Winter Brook Vineyard

Zeker geinig!! Ik kan me dat helemaal voorstellen, al is het maar iets kleins in the big picture, toch is het gaaf om jóuw wijn op het menu ergens te hebben. Daarbij, bottle shops en restaurants zijn dé manier om wijnen te leren kennen, en je weet maar niet hoeveel mensen je winery zo oppikken. Misschien kan je bij dat restaurant een tasting organiseren? (Nee, ik vind het niet leuk, wijn, haha).

Groetjes!

Wow! Dit klinkt geweldig een eigen wijnmakerij in het mooie Tasmanie.

Succes met alles!

Chantal

wij mogen nu wine tastings organiseren in het Exeter-hotel, maar heb geen idee hoe ik dat zou moeten organiseren. Ik hoop dat volgende maand onze cellar door af is en dat wij dan lid zijn van de Tamar Valley Wine Route (krijg je zo'n blauw paaltje dat verwijst naar de wijngaard aan de de kant van de high way en kom je in een brochure, met een 'dot on the map'. Da's leuk, dan weten wijntoeristen je een beetje te vinden. Vandaag hebben wij trouwens zelf een kleine wijntour gedaan: Tamar Ridge, Moores Hill, Velo, Delamere en nog een paar andere, maar het grappige was dat ze stuk voor stuk het artikeltje hadden gelezen. Ze herkenden ons niet direct, maar omdat er nu weinig toeristen zijn en ze wel horen dat wij niet van hier zijn, vragen ze bijna altijd wat wij hier doen. Als je dan zegt dat je een kleine wijngaard aan het opbouwen bent was het steeds: daar heb ik vorige week over gelezen. Leuk. Nog 4 dagen wintersnoei, nog een dag of 4 voor wat andere klussen en dan gaan wij wat bodemmonsters nemen om te kijken wat er teveel of te weinig in de grond zit. Kunnen we daar weer meer verder.

Tasmanie staat nog erg hoog op ons lijstje om een keer heen te gaan. Onze eerste vakantie in Oz misschien :grin: :grin:
We zullen zeker komen kijken bij jullie en proeven natuurlijk :wink:

Succes de komende dagen.:up:

Groeten Steven

@ tweety: een eigen wijnmakerij hebben wij nog niet. Willen we wel gaan bouwen, maar eerst de wijngaard uitbreiden en de cellar door opzetten en over 2-3 jaar de wijnmakerij.

@ Steven80: jullie, en andere forumleden, zijn uiteraard van harte welkom om te komen proeven.

wij mogen nu wine tastings organiseren in het Exeter-hotel, maar heb geen idee hoe ik dat zou moeten organiseren.

Hee Frank, heb je al een idee? Is het een 'je komt door de deur en krijgt een tasting aangeboden'-tasting, of een wine tasting diner, of is het met andere wineries, finger food etc? Ik kan wel wat dingen verzinnen :) De eigenaar van de local bottle shop die je wijn al verkoopt wil vast wel meewerken (die kan een mailing uitsturen), zonodig met een paar andere wijnen erbij. En in het hotel hebben ze ook vast iemand die aan zoiets kan bijdragen. Als er eten bij komt kijken, dan moet je ook met de kok in conclaaf.

Leuk om te doen! Nou ja, als je er ook de tijd voor hebt dan ;-).

Ireen :)

Thnx Ireen :up: , maar je slaat de spijker op zijn kop: als je er tijd voor hebt! Wij zitten hier vanf 1 juli, dus nu precies 4 weken en we hebben al zoveel gedaan en moeten ook nog zoveel doen. Wintersnoei, bodemverbetering, het huis weer een beetje ons huis maken, iedere maandagavond naar school (Tasmanian Polytechnic, voorheen TAFE) voor de opleiding Viticulture, een cursusavond om drank te mogen schenken, een vergunningaanvraag voor het mogen verkopen van wijn, een vergunning aanvragen voor onze cellar door, een constructor vinden voor deze klus, een Australian Business Number aanvragen, en alle dingen die andere emigranten ook moeten doen (taxe file number, medicare, rijbewijs, bank etc etc). Morgen komt er een landmeetkundig ingenieur langs voor een survey voor de uitbreiding van onze wijngaard volgend jaar. Dat betekent als hij klaar is met zijn survey dat wij zsm nieuwe druiven moeten bestellen en weer in de weer moeten met een geohydroloog om een vochtig stukje land van ons (dat we wel graag willen ontwikkelen omdat het zo mooi ligt)te draineren. Voor ieder dingetje wat wij van ons lijstje kunnen afstrepen komen er 2 of 3 bij. Maar wel leuke dingen. Vandaag heb ik van het snoeihout 300 cuttings genomen (takjes van 40 cm, minimaal potlooddikte en 4 ogen). Die gaan 24 uur in water, daarna tot okt-nov in de ijskast en daarna in een hotbed. Resultaat? De takjes zijn nieuwe Sauvignon Blanc planten geworden. Geweldig toch? Druk dus, maar dan raak je in ieder geval in aan de drank :D .

Frank

Wow... Krijg hier gelijk een cursus in wijnranken! Klinkt allemaal super uitdagend en ook best wel ingewikkeld, maar gelukkig lijkt het alsof jullie weten voor jullie het over hebben!

Wow... Krijg hier gelijk een cursus in wijnranken! Klinkt allemaal super uitdagend en ook best wel ingewikkeld, maar gelukkig lijkt het alsof jullie weten voor jullie het over hebben!

hahaha! En die cursus is helemaal gratis Sacha. Nu ik het terug lees ben ik inderdaad misschien wel een beetje te ver doorgeschoten. Groet, Frank

Maakt helemaal niet uit als je een beetje doorschiet. Nu ik eindelijk in een land woon waar ze fatsoenlijk wijn maken,wordt het tijd dat ik er ook iets over leer :smile:

Nou Ireen, de eerste tasting is binnen! Op 25 augustus is er in het noorden van Tasmanie een Art Safari. Dan rijdt er een bus vol met kunstliefhebbers van art gallery naar art gallery. Vanaf 5.30pm tot 7pm zullen ze The Mill (www.millprovidore.com.au) in Launceston bezoeken. The Mill is en een winkel waar je authentieke Tasmaanse producten (kaas, vlees, jam, brood, wijn en andere etenswaren maar ook woodcraft en andere Tasmaanse snuisterijen) kunt kopen, maar ook een art gallery voor Tasmaanse kunstenaars. Daar mogen wij dan onze wijntjes laten proeven en het verhaal eromheen vertellen. De eigenaresse doet een mailing uit naar 700 klanten van haar. Tmoet niet gekker worden. Leuk, leuk, leuk!

Ja leuk Frank! Het enige wat jullie hoeven te doen is er zijn en stokbrood of crackers te regelen (als palette cleanser). Krijgen jullie een designated time block en ruimte of moet het tussen het shoppen door?

Wat een lijst van dingen te doen! Ik realiseerde me niet dat jullie net aangekomen zijn. Dat is een hele hoop hooi! Petje af! :)

P.S., ik zie net dit: the nose is full of dark cheery flavours.

Thnx Ireen! Hmm, vrolijke smaken, niks mis mee toch. Ga ik aanpassen. Hoe het precies gaat met de proeverij weet ik niet. Ik denk dat de deelnemers van de Art Safari naar de kunstgalerie van The Mill gaan en als ze alles hebben gezien een wijntje kunnen proeven als ze dat willen. Ik zal er trouwens niet alleen staan, maar bijvoorbeeld ook een jongen die een bedrijfje in kruiden heeft. En misschien worden er ook nog wel andere producten/etenswaren onder de aandacht gebracht. Ik zie wel.

Ja, veel gedaan in die eerste maand dat wij nu in Tasmania zijn. Maar er moet ook nog wel heel veel gebeuren. Ik schat zo in dat de wijngaard (inclusief de uitbreiding) een project van 3 tot 4 jaar wordt en als wij ook onze eigen winery hebben dat we dan 5 jaar verder zijn.

Frank

JOh, rustig aan! Je hebt toch een permanent visum... Tis niet alsof je over 2 jaar weer naar Nederland moet omdat je niet mag blijven :roll:

Hee, hou je van klassieke muziek? Misschien jij niet, maar mogelijk je druiven wél! Hieronder een quote uit een stukje door een wijnimporteur die Callejo bezocht:

Callejo is fanatical about quality. Only fruit from their estate is used and a very strict low yield policy is enforced. The winery is like a hospital- its that clean and we were only allowed into the barrel room if we kept our voices down so as not to disturb the 'maturing wine' which was having classical music played to it!!
Jaja. Wat voor geluiden zouden druiven nog meer fijn vinden? Ik denk dat lachen wel een stimulerend effect op de wijnstronk kan hebben, dus: het veld in en bulderen!

Hoi Frank.
Jullie laten er geen gras over groeien. :wink:
Klinkt heel goed allemaal.

Misschien is het een idee om de tastings met lokale kaasmakers te organiseren. Er zitten een paar hele goede in het noorden.In Tas gaan wijn en kaas heeeel goed samen.

Ik lees wel dat wijn maken niet een kwestie is van wat druiven plukken en stampen :wink: .
Veel succes in ieder geval met het opbouwen van het bedrijf.

Misschien kan ik je volgend jaar wel helpen met de bouw. :wink: Ben onlangs begonnen met een opleiding voor contractor.

Cheers Axel

@ Axel,

Komt misschien wel heel mooi uit. De bouw van de cellar door hebben we namelijk in tweeen gedeeld: dit jaar het hoogst noodzakelijke en volgend jaar de andere helft van de shed. Maar jullie zitten toch in Hobart?

Cheers,

Frank

Gisteren het goede nieuws ontvangen dat wij lid mogen worden van de club van wijnboeren in de Tamar Valley. Wij komen dat in een brochure te staan speciaal voor wijntouristen en we krijgen dan het fel begeerde blauw-gele paaltje aan de kant van de weg zodat de touristen ons ook daadwerkelijk weten te vinden. Dit is de website van die club: http://www.tamarvalleywines.com.au/wineroute.html (wij komen dan tussen 22 en 24 in te staan). De nieuwe brochures komen in november uit, dus dat sluit naadloos aan op het touristenseizoen.

Back