Worst immigration minister + RRV issues

RRV zijn niet per default 5 jaar ;)
De eerste RRV kreeg ik toen ik nog niet twee jaar in OZ was. Dus dan is de lengte van de RRV te bepalen bij Immi. 1 jaar was het voor mij.

Is dit omdat je pakkumbeet pas 3 jaar na het verkrijgen (edit: valideren) van je PR naar Aus bent verhuisd?
 
In dat geval kan ik wel begrijpen dat je visum aanvraag wat langer duurt omdat je een "speciaal geval" bent, en men moet checken dat je inderdaad "substantial ties" met Aus hebt. Ik denk dat de meeste mensen hier een RRV aanvragen voordat hun 5-jarig PR (of vorig RRV) verloopt, en als je aan de standaard 2-jaar regel voldoet, dan krijg je meteen een RRV toegekend, geen probleem. Zo is dat bij mij ook altijd gegaan.
 
Last edited:
In dat geval kan ik wel begrijpen dat je visum aanvraag wat langer duurt omdat je een "speciaal geval" bent, en men moet checken dat je inderdaad "substantial ties" met Aus hebt. Ik denk dat de meeste mensen hier een RRV aanvragen voordat hun 5-jarig PR (of vorig RRV) verloopt, en als je aan de standaard 2-jaar regel voldoet, dan krijg je meteen een RRV toegekend, geen probleem. Zo is dat bij mij ook altijd gegaan.

Nope. Je moet even het hele draadje even goed terug lezen denk ik ;)

Ik woon hier nu 2+ jaar. Ik vraag nu een RRV aan.

Ik heb al een RRV gehad, toen ik hier nog maar 1 jaar woonde. Die had wat voeten in aarde, ja. Maar zelfs die lukte ;)

Maar nu woon ik hier 2 jaar, en vraag ik dus wederom een RRV aan.
 
  • Like
Reactions: AJ
Ja ik had het draadje braaf gelezen, maar ik denk dat je wellicht toch nog een speciaal gevalletje bent omdat je momenteel op een 1-jarig RRV zit in plaats van op een "normaal" 5-jarig RRV. Het klopt dat het niet zou hoeven natuurlijk, omdat je hier al meer dan 2 jaar bent, maar ik kan me voorstellen dat Dutton en zijn vriendjes jouw dossier extra aandacht geven.
 
Ja ik had het draadje braaf gelezen, maar ik denk dat je wellicht toch nog een speciaal gevalletje bent omdat je momenteel op een 1-jarig RRV zit in plaats van op een "normaal" 5-jarig RRV. Het klopt dat het niet zou hoeven natuurlijk, omdat je hier al meer dan 2 jaar bent, maar ik kan me voorstellen dat Dutton en zijn vriendjes jouw dossier extra aandacht geven.

Technisch gezien zit ik niet op een 1 jarig RRV. Ik zit op niks ;)

Mijn vriendin heeft ook een 1 jarig RRV gehad, vraagt gisteren een RRV aan. Binnen 10 seconden binnen. 5 jaar

Enige wat ik nog kan bedenken; toen ik mijn nieuwe RRV aanvroeg was ik 2 jaar en 4 weken in Australia. In de afgelopen 2 jaar ben ik een week of 4,5 in het buitenland geweest. Maar was wel woonachtig in OZ. Dat zou de enige reden kunnen zijn. Maar als dat al zo is... laat ze dat dan gewoon zeggen in je Immi account of als je ze belt.
 
Last edited:
Kan je je oude case officer mailen? Ik geloof dat wij dat hadden gedaan voor naamswijziging huwelijk en toen kregen we reactie dacht ik.
Ik zou je case officer van RRV van vorig jaar mailen. Geen response na 1 week? Dan die van je oorspronkelijke visum.
 
Last edited:
Enige wat ik nog kan bedenken; toen ik mijn nieuwe RRV aanvroeg was ik 2 jaar en 4 weken in Australia. In de afgelopen 2 jaar ben ik een week of 4,5 in het buitenland geweest.

Dat kan inderdaad een probleem zijn. De 2-jaar regel, voor zover ik weet, betekent dat je hier ook fysiek die twee jaar moet zijn. Hopen maar dat het snel opgelost wordt natuurlijk!
 
Een Oz collega van mij had ooit slepende visa issues voor zijn US-citizen vrouw en loste het uiteindelijk op door met zijn federale representative kontakt op te nemen. Dus zoek op wie er momenteel in het parlement zit voor jouw stemgebied en ga daar eens mee praten.
 
Een Oz collega van mij had ooit slepende visa issues voor zijn US-citizen vrouw en loste het uiteindelijk op door met zijn federale representative kontakt op te nemen. Dus zoek op wie er momenteel in het parlement zit voor jouw stemgebied en ga daar eens mee praten.

Thanks!
 
Grant!!!!

OK. Ik heb dus donderdag een mail gestuurd. Uitgelegd dat ik toch echt een RRV nodig heb voor mijn werk en dat zonder RRV mijn baan zal verliezen en dat niet de bedoeling kan zijn...

Werd ik vandaag (op zaterdag) gebeld. Mevrouw legt uit dat er vertraging is omdat op moment van indienen ik 720 dagen op Australische bodem doorgebracht had. Niet de benodigde 730. (Omdat ik in de afgelopen 25 maanden dus wat weken ben weg geweest) Maar dat ze de situatie begrijpt en me op basis van mijn brief wel een 1 jaar RRV mag geven. Ik zeg: Yes please!

Een minuut later de Grant binnen. Pfieuw!
 
Last edited:
Had dus maar 10 dagen gewacht!!

Maar: binnen is binnen. De reis kan beginnen.

Yep, als ik dat had geweten ;) Ik dacht 2 jaar in Australia is 2 jaar ‘woonachtig’ in Australia. Als zijnde je adres hier, belastingen hier enz. enz. Maar het is dus echt fysiek aanwezig zijn. Weer wat geleerd!

Immi vond het zelf ook een beetje zuur geloof. Zeiden ook dat als ik het bij wijze van spreken vandaag aan zou vragen ik gewoon 5 jaar RRV zou krijgen. Maar belangrijkste is dat ik hem nu heb! En dan vraag ik volgend jaar wel weer een nieuwe aan van 5 jaar. No worries!
 
Yep, als ik dat had geweten ;) Ik dacht 2 jaar in Australia is 2 jaar ‘woonachtig’ in Australia. Als zijnde je adres hier, belastingen hier enz. enz. Maar het is dus echt fysiek aanwezig zijn. Weer wat geleerd!
Vragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?
Ik meen me herinneren dat ze dat bij de citizenship application wel deden.
 
Vragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?
Ik meen me herinneren dat ze dat bij de citizenship application wel deden.
Ze weten precies wanneer je door de grenscontrole bent gegaan, dat hoeven ze je niet te vragen. Dat is het voordeel van een land op een eiland ;)
 
Vragen ze niet naar je buitenlandse vakanties dan?
Ik meen me herinneren dat ze dat bij de citizenship application wel deden.

Nope. Voor RRV is er eigenlijk maar 1 vraag. Ben je 2 jaar in Australia. Ik vind van wel. Ik woon 2 jaar in Australia. Zij vonden van niet ;)
 
Nope. Voor RRV is er eigenlijk maar 1 vraag. Ben je 2 jaar in Australia. Ik vind van wel. Ik woon 2 jaar in Australia. Zij vonden van niet ;)
Anders wordt het arbitrair waar de grens moet liggen; is dat 3 weken vakantie? 6 weken? 6 maanden?. En daarbij, je werkt niet eens voor Australische werkgever, dus in hoeverre woon je hier of ben je gewoon op vakantie in Australie?
 
Anders wordt het arbitrair waar de grens moet liggen; is dat 3 weken vakantie? 6 weken? 6 maanden?. En daarbij, je werkt niet eens voor Australische werkgever, dus in hoeverre woon je hier of ben je gewoon op vakantie in Australie?

Nee op zich is de 730 dagen een goede. Helder en duidelijk. (als je het weet ;) )

Ter info, ik werk wel voor een Australische werkgever: Hays Plc in Canberra. Salaris, belastingen, pensioenen. Allemaal 100% OZ. Hays Plc zet mij door aan een klant van ze, in dit geval een NL bedrijf. Maar dat maakt niet uit. Voor de wet enz. woon en werk ik 100% hier.

Wel zo fijn, want als je echt voor een buitenlandse werkgever werkt, telt je salaris maar voor 60% bij de bank voor een hypotheek bijvoorbeeld.
 
Last edited:


OFX
Back
Top