wij mogen nu wine tastings organiseren in het Exeter-hotel, maar heb geen idee hoe ik dat zou moeten organiseren. Ik hoop dat volgende maand onze cellar door af is en dat wij dan lid zijn van de Tamar Valley Wine Route (krijg je zo'n blauw paaltje dat verwijst naar de wijngaard aan de de kant van de high way en kom je in een brochure, met een 'dot on the map'. Da's leuk, dan weten wijntoeristen je een beetje te vinden. Vandaag hebben wij trouwens zelf een kleine wijntour gedaan: Tamar Ridge, Moores Hill, Velo, Delamere en nog een paar andere, maar het grappige was dat ze stuk voor stuk het artikeltje hadden gelezen. Ze herkenden ons niet direct, maar omdat er nu weinig toeristen zijn en ze wel horen dat wij niet van hier zijn, vragen ze bijna altijd wat wij hier doen. Als je dan zegt dat je een kleine wijngaard aan het opbouwen bent was het steeds: daar heb ik vorige week over gelezen. Leuk. Nog 4 dagen wintersnoei, nog een dag of 4 voor wat andere klussen en dan gaan wij wat bodemmonsters nemen om te kijken wat er teveel of te weinig in de grond zit. Kunnen we daar weer meer verder.