Worst immigration minister + RRV issues

afterbang

XPdite Sponsor
Bedankt voor die info!

Zouden ze me nu voor de tweede keer vergeten zijn. Mijn eerste RRV heb ik aangevraagd toen ik hier nog geen twee jar was. Dan moet je aanvullende info aanleveren. Na weeeeeken wachten de case officer gemailed. Dag erna kreeg ik (zonder enige uitleg) het verzoek om alle info in te dienen... wat ik al gedaan had... ze waren het waarschijnlijk gewoon kwijt.

Nu een normale RRV. Maar nu heb ik geen case officer. Dus hoe spoor je die gasten aan? Toch maar het nummer bellen wat je niet mag bellen?

Reden om Australiƫr te worden. Ik wordt gek van die Immi gasten!
 
OM GEK VAN TE WORDEN... Er is geen keuze optie in het IMMI telefoon menu. Dus je kiest iets wat er het meest dichtbij komt, en dan loop je tegen een menselijke muur op van: je bent binnen de processing times we kunnen niets voor je doen... Terwijl er duidelijk staat

Generally, applications that:
  • meet the residence requirements will be processed within 5 working days from lodgement
Nu snap ik ook het woord 'generally' wel. Maar kom op zeg. Ik heb een RRV gekregen toen ik hier nog maar een jaar was, dus uitzindering, en nu ben ik 'normaal' en duurt het weken langer dan standaard... Ik verlies straks mijn contracting job omdat ik niet het land uit kan, moet voor wat audits persoonlijk op locatie zijn, maar kan nog niet eens mijn reis boeken zonder RRV...

Begrijp nu 0.0001% hoe sommige anderen zich voelen die buiten alle boten vallen.
 
Dat is raar. Net als Red Dust en FOL had ik mijn RRV binnen enkele minuten. Sterker nog, de emailbevestiging van het indienen en de email van het RRV zelf kwamen vrijwel gelijktijdig binnen. Dus dat die van jou zo lang duurt, dat is raar. En irritant dat je er niet echt achteraan kunt... Het risico nemen om gewoon je vluchten te boeken e.d.?
 
Dat is raar. Net als Red Dust en FOL had ik mijn RRV binnen enkele minuten. Sterker nog, de emailbevestiging van het indienen en de email van het RRV zelf kwamen vrijwel gelijktijdig binnen. Dus dat die van jou zo lang duurt, dat is raar. En irritant dat je er niet echt achteraan kunt... Het risico nemen om gewoon je vluchten te boeken e.d.?

Ja, ze drijven je tot zulke daden, maar als ik mijn vlucht boek is dat omdat ik dan externe mensen ook op dezelfde dagen in een locatie ergens ter wereld wil ontmoeten. Als ik een datum met ze afspreek gaan zij ook vluchten en hotels boeken... Dus ik zit daar wel mee dan, staat niet zo netjes om dan op laatste moment af te zeggen, Oeps, sorry, geen visum... Maar het gaat er wel naar neigen...

Heb net geprobeerd een nieuwe RRV aan te vragen, dan maar een paar honderd dollar down the drain. Maar dat kan dus niet... omdat er al een RRV aanvraag loopt. Die je volgens mij wel kunt deleten... maar waar doe je wijs aan...

Ik ga vandaag of morgen maar naar het Immi kantoor in Canberra als ik het tussen mijn werk in kan wringen, ik vrees het ergste, dezelfde muur waarschijnlijk....
 
Kijk alleen naar de kop en uitstraling van deze man. Wanbeleid, wilde zich dusdanig profileren dat hij dacht dat hij wel even PM kon worden. We hebben allemaal gezien hoe dat afgelopen is, blijkbaar is er intern al net zoveel twijfel over de capaciteiten van deze man, dit blijkt ook wel weer uit dit artikel.

@afterbang, succes man. Het gaat allemaal weer met een Australische souplesse en effectiviteit. Hoop voor je dat het snel opgelost is en wat een gedoe met zo'n RRV.
 
Ik kom niet eens door de voordeur.... No sir we deal with citizenship enquiries only.

Nou doe er daar maar Ć©Ć©n van alstublieft. Maar dat scheen dan weer niet zo te werken...

Love it here. But sometimes you got to hate how things work. :mad:
 
Last edited:
OK, als test een RRV aangevraagd voor de Missus. Hij was bijna eerder binnen dan dat ik op verzenden gedrukt had.

Dus ik denk, gooi ik mijn oude aanvraag weg, en maak een nieuwe aan. 400 dollar down the drain maar je moet wat...
Nee hoor, je kunt hem wel gooien in je immi account page, maar daarmee annuleer je de aanvraag niet... Waarom er dan een remove knop zit vraag je je af? Ja ik ook. Je aanvraag verwijderen kan via een brief (2019...) of via een form 1446.

Maar ja, doe je daar dan goed aan. Dan zit je wellicht weer weken te wachten voor je brief of formuliertje verwerkt is en je application withdrawn, voordat je een nieuwe aanvraag kunt doen, waarvan je niet weet of die wel snel binnenkomt...

It is completely messed up. Als ze zo door gaan hebben ze straks 1 belasting betaler minder en er 1 dole bludger bij...
 
Kun je zonder RRV niet terug het land in? Meen ergens op dit forum gelezen te hebben dat dat wel kan, dat je dan alleen in een ander rijtje moet gaan staan bij terugkomst.
Don't shoot me, it's just a thought.
 
Kun je zonder RRV niet terug het land in? Meen ergens op dit forum gelezen te hebben dat dat wel kan, dat je dan alleen in een ander rijtje moet gaan staan bij terugkomst.
Don't shoot me, it's just a thought.

In principe ben ik visumloos op het moment. Mijn PR visum is verlopen voor in en uitreizen. En ik heb geen ander visum voor inreizen.

Als je ā€˜domā€™ bent geweest dan kun je zeggen dat je vergeten bent een RRV aan te vragen en dan mag je in principe naar binnen om alsnog een RRV aan te vragen. Een familie meldde dat hier laatst.

Maar dit land is mijn leven. Ik voel er niet veel voor om het risico te lopen om dit op te moeten geven zeg maar.

Ik ga vandaag aan mijn werkgever vragen een verklaring op te stellen van urgentie (voor uit en inreizen) en deze dan bij mijn aanvraag toevoegen. Hopende dat dat wellicht weer wat in beweging zet...
 
Ooit iets gehoord van iemand uit Brisbane die naar Japan was geweest op vakantie en geen RRV had aangevraagd (vergeten). Bij aankomst op vliegveld in Japan wilde ze hem niet laten boarden. Volgens mij moesten nog de nodige consulaten/ambassades ingeschakeld worden om het alsnog voor elkaar te krijgen. Je kan het dus proberen, maar het zal veel frustratie opleveren gok ik zo als je het er op aan laat komen.

Zowel Annemiek als ik hadden het RRV binnen een aantal minuten in de mailbox... in ieder geval bedankt voor het mij laten herinneren of mijn RRV nog wel geldig is omdat we binnenkort ook weer een keer teruggaan. Maar gelukkig is die van mij nog geldig tot Aug 2019.
 
Je kan het dus proberen, maar het zal veel frustratie opleveren gok ik zo als je het er op aan laat komen.

Ja ik kijk er niet naar uit om de dobbelsteen te werpen. Ik kan niet meer zeggen dat ik het niet wist, RRV aangevraagd, nagebeld, meerdere keren ingelogd op mijn immi account en de immi pagina over RRV... Dan wordt de terugvlucht naar Canberra wel een van 21 uur op hete kolen zitten.
 
Inderdaad vreemd.
Staat er een boete voor je open of zo? :)
Wij hadden het binnen 5 minuten online aanvragen binnen.
Mijn dochter was een paar jaar geleden naar NZ en we hadden niet aan de RRV gedacht.
We kregen een telefoontje van de coach dat de immigratie officer had gezegd dat er een RRV aangevraagd diende te worden.
Dus online gedaan (weekend), binnen 1 uur binnen en doorgestuurd naar de coach als bewijs.
 
Inderdaad vreemd.
Staat er een boete voor je open of zo? :)
Wij hadden het binnen 5 minuten online aanvragen binnen.
Mijn dochter was een paar jaar geleden naar NZ en we hadden niet aan de RRV gedacht.
We kregen een telefoontje van de coach dat de immigratie officer had gezegd dat er een RRV aangevraagd diende te worden.
Dus online gedaan (weekend), binnen 1 uur binnen en doorgestuurd naar de coach als bewijs.

Ja, iedereen lijkt hem binnen minuten binnen te hebben. Zoals gezegd, als test case vraagt mijn vriendin hem aan in de avond uren. Echt instantaneous binnen...

En nee, zero (traffic) offences, dat is recentelijk nog gecheckt omdat ik mee deed in een driverless car test waarvoor je roomser dan de paus moest zijn (rondjes rijden met een Tesla S, geen straf)

Het is bij mij altijd gezeik lijkt het wel. Zelfs toeristen visa in het verleden. Missus vraagt hem aan. In een minuut binnen. Ik vraag hem aan, duurt een dag.

Eerste RRV, Missus hengelt hem binnen (was een aparte omdat we niet aan de voorwaarden voldeden) Ik doe hetzelfde en val van de stapel in een vuilnisbak of zo. Maanden onderweg om hem te krijgen.

Maar nu twee jaar hier, al een RRV gehad, netjes belasting betaald, geen boetes, geen openstaande schulden (op een hypotheek na) en weer lijk ik in de papier shredder terecht gekomen te zijn. Maar bij mijn eerste RRV had ik nog een case officer die ik kon stalken, nu zit je in het normale proces en is het een black box. Echt om gek van te worden. Je weet dat je gewoon op de verkeerde stapel ligt maar die gasten aan de telefoon hebben gen nut. Kan beter een bandje opzetten.

Net een brief geschreven in naam van mijn werkgever die zij dan op letterhead kunnen printen, en die ik dan weer aan mijn dossier probeer toe te voegen, op hoop van zegen.
 
Maar nu twee jaar hier, al een RRV gehad, netjes belasting betaald, geen boetes, geen openstaande schulden (op een hypotheek na) en weer lijk ik in de papier shredder terecht gekomen te zijn. Maar bij mijn eerste RRV had ik nog een case officer die ik kon stalken, nu zit je in het normale proces en is het een black box.

Waarom moet je nu een RRV aanvragen dan? Die zijn toch 5 jaar geldig?
 
Waarom moet je nu een RRV aanvragen dan? Die zijn toch 5 jaar geldig?

RRV zijn niet per default 5 jaar ;)
ā€œ...the validity varies depending on your circumstances...ā€

De eerste RRV kreeg ik toen ik nog niet twee jaar in OZ was. Dus dan is de lengte van de RRV te bepalen bij Immi. 1 jaar was het voor mij.
 


OFX
Back
Top