Working Holiday Visa, waar kan ik die aanvragen?

Tammy85

New Member
Hallo allemaal,

Ik ga over ongeveer 2/3 weken naar Sydney voor stage en moet dus een visa aanvragen. Alleen nu kan ik het niet echt vinden. Ik ben op de website http://www.immi.gov.au/ geweest alleen kan ik daar geen online application invullen?! Kan dat kloppen?

En heeft iemand nog tips voor het regelen van een visa?

Groetjes,

Tamara

Hoi Tammy,

Voor een stage moet je een occupational traineeship, subclass 442, visum aanvragen. Deze kan je hier vinden;
http://www.immi.gov.au/students/sponsored/otv/

Als je al zo snel weggaat zou ik snel beginnen met je visum. Je hebt namelijk wat brieven uit australie nodig die je bij je aanvraag moet voegen (tenminste zo was het een aantal jaren terug). En dat kan even duren.

Succes!!

Hoi Tammy,
zoals in mijn andere berichtje al stond: Jij moet een working/holiday visa aanvragen, zoals je zelf al zei. Voor een occupuntional trainee visa (die ik zelf wel aan ga vragen) ben jij te laat. Die aanvraag duurt zeker meer dan een maand.
http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/how-to-apply.htm
Deze link is de link naar de working holiday visa.. onderaan de pagina staat online application.
Succes!

Ik heb er maar 2 weken over gedaan. maar daarbij had ik wel heel snel de benodigde brieven uit australie binnen. Als je nu begint kan je het erop wagen. De aanvraag zelf is het namelijk zo geregeld. Mocht je de brieven toch niet op tijd hebben, kan je altijd nog snel een whv aanvragen.

Tis een gokje en Gwen kan best is gelijk hebben, maar misschien de moeite waard om op die manier je whv nog niet te gebruiken.

Bedankt voor de info. Als ik op de website kijk voor een WHV, kan ik het niet aanvragen of niet online. Die doet het al weken niet. Of ik kijk dan gewoon verkeerd. Iemand een idee?

Je moet wel op 'online application' klikken en niet op 'paper application'.
Je moet vervolgens het even lezen en 'verder klikken'. Daarnaast staat erbij dat 6.00 am de website een paar uur plat gaat (tijdsverschil is 10 uur).
SUcces!

Van dat de site plat gaat staat er al kei lang! Maar heb denk ik een andere website gevonden: https://www.ecom.immi.gov.au/visas/jsp/index.jsp?visaType=WORKING_HOLIDAY

Lijkt me wel een goede link (WHV staat er tussen) maar ik las ook dat een studenten visum tussen de 5-10 dagen ligt en op kan lopen tot 4 weken. Misschien een gokje waard? Ik weet alleen niet welke kosten er aan een studenten visum zijn verbonden en als je 'm niet op tijd binnen hebt, moet je alsnog voor een WHV gaan... lastige keuze! Wanneer denk je met zekerheid te kunnen zeggen of je in OZ gaat stagelopen  of niet? (dus wanneer denk je dat je school het gaat goedkeuren?)
Voor tickets misschien eens bellen met australian backpackers? (www.backpackers.nl) maar je hebt ook nog travel active, etc. Waar in Sydney ga je wonen?
Succes!

Volgens mij kun je op een studenten visum echt niet stage lopen.
Ik heb alles meerdere keren goed doorgelezen, en de enigste 2 mogelijke visas voor stage zijn volgens mij toch echt de occupunctional trainee visa, en de WHV..

you're right Gwen, ik was ff niet wakker genoeg toen ik het aan 't typen was  :?. Ik bedoelde idd het visum dat jij net noemde.. maar weet niet of die wel/niet in de lijst er tussen stond (van online aanvragen)

Hihi ooh no problemo!
Het occupunctional trainee visa moet je aanvragen bij de dichtsbijzijnde ambassade die visas regelt. Dat is dan de aussie ambassade in Duitsland.
Daar moet je dus alle papieren naar opsturen. Maar voordat je dat kunt doen, moet eerst de instelling dat zelf doen (tenzij het een commonwealth overheidsorganisatie is).. en pas als dat goed gekeurd is, moet jij zelf nog opsturen, en dat moet dan ook nog goedgekeurd worden, voordat je hem hebt.
Best een moeilijke aanvraag dus. Zeker mogelijk! Maar wel als je er de tijd voor hebt

[quote author=Gwen link=topic=9681.msg131164#msg131164 date=1233094694]
Best een moeilijke aanvraag dus. Zeker mogelijk! Maar wel als je er de tijd voor hebt
[/quote]

Of als hun gewoon een beetje opschieten, maar daar hebben ze bij visa aanvragen nog nooit van gehoord  :grin:

Eigenlijk is het een soort van gesponsord visum. Ik heb toen die nomination brief doorgemaild gekregen en zelf bij mn visumaanvraag gedaan. Gelukkig kon je toen hier in den haag nog naar de ambassade. Een uur later stond ik buiten met een sticker in mn paspoort.  :up:

[quote author=Shuter Street link=topic=9681.msg131181#msg131181 date=1233135323]
[quote author=Gwen link=topic=9681.msg131164#msg131164 date=1233094694]
[/quote]

Of als hun gewoon een beetje opschieten, maar daar hebben ze bij visa aanvragen nog nooit van gehoord  :grin:

Eigenlijk is het een soort van gesponsord visum. Ik heb toen die nomination brief doorgemaild gekregen en zelf bij mn visumaanvraag gedaan. Gelukkig kon je toen hier in den haag nog naar de ambassade. Een uur later stond ik buiten met een sticker in mn paspoort.  :up:
[/quote]

Dat is echt mooi! Ja nu moet je het voortaan via duitsland doen. Je bent dus zeker weer 2 dagen kwijt met de post..  :-(
Als de organisatie een overheids commonwealth organisatie is kun je het misschien nog wel in 2 weken doen.. want dan hoef je alleen zelf nog maar aan te vragen.. Maar hoe je kunt zien of die organisatie dat is, weet ik niet..

Geen idee. Zal misschien ook best een lijstje van zijn. Maar die vraag is ook wel weer heel snel gesteld aan je stagebedrijf. Ik gok alleen overheid en misschien politie, ziekenhuizen. Dat soort organisaties.

[quote author=Shuter Street link=topic=9681.msg131212#msg131212 date=1233215343]
Geen idee. Zal misschien ook best een lijstje van zijn. Maar die vraag is ook wel weer heel snel gesteld aan je stagebedrijf. Ik gok alleen overheid en misschien politie, ziekenhuizen. Dat soort organisaties.
[/quote]

Jaa precies de instelling zelf zal het wel weten neem ik aan. Ik ben nog steeds aan het afwachten of mijn stage instelling zo'n commonwealth organisatie is. Het is wel een overheidsorganisatie.. Maar mijn contactpersoon is lekker op vakantie denk ik.. Dus nog even afwachten.

Maar Tammy.. Hoe staat het er nu mee?

@Gwen; Ik moet nog steeds wachten tot dat school het goedkeurd. En in Sydney is het blijkbaar heel druk omdat ik nooit meteen antwoord krijg. Moet vaak 2 dagen of meer wachten.

Laat het wel horen als alles rond is!

Sinds wanneer heb je die stage trouwens?? Want ik vind het vreemd dat jouw school zo vlak voor de stage nog steeds geen uitsluitsel heeft gegeven. Als je je stage nog maar net rond hebt, ok, maar met name in dit geval is het belangrijk dat jij zo snel mogelijk weet waar je aan toe bent (omdat het al over 2/3 weken is!). En tickets zijn zeker niet goedkoop. Ik weet niet wat voor opleiding je doet en bij welke school, maar ik zou ze maandag toch echt even op alle mogelijke fronten achter de broek aanzitten (persoonlijk langsgaan, en/of mailen EN bellen etc.) En ik zou ze heel goed duidelijk maken dat dit voor jou een kans is die je niet kunt laten lopen, maar dat Australie een strikt visum beleid hanteerd en dat als jij maandag niks te horen krijgt al jouw moeite voor niks is geweest (dat is natuurlijk ook weer niet zo, maar jij moet echt je tickets en je visum gaan regelen. Met name je ticket....) Wanneer denk je te kunnen/moeten beginnen in Sydney?

Ja ja jaaaaa, visum is binnen ticket is geboekt. En ik kan weg. Vlieg de 17de naar Syndey. Dus dat is al snel.

Had nog even een klein vraagje, wat is nu precies je visum? Alleen het no. of moet je ergens nog wat extras vandaan halen?

Liefs,

Tamara

Als je een elektronisch visum hebt, hoef je eigenlijk niks meer te doen. Wel zou ik de print-out (met het nummer erop en het bericht dat je visum is toegekend) voor de zekerheid meenemen. Bewaar deze print-out totdat je je werkvisum (sticker) in je paspoort hebt gekregen. Als je in Sydney aankomt heb je gelijk na de douane een tafel waar je je paspoort kunt laten stickeren. Als er niemand aanwezig is, moet je dit binnen 2 weken laten doen bij Dimia (? even uit het hoofd, ben ff de echte naam kwijt) in Sydney.
Succes!

ps. ook al loop je stage, zorg er wel voor dat je aan de WHV eisen voldoet (bij binnenkomst). Dit houd dus in dat je moet kunnen aantonen dat je 3200 euro op je lopende rekening hebt staan (recent bankafschrift). Je loopt wel stage, maar je komt op een WHV binnen. Dit moet een officieel bankafschrift zijn (geen printout van internet bankieren). Mocht je dit bedrag niet op je rekening hebben, dan kun je het volgende overwegen: leen geld van bijv. je ouders. stort het op je rekening. Krijg het bankafschrift en stort vervolgens het geld terug. De kans is klein dat je wordt gecontroleerd (men zegt dat 1 op de 1000 wordt gecontroleerd) maar je zult maar net beleven dat jij die persoon bent. Kun je het dan niet aantonen, moet je gelijk het land verlaten.. dus zorg dat je dat wel bij je hebt.
Bewaar dit afschrift totdat je het land binnen bent EN totdat je je werksticker in je paspoort hebt!

Back