Hi Seamic,
Leuk dat jullie ook komen!! Het bevalt ons hier prima. In het begin was het best moeilijk. Voor mijn man Peter is het wat makkelijker. We hebben hier een videotheek gekocht dus mijn man is best vaak van huis en heeft ook veel contact met de locals. Aangezien wij 3 kinderen hebben van 7, bijna 4 en bijna 2 jaar, heb ik besloten om thuis te blijven en te zorgen voor de kids. Is heel leuk om voor de kids te zorgen maar om snel contact te krijgen en je vriendenkring snel uit te breiden zou ik best weer aan het werk willen, maar ja, opvang voor de kinderen is ook best duur hier. Mindarie ligt een half uurtje rijden noordelijk van Perth (ongeveer 30 km), van Mindarie naar Rockingham is het 80 km. Mijn man en ik praten er de laatste tijd best vaak over om ook zuidelijk van Perth te gaan wonen omdat wij het gevoel hebben dat daar ook wat meer Nederlanders wonen. In Mindarie wonen eigenlijk bijna allemaal Engelsen en bijna geen een Australier!!!!! De kinderen vinden het hier schitterend, lekker vlak bij zee en ze kunnen zelf naar het park lopen om te voetballen etc. Dat is wel wat anders dan in Nederland.
Australia is een heerlijk land om in te wonen, alles gaat hier lekker relaxed, no worries mate. Daar moesten wij in het begin wel aan binnen, zeker omdat we een eigen zaak hadden en je snel wilde opschieten met alles rond te krijgen. Nu lopen wij lekker in het ritme mee, af en toe kriebelt het bij nog wel om terug te gaan naar Nederland. Gelukkig zeggen mijn ouders dan (die in het begin veel moeite hadden met mijn vertrek) blijf lekker daar, je hebt het daar goed voor elkaar en het is ook beter voor de kids. Maar ja, ik denk dat iedereen wel van die momenten zal hebben. De kinderen, zeker Tim die op school zit, sprak ook al binnen 3 maanden heel goed engels, nu spreekt hij zelfs af en toe met een aussie accent. Schitterend toch !!!!!!
Rockingham is trouwens een hele leuke plaats, ben ik ook al een paar keer geweest, leuk strand, boulevard met veel speeltuinen en mogelijkheden om te bbq'en. Ziet er heel gezellig uit !!!!!!
Groetjes,
Mirelle