Hoi,
Alice Springs dus he... Dat is het op een na meest ongerepte gebied in Australie. De nummer 1 is als je zelf in een aboriginal op een paar uur rijden van de bewoonde wereld, alice, dus woont. Dat heb ik dus gedaan. en in het weekend dus inkopen doen in Alice.
Tsja, ik kan zelf niet veel over alice zeggen. Ik ben er een paar dagen geweest toen ik moest wachten voor de toer naar ayers rock. En als ik niet een bepaald meisje had ontmoet, dan had ik me daar te pletter verveeld. Achteraf gezien zou ik willen dat ik me idd had verveeld.
Maar als inwoner daar leven.. ik kan er weinig over zeggen. Alles andere plekken liggen op afstand, je moet van de aboriginals houden, want je struikelt er over. En als je wilt uitgaan, dan struikel je over de backpackers. En je komt om de haverklap dus government 4wd's tegen die de outback in en uitrijden elk weekend.
Als toerist om in Alice te zijn is het niet veel soeps. Met een dag of twee heb je het gezien en is het tijd om de outback in te gaan, als inwoner... het zal ongetwijfeld anders zijn. Positief of negatief laat ik in het midden. Maar je woont wel op een unieke locatie. Zoiets kom je nergens tegen haha.
Succes!
Zitten jullie er al of gaan jullie nog?