

Weet de familiehet intussen, beetje goede reacties?

Groet, Annemarie

Wow, geweldig dat het zo snel ging! En een opluchting dat je 1 juli voor bent, wschl!

Hoi Annemarie,
Dat is zeker snel gegaan, we hebben er de vaart ingezet. haha
Een heerlijk idee dat we volgend jaar in Perth zitten. Daar gaan we stiekem wel vanuit.
De verwachting is dat we in december onze visum krijgen.
Hoe zijn de wijken in Perth? We zijn al een beetje aan het rondkijken , dus tips zijn welkom! :)

Fijn dat je geen sec spijt hebt, goed om te horen!
Ben je alleen geëmigreerd of met je gezin?
Makkelijk werk gevonden?

Voor familie blijft het natuurlijk erg moeilijk, over 3 weken gaan we een jaartje bij mijn ouders wonen dus dan kunnen ze nog extra van ons en de kleinkinderen genieten. Zo kunnen wij goed sparen want we hebben het huis wel met wat verlies verkocht. Maar ja...beter nu van het huis af dan over 1 of 2 jaar er nog met een visum aan vast zitten. We hebben nu in elk geval de mogelijkheid om te sparen. :)
hopelijk kunnen we in dec een enkeltje boeken naar Perth :)

Gr Linda

Dit gaan jullie niet geloven....vorige maand is onze aanvraag ingediend en vandaag kregen we bericht dat deze op dit moment in behandeling is genomen!!!!! Woehoeoeoe, super goed nieuws.

Super!! Gefeliciteerd! Wat gaat dat snel met jullie zeg! Nog maar een jaartje en dan kunnen jullie je droom waarmaken. Geniet van dit mooie nieuws en tot gauw een keer! (las je mail net...mail je snel terug:up: , hopelijk heb ik snel nieuws ..):rolleyes: :D

Hoe zijn de wijken in Perth? We zijn al een beetje aan het rondkijken , dus tips zijn welkom! :)

Fijn dat je geen sec spijt hebt, goed om te horen!
Ben je alleen geëmigreerd of met je gezin?
Makkelijk werk gevonden?
Hi Linda,
Sorry, had je berichtje over het hoofd gezien....;-).

Wat betreft de wijken in Perth is al heel veel geschreven en 'NOR' en 'SOR' (North and South of the River) blijven het pertinent oneens met elkaar waar je het beste kunt wonen, haha. Wij zijn dus van de SOR en ik heb er geen moment spijt van dat ik daar woon. De keus op het Zuiden is ook uit praktisch oogpunt gemaakt: gemiddeld is de grond daar nog goedkoper waardoor je voor minder op een groter stuk kunt wonen. Op dit moment woon ik in Shoalwater aan de kust, super plek. Het is vlakbij Rockingham, een aantal NL-ers woont vlakbij in Baldivis.

Waar denken jullie aan? Welke richting?

Ik ben samen met mijn toenmalige man geëmigreerd, intussen zijn we jammer genoeg gescheiden. Dat kan dus ook gebeuren als je emigreert....;-(. Komt allemaal weer goed hoor, maar zag er even wat anders uit dan gedroomd.

Wat werk betreft: ja, dat is verrassend makkelijk gegaan bij mij, eigenlijk super veel geluk gehad denk ik. Een week nadat ik serieus eens op internet ging struinen, had ik deze baan al en ik ben er nog iedere dag blij mee!

Ik las dat het bij jullie nu ineens heel snel gaat, goed om te horen!

Groet, Annemarie

Wij twijfelen momenteel tussen Perth, Adelaide of ten zuiden van Brisbane.

Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand een idee heeft waar in Perth de meeste families wonen?
Het mooiste zou zijn een wijk met veel jonge mensen, waar een basis- en middelbare school (we blijven nog even in de Nederlandse termen hangen) in de buurt zitten en waar de huurwoningen betaalbaar zijn.

Eigenlijk kan ik dezelfde vragen stellen voor Adelaide en Brisbane, dus alle info is welkom.

Perth en Adelaide spreken ons alletwee aan.
Brisbane zelf heeft niet zo'n indruk achter gelaten, maar zou meer zijn omdat daar een mogelijk bedrijf gevestigd is, waar mijn man bekend mee is.

Thanks ya all!

Back