Wonen er ook dutchies in de noordelijke suburbs van perth?

Mirelle

New Member
Hoi, ik ben Mirelle, 36 en heb 3 kinderen van 7, bijna 4 en bijna 2 jaar. Wij wonen sinds februari 2004 in Mindarie en heb sinds kort deze site ontdekt. Wij gaan veel om met engelse emigranten, picknicks etc., heel gezellig allemaal!!!
Ik ben erg benieuwd of er nederlanders in mijn omgeving wonen, met kinderen zou heel leuk zijn, om eens gezellig te gaan picknicken, koffiedrinken of iets dergelijks. Mijn kinderen zouden het ook heel leuk vinden om weer eens met Nederlandse kinderen in contact te komen.

Ik kijk erg uit naar reacties van jullie.
:-D :lol: Mirelle, Peter and kids

Hi Mirelle,

Wij gaan richting Perth maar gaan naar 't zuiden (Rockingham).  Wij hebben twee jongens van 12 en 10 en zodra ons huis is verkocht, komen wij, hopelijk in november.  Je woont er dus al meer dan een jaar, bevalt het?  Ik zou dus ook in kontakt willen komen met emigranten (en anderen natuurlijk) om ons vriendengroep uit te breiden, aangezien wij verder niemand zullen kennen aan de westkust.  Gelukkig gaat ook mijn moeder dus dat is al een goed begin.
Hoe ver ligt Mindarie van Perth, ik kon het niet vinden? 

Hi Seamic,

Leuk dat jullie ook komen!! Het bevalt ons hier prima. In het begin was het best moeilijk. Voor mijn man Peter is het wat makkelijker. We hebben hier een videotheek gekocht dus mijn man is best vaak van huis en heeft ook veel contact met de locals. Aangezien wij 3 kinderen hebben van 7, bijna 4 en bijna 2 jaar, heb ik besloten om thuis te blijven en te zorgen voor de kids. Is heel leuk om voor de kids te zorgen maar om snel contact te krijgen en je vriendenkring snel uit te breiden zou ik best weer aan het werk willen, maar ja, opvang voor de kinderen is ook best duur hier. Mindarie ligt een half uurtje rijden noordelijk van Perth (ongeveer 30 km), van Mindarie naar Rockingham is het 80 km. Mijn man en ik praten er de laatste tijd best vaak over om ook zuidelijk van Perth te gaan wonen omdat wij het gevoel hebben dat daar ook wat meer Nederlanders wonen. In Mindarie wonen eigenlijk bijna allemaal Engelsen en bijna geen een Australier!!!!! De kinderen vinden het hier schitterend, lekker vlak bij zee en ze kunnen zelf naar het park lopen om te voetballen etc. Dat is wel wat anders dan in Nederland.
Australia is een heerlijk land om in te wonen, alles gaat hier lekker relaxed, no worries mate. Daar moesten wij in het begin wel aan binnen, zeker omdat we een eigen zaak hadden en je snel wilde opschieten met alles rond te krijgen. Nu lopen wij lekker in het ritme mee, af en toe kriebelt het bij nog wel om terug te gaan naar Nederland. Gelukkig zeggen mijn ouders dan (die in het begin veel moeite hadden met mijn vertrek) blijf lekker daar, je hebt het daar goed voor elkaar en het is ook beter voor de kids. Maar ja, ik denk dat iedereen wel van die momenten zal hebben. De kinderen, zeker Tim die op school zit, sprak ook al binnen 3 maanden heel goed engels, nu spreekt hij zelfs af en toe met een aussie accent. Schitterend toch !!!!!!

Rockingham is trouwens een hele leuke plaats, ben ik ook al een paar keer geweest, leuk strand, boulevard met veel speeltuinen en mogelijkheden om te bbq'en. Ziet er heel gezellig uit !!!!!!

Groetjes,

Mirelle

Er wonen vast genoeg(mijn ouders hadden vroeger vrienden in Hillary's wonen, en die hadden weer vrienden...etc etc), maar nog niet zo veel hebben dit forum ontdekt.

Ik heb ook een theorie dat de nederlanders minder 'samenkleven' dan de britten(alhoewel.. mijn ouders hadden veel nederlandse vrienden...  :-D ).
Wij gaan ook met veel britten om, toevallig, omdat ik vrienden had/heb gemaakt op het british expats forum(voordat dit forum bestond(is nog maar een jaar oud)).

Anyway, de meeste(zeg maar stuk of 4) stellen op dit forum die in Perth wonen zijn jong, zonder kinderen, vaak 1 partner aussie.

Toch moeten we binnenkort maar weer een Perth Xpdite meet houden. Er komen ook een paar deze kant op(zoals Seamic dus :) )

groetjes

Simone (in Mt Hawthorn, dus wel noordelijk, maar eigenlijk 'central'  :lol: )

We wonen er nog niet, hebben op het moment het visum ook nog niet (wel bijna ;-).. Maar voor ons is het vrij zeker dat wij strakjes (eind 2005/begin 2006) in een noordelijke wijk van Perth zullen gaan wonen.

Wij zijn niet super jong (40+) en (helaas, Mirelle) hebben geen kinderen. We zijn wel heel gezellig..

Wij zijn tijdens onze vorige vakantie uitgebreid op verkenningstocht door Perth geweest en hebben een duidelijke voorkeur ontwikkeld voor de noordelijke suburbs (Landsdale, Darch, Wanneroo e.d.). Ook een heel mooi stuk gezien in Joondalup. Weliswaar dicht bij de kust, en daarom wel heel prijzig, maar heeeel mooi.

M.vr.gr.
Perthpete

Hoi Mirelle en Seamic!

Leuk om te horen dat er nog meer Nederlanders onderweg naar Perth zijn. Ik ben op dit moment druk met het verzamelen van alle bewijzen en papieren voor de aanvraag van mijn Interdependent visum voor Australie, wat een gedoe. In oktober willen we een afspraak in Berlijn maken voor het interview.

Uiterlijk begin 2006 hoop ik dan naar Perth af te reizen. Ik heb binnen de afgelopen 2 1/2 jaar een jaar met mijn Australische vriendin samengewoond in Menora, Perth en heb daar inmiddels een paar Nederlanders ontmoet die geemigreerd zijn, o.a. Simone & Pascal en Sander. En een Nederlands stel uit Den Helder die in Dunsborough wonen. Allermaal erg gezellig! Ik ben 33 jaar, mijn vriendin 39 jaar. Tsja, geen kinderen, maar we zijn wel erg gek op ze!

Wellicht leuk om contact te houden en tegen de tijd dat we er zijn een gezellig BBQ te organiseren met iedereen die maar wil komen, met kids uiteraard! Simone, wat jij?

Groet, Marielle 

Hallo allemaal,

Wij wonen ook ten noorden van Perth in Woodvale (vlakbij Wanneroo en Joondalup). Over een jaar of misschien 1,5 jaar hopen wij te verhuizen naar Maryville Downs in Chittering, dat is ten noord oosten van Perth. We hebben er net een stuk grond gekocht, maar het duurt nog even voor de 'titles released' worden en we kunnen beginnen met bouwen. Ik ben 29 en mijn man is 33. Wij zijn in april 2005 aangekomen hier in Perth en druk doende om ons leven hier lekker op te starten.  :lol:

Ik zou het ook heel leuk vinden wanneer er weer eens een meeting werd georganiseerd. Altijd leuk om 'lotgenoten' te ontmoeten. Dussehm: just say where and when, and we'll be there mate! ;-)

Groetjes van Anna

ja er wonen nog meer dutchies in Perth maar dan south of the river.verleden jaar januari aangekomen, eerst gehuurd in Waikiki en nu gekocht in Warnbro (Rockingham)
Wij zijn hier met z,n 5en pa ma en 4 kids van 19, 16,12 en 6 maanden.
Heerlijk groot huis op 5 minuten lopen van af de ocean.
groetjes Henri

Hoi

Volgens mij wonen er behoorlijk wat Nederlanders rond Perth.  Een aantal jaar geleden stond er een heel artikel in een blad over een Nederlandse Schooltje dat was aangesloten bij SNOB (Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland).
Heb info gevonden:
Stichting Willem de Vlamingh

8 Bradwell Court
Carine 6020
West Australie
Australië Tel.: 00 61 894479015
Fax: 00 61 894479915
E-mail: deschakel@yahoo.com
Internet: http://www.users.bigpond.com/devlamingh

Kijk even op hun website, dat ziet er gezellig uit.

Nu bedoel ik niet dat je naar Ned.les gaat maar via deze mensen kan je in kontakt komen met andere Nederlandse gezinnen. 

Succes
Sidonia

[quote author=henri link=topic=2120.msg24334#msg24334 date=1124370426]
Wij zijn hier met z,n 5en pa ma en 4 kids van 19, 16,12 en 6 maanden.
[/quote]

Met z'n 5en?!
Pa, Ma en en 4 kids...da's toch 6!  :teacher: :blahblah:

Beste Mirelle,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Mijn man en ik en onze drie kinderen (5, 6, 8 ) komen in januari ca. drie weken naar Perth e.o. om polshoogte te nemen. Een jaar geleden zijn we begonnen met informatie inzamelen over emigratie naar Australie; het zit nog steeds in ons hoofd en het gaat nu definitieve vormen aannemen. Wij hebben een eigen bedrijf hier en willen een eigen bedrijf in Australie starten. Weten overigens nog niet wat. Hebben op sites gekeken waar winkels e.d. te koop werden aangeboden. Ik lees dat jullie een videotheek hebben gekocht. Dat klinkt interessant qua informatie voor ons. Hoe hebben jullie dat gedaan. Vanuit Nederland al of pas gekocht toen jullie er waren? Ben erg benieuwd naar je reactie! Hebben jullie overigens jullie visum via een bureau geregeld (TIG, GoMatilda o.i.d.)? Kosten vind ik zeer hoog (ca. € 6000 ).

Groeten van Connie uit Almere!

Hoi Mirelle,
Het is wel een beetje laat dat ik reageer (een jaar), maar beter laat dan nooit.
Wij zijn twee maanden geleden in Perth komen wonen, aan de noordkant.
We hebben een huis gehuurd in Ocean Reef en bestaan uit 4 personen:
Ikzelf, Wilco, mijn vrouw Silvia en twee kinderen van 3 jaar en 7 maanden.

Als je nog contact wil, kun je altijd een pm-tje sturen

Groeten, Wilco

Hoi Mirelle,
Ondertussen zijn wij ook aardig gesetteld, en is het noord van de rivier gebleven. Na twee maanden gehuurd te hebben in Ocean Reef, wonen we nu al weer 2 maanden in ons eigen huis in Darch. Zoals gezegd, geen kinderen, maar ook wat ons betreft als je nog eens wat zou willen afspreken, stuur een PMmetje ;-)
Peter

Nou, ik woon dus ook in Perth, ook Noord, in Craigie.
Woon hier al een paar jaar, dus val al bijna niet te onderscheiden van de locale 'sheilas'.  :lol:
Maar heb geen kids en ben getrouwd met een Ozzie.

Maar als je eens wil koffieleuten in het Nederlands, stuur me een PMmetje!
Kom vaak in Clarkson, daar wonen goede vrienden van ons, dus ben vaak in de buurt!

Groet,
Inacar

hallo mirelle

ik ben ook sinds een week op dit forum , waar we echt heel blij mee zijn, veel nuttige info
waren begonnen met TRA aanvraag maar kwam toen weer in een dippie terecht zo van
willen we eigenlijk wel weg en stapels papieren voor je neus .
Enigste optie was volgens mijn  TICKET KOPEN en er eens gaan kijken .

IK kom nu alleen over voor  2 weken ter  orientatie naar Melbourne en PERTH vertrek as zaterdag
de 9e dan een week Melbourne dan op naar Perth en weer terug  naar huis, kort maar het is niet anders.

Ik ben nu op zoek naar  gezinnen met jonge  kinderen , de onze zijn daniel 7jr / jeffrey en pieter beide 5jr / ,
in omgeving  Perth waar toch onze meeste intresse naar uit gaat om te gaan wonen .
Vooral wat de mogelijkheden zijn , zeg maar na 12jr  zijn daar ook state schools voor of kan je beter private
schools kiezen

groeten herman en jumi

Wij wonen in Mandurah (70km ten zuiden van Perth) en onze kinderen (13 en 11 jaar) gaan naar een state primary and high school, het gaat heel goed - de leraren doen hun best vooral als ze zien dat de kinderen ook hun best doen.  Mijn kinderen krijgen complimenten over hun werkhouding en beleefdheid, dus ik ben erg trots op hun!

Prive school was eigenlijk geen optie voor ons in verband met de kosten (tenzij het niet goed ging).

Hoi

Nou volgens mij wonen er genoeg Nederlanders North of the river. Wij zelf wonen in Heathridge, dus dat is dichtbij waar jullie wonen. Wij hebben twee meiden van 4 jaar oud en 20 maanden. Altijd welkom om een bakkie te komen doen. Mijn dochters vinden het altijd leuk om met kinderen te spelen.

gr

Melanie

Hé Melanie. jij ook hier! Haha. Was eigenlijk op zoek naar info over het omzetten van het rijbewijs en zag toen dit topic staan, grappig om jou ook hier aan te treffen.

He elleke

Zat er laatst nog aan te denken om je deze link even door te mailen, maar je hebt het zelf dus al gevonden hi hi

Mel

Back