Winterweer

alieNL

Well-Known Member
Even wat winterweer impressies. Jammer dat ik vanochtend niet wat foto's heb genomen.

winterweer001.jpg


winterweer006.jpg


winterweer013.jpg
 
Dat ziet er mooi uit zeg, da's een lekkere laag sneeuw.
Het was hier vandaag ook koud, het kwam amper boven de 25 uit :cool:

Bart
 
Oooh wauw, zo'n laag hadden wij hier niet! Je zit zeker in het noorden Alie?

Wat ik in elk geval niet ga missen in Australië is het ruiten krabben, wintertenen en een weigerende motor... Oh en dat glibberen tegen de dijk op en in de bochten, pfoe, zoveel adrenaline op de vroege ochtend word ik ook niet vrolijk van :|

Zie hier de zeurende Hollander, ghehehe! 't Is ook nooit goed hè, dan weer te heet dan weer te koud, lol!
 
Kun je wat van dat witte spul hierheen sturen? Het was hier gisteren 45 graden buiten, 35 binnen. En nu om 7 uur 's ochtends begint het een beetje af te koelen, maar het is nog steeds bijna 30 graden. Het zou vandaag beter moeten worden, met zelfs wat regen. Hopen maar dat dat klopt.

Groetjes,
Rixta
 
Oooh wauw, zo'n laag hadden wij hier niet! Je zit zeker in het noorden Alie?

Wat ik in elk geval niet ga missen in Australië is het ruiten krabben, wintertenen en een weigerende motor... Oh en dat glibberen tegen de dijk op en in de bochten, pfoe, zoveel adrenaline op de vroege ochtend word ik ook niet vrolijk van :|

Zie hier de zeurende Hollander, ghehehe! 't Is ook nooit goed hè, dan weer te heet dan weer te koud, lol!

hahaha ja ik woon in het noorden. Wel een mooi gezicht hoor al dat sneeuw.. maar ja, zoals jij ook al zegt.. om er doorheen te rijden is het minder prettig. De stapel sneeuw is inmiddels nog hoger hoor, maar het is nu inmiddels wel gestopt met sneeuwen.
 
Kun je wat van dat witte spul hierheen sturen? Het was hier gisteren 45 graden buiten, 35 binnen. En nu om 7 uur 's ochtends begint het een beetje af te koelen, maar het is nog steeds bijna 30 graden. Het zou vandaag beter moeten worden, met zelfs wat regen. Hopen maar dat dat klopt.

Groetjes,
Rixta

Komt in orde! :lol:
 
Ik geloof dat jullie in het noorden het het zwaarst te verduren hebben gehad.
In het Brabantse land begon het pas wat later te sneeuwen.
Maar natuurlijk nog wel volle bak tijdens de avond spits. :oops:
Ach ja, hoort erbij :smile:
 
@ EzzieNL,

Het ligt er maar helemaal aan waar je gaat wonen hoor, ik heb hier wel mijn ramen moeten krabben, sneeuw gezien en mijn auto niet kunnen starten omdat ze weigeren winter diesel te verkopen.

@ Marie en Dan, Verduren? Verduren? wees blij dat er eens een lekker pak sneeuw ligt. Ik zit toch ook niet te zeuren dat het hier 40° is. Bring it on! Oh nee het was gewoon veel te warm om te zeuren. :lol:

@Alie, Thenx for the pics. Heerlijk om al die sneeuw te zien.
 
Prachtig gezicht, en dat al zo vroeg eigenijk....het is officieel toch nog geeneens winter...
Waren aan het skypen en zagen al dat sneeuw al op de achtergrond.....dat terwijl het vd week hier 40 graden was...wat een contrast!
Hopelijk blijft de sneeuw liggen met Kerst!!
 
Ikhou niet van kou :freezing: , geef mij maar :happysun:
Gister was daar weer zo'n voorbeeld van. Met de jongeren lekker sneeuwballen gooien (nou ja een soort van verplicht meedoen). En toen een flinke ijs sneeuwbal tegen mn oog aan gehad. Resultaat een wat dik, wat dicht oog, met een (gelukkig kleine) bloeduitstorting... Niet leuk! Ik wil gewoon zon en warmte haha.
 
@ EzzieNL,

Het ligt er maar helemaal aan waar je gaat wonen hoor, ik heb hier wel mijn ramen moeten krabben, sneeuw gezien en mijn auto niet kunnen starten omdat ze weigeren winter diesel te verkopen.

I know, maar voor mij gaat het Brisbane worden dus ik gok dat er weinig gekrabt hoeft te worden ;)

Kwam vandaag trouwens de dijk niet op... kon achterwaarts weer terug, al glibberend en glijdend, en met 20kph door de polder was ik gelukkig maar 5 minuten te laat op m'n werk, maar mèn... echt doodeng die gladheid!
 
Tjeemig de peemig lekker pak gevallen daar on top.

Hier downunder is het voor mij persoonlijk wel een beetje afzien.
Niet dat ik een grote klager ben over het weer maar gek genoeg zijn het dezelfde maanden die ik als minder prettig ervaar.

Het is eind december/januari/februari zo bloedje heet hier dat je eigenlijk geen reet meer kan doen dan relaxen en je hoofd koel houden. Let wel wij hebben met opzet geen tig airco's draaien en alleen een paar ventilatoren voor het ergste leed om onze footprint zo klein mogelijk te houden. Wachten op autumn en dan weer lekker wandelen in het stukkie rainforest hier aan de mid north coast of NSW.

In NL zijn het in dezelfde periode de regen, kou en grauwe dagen die je watertandend naar die eerste lekkere lentedag en moedereend met kroost laten verlangen op ten duur. Verse sneeuw daarintegen is zo mooi en rustgevend. Ging indien mogelijk met sneeuw vaak 's nachts een uur wandelen om van het knarsen en de dempende stilte te genieten.

Eigenlijk best grappig die verschillen in dezelfde periode.

Nou voor degenen die een bloedje hekel hebben aan die sneeuw-drek na een paar dagen en die (soms 9 maanden) winter nog effe volhouden en voor je het weet zit je in die rollercoaster naar downunder!

Cheers Stephen
 
@ EzzieNL,

Het ligt er maar helemaal aan waar je gaat wonen hoor, ik heb hier wel mijn ramen moeten krabben, sneeuw gezien en mijn auto niet kunnen starten omdat ze weigeren winter diesel te verkopen.

I know, maar voor mij gaat het Brisbane worden dus ik gok dat er weinig gekrabt hoeft te worden ;)

Kwam vandaag trouwens de dijk niet op... kon achterwaarts weer terug, al glibberend en glijdend, en met 20kph door de polder was ik gelukkig maar 5 minuten te laat op m'n werk, maar mèn... echt doodeng die gladheid!

Dat heb je dan nog netjes gedaan! Wij hadden vandaag weer sneeuwvrij. Aan de ene kant lekker, maar aan de andere kant, je gaat wel heel vreemd je vakantie in. Woensdag was mijn vrije dag, gisteren sneeuwvrij en vandaag weer, dus blijkbaar had ik dinsdag al kersvakantie. Maar ik ben wel blij dat ik niet hoef auto te rijden (gisteren wel gedaan omdat, toen ik vertrok naar mijn werk, het nog niet bekend was dat de school dicht zou gaan).
 
@ Marie en Dan, Verduren? Verduren? wees blij dat er eens een lekker pak sneeuw ligt. Ik zit toch ook niet te zeuren dat het hier 40° is. Bring it on! Oh nee het was gewoon veel te warm om te zeuren. :lol:


Hé San_der, ik zit ook niet te zeuren. Ik leef gewoon mee met alle mensen die in bijna 700 km file hebben gestaan! <_<
 
Oh i like sneeuw!! Ik vind het een geweldig mooi gezicht, het klinkt zo mooi als je er over loopt, je kunt je zo lekker onbekommerd kinderlijk gedragen ( tenmniste , dat doe ik gewoon! :grin: ) en ik durf ook gerust op de weg.Als je maar afstand houdt en niet te hard rijd/remt gaat het allemaal best.( maar gelukkig hebben we hier geen dijken )
Hoewel dat hard remmen toch wel weer leuk is als je een grote lege parkeerplaats hebt.... of een bochtje met hardrem pakt... :drive: :smiliegoed2: ( hee en dat voor een vrouw he :up: )
 
Hey Ingrid,
Moet je vooral hier eens komen. Bij ons zetten ze 's winters altijd een aantal weilanden onder water (geen idee waarom), maar als het dan maar een beetje gaat vriezen, heb je al ijs (met veel grassprietjes :grin:) Maar ja, waarom dacht ik aan jou? Nou omdat dit redelijk veilig ijs is, dus je ziet vaak jongelui met een auto :drive: op het ijs :evil: en ik hoef je denk ik niet uit te leggen :thinking: wat er dan zoal wordt gedaan. ^_^
 
HAHAHA!

Ingrid, ik kom eraan! :evil:
Ik had ook al een mooie schuiver gemaakt.... :smile:

(jammer dat m'n dochter het niet zo leuk vond..... :roll: )
 
Back
Top