afterbang
XPdite Sponsor
Misschien stomme vraag @afterbang, maar hoe kan het dat jij al resident bent?
Omdat ik een Permanent Resident Visum heb vanaf day 1 (een 176, heet nu 190)
Misschien stomme vraag @afterbang, maar hoe kan het dat jij al resident bent?
RRV zijn niet per default 5 jaar
De eerste RRV kreeg ik toen ik nog niet twee jaar in OZ was. Dus dan is de lengte van de RRV te bepalen bij Immi. 1 jaar was het voor mij.
In dat geval kan ik wel begrijpen dat je visum aanvraag wat langer duurt omdat je een "speciaal geval" bent, en men moet checken dat je inderdaad "substantial ties" met Aus hebt. Ik denk dat de meeste mensen hier een RRV aanvragen voordat hun 5-jarig PR (of vorig RRV) verloopt, en als je aan de standaard 2-jaar regel voldoet, dan krijg je meteen een RRV toegekend, geen probleem. Zo is dat bij mij ook altijd gegaan.
Ja ik had het draadje braaf gelezen, maar ik denk dat je wellicht toch nog een speciaal gevalletje bent omdat je momenteel op een 1-jarig RRV zit in plaats van op een "normaal" 5-jarig RRV. Het klopt dat het niet zou hoeven natuurlijk, omdat je hier al meer dan 2 jaar bent, maar ik kan me voorstellen dat Dutton en zijn vriendjes jouw dossier extra aandacht geven.
Enige wat ik nog kan bedenken; toen ik mijn nieuwe RRV aanvroeg was ik 2 jaar en 4 weken in Australia. In de afgelopen 2 jaar ben ik een week of 4,5 in het buitenland geweest.
Een Oz collega van mij had ooit slepende visa issues voor zijn US-citizen vrouw en loste het uiteindelijk op door met zijn federale representative kontakt op te nemen. Dus zoek op wie er momenteel in het parlement zit voor jouw stemgebied en ga daar eens mee praten.
Had dus maar 10 dagen gewacht!!
Maar: binnen is binnen. De reis kan beginnen.
Vragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?Yep, als ik dat had geweten Ik dacht 2 jaar in Australia is 2 jaar ‘woonachtig’ in Australia. Als zijnde je adres hier, belastingen hier enz. enz. Maar het is dus echt fysiek aanwezig zijn. Weer wat geleerd!
Ze weten precies wanneer je door de grenscontrole bent gegaan, dat hoeven ze je niet te vragen. Dat is het voordeel van een land op een eilandVragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?
Ik meen me herinneren dat ze dat bij de citizenship application wel deden.
Vragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?
Ik meen me herinneren dat ze dat bij de citizenship application wel deden.
Anders wordt het arbitrair waar de grens moet liggen; is dat 3 weken vakantie? 6 weken? 6 maanden?. En daarbij, je werkt niet eens voor Australische werkgever, dus in hoeverre woon je hier of ben je gewoon op vakantie in Australie?Nope. Voor RRV is er eigenlijk maar 1 vraag. Ben je 2 jaar in Australia. Ik vind van wel. Ik woon 2 jaar in Australia. Zij vonden van niet
Anders wordt het arbitrair waar de grens moet liggen; is dat 3 weken vakantie? 6 weken? 6 maanden?. En daarbij, je werkt niet eens voor Australische werkgever, dus in hoeverre woon je hier of ben je gewoon op vakantie in Australie?
Goed nieuws in elk geval! Jij zult een stuk beter geslapen hebben
En volgende keer gewoon een 5jr RRV