Working Holiday Visa, waar kan ik die aanvragen?

Ik krijg geen afschrift meer voor Dinsdag!! Wat moet ik nu doen? Heb een credit card (limiet 1000) en +/- 2700 op mijn rekening staan.

Langs je bank gaan en een afschrift vragen.
Als het goed is kan dat wel.
Hoop voor je dat het lukt!

[quote author=Alie Bosma link=topic=9681.msg131887#msg131887 date=1234393640]
Dit houd dus in dat je moet kunnen aantonen dat je 3200 euro op je lopende rekening hebt staan (recent bankafschrift).
[/quote]

Alie, weet jij toevallig ook hoeveel je op je rekening moet hebben bij een Occupunctional Trainee Visa? Dat heb ik nergens kunnen vinden op de immi.gov site..

Ik zou je hetzelfde aanraden als Gwen: naar de bank gaan en daar een afschrift halen (met het benodigde geld erop). Die 3200 is wat je normaal moet hebben MAAR er wordt ook wel eens gesproken over 5000 DOLLAR, wat normaal gesproken 3200 euro is.. maar nu de koersen zo laag zijn zijn dat ook minder euríes. Maar met 3200 speel je op safe.. dan weet je 100% zeker dat je goed zit, watn ik weet niet, mocht je gecontroleerd worden, of ze dan kijken naar wat het met de wisselkoers is, of naar of het bedrag hoger dan 3200 euro is. Vraag voordat je het afschrift gaat halen, of je ouders even geld willen overboeken naar jouw rekening. Vervolgens haal je je bankafschrift en stort je het geld weer terug naar de rekening van je ouders.
Succes!

Gwen, geen idee! Voor een WHV heb je het nodig omdat ze zeker willen zijn dat jij je de eerste paar weken kunt redden (en een retourticket, mocht je die nog niet hebben, kunt kopen). Ze zijn maar wat bang dat mensen op kosten van de australische staat gaan leven..
Maar hoe dat met stages zit.. geen idee! Sorry! Staat het niet op de immi.gov.au website? Als ik iets hoor/zie laat ik je het wel weten.

Die info staat op een aantal backpackers sites zie o.a.:
http://www.activityinternational.nl/werken-reizen/australie/australie_voorw.asp

Daarnaast krijg je, als je via zo'n organisatie je tickets boekt, het ook nog van hen te horen. Kijk ook eens op alle backpackers forums. Dit bedrag wordt heel vaak genoemd. Anders moet je voor de zekerheid de ambassade even bellen.
Succes ermee!

klopt idd van die 3200 euro.... ik heb dat ook overal te horen gekregen toen ik op mn whv ging... over het algemeen zijn ze niet zo heel streng met controleren....maar goed, je zal net die ene persoon zijn die ze eruit halen.... of degene die controleert zal zn dag niet hebben....

Financial requirements
You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.

You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.

http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/eligibility-first.htm/ [url] groetjes!!

Back