WTF - chest x-ray voor 2e WHV

Ems81

XPdite Sponsor
Ok, online application gedaan voor tweede WHV. Alles goed ingevuld. nee, ik ga niet met kinderen werken, nee, ik word geen duik instructeur, nee ik ga niet in een ziekenhuis werken, en TOCH MOET IK EEN F*CKING CHEST X-RAY DOEN.... en wat nog erger is.... IK MOET NAAR PARIJS om dat te laten doen. Waar halen ze het vandaag? Zijn ze helemaal gek geworden... Dus ipv 3 weken, gaat die applicatie nu 12 weken duren (mijn ticket is 24 jan) en ik moet naar fucking Paris om een x-ray te laten doen. WAAROM????????? Ze kunnen de pot op daar in Australie. Alsof ik op korte termijn nog zo'n afspraak kan maken :-(

En ik vraag 'm nu pas aan omdat het een tijdje duurde voordat ik alle formulieren had, en omdat de eikels van de immigratie mij hadden gezegd dat ik ook op een toeristen visum kan gaan, en dan in Oz het WHV kan aanvragen (dat wilde ik dus doen). MAAR, kreeg ik volgende week toch een email dat het absoluut NIET kon, ik moest nu een WHV aanvragen, kon absoluut NIET vanuit Australie op een toeristen visum. Dus ik toch maar een WHV online aangevraagd. Kijk ik nog eens op de website, staat er nu dus wel heel duidelijk dat je dus WEL eerst op een toeristenvisum mag.... hebben ze net veranderd... dat stond er 100% eerst niet.
 
Hey Ernst,

Waarom moet je helemaal naar Parijs? Je kan zo'n x-ray toch ook in Amsterdam of Antwerpen laten maken? Of is er een speciale regeling voor WHV?

Sterkte!
 
Een X-ray voor een 2e WHV is verplicht, dat moet iedereen. Geen flauw idee waarom, maar het is zo. Ook als je je 2e WHV aanvraagt, terwijl je nog op je 1e in OZ bent.

Maar ik zou wel even checken of je het idd niet in Amsterdam mag doen. Vind het raar dat je daarvoor helemaal naar Parijs moet.

Succes ermee!
 
Een X-ray voor een 2e WHV is verplicht, dat moet iedereen. Geen flauw idee waarom, maar het is zo. Ook als je je 2e WHV aanvraagt, terwijl je nog op je 1e in OZ bent.

Maar ik zou wel even checken of je het idd niet in Amsterdam mag doen. Vind het raar dat je daarvoor helemaal naar Parijs moet.

Succes ermee!

Pffffffffffffffffffffffff...... *ademt diep in en diep uit* ik ben weer wat afgekoeld gelukkig :) Kon een paar uur geleden m'n laptop wel uit het raam gooien. Ok, goed om te weten dat iedereen dat moet!

Als ik via de immigratie website de status van mijn applicatie bekijk, en dus met mijn TRN (transaction reference number) inlog, krijg ik een lijstje van dingen die ik nog moet aanleveren. In mijn geval een chest x-ray. Daaronder staat een link waarmee ik online mijn health formulieren kan invullen, en uitprinten, waarna ik een afspraak kan maken met een radioloog. Die health formulieren kunnen dus gewoon online gedaan worden (eHealth heet dat) en schijnt een stuk sneller te zijn dan 'manual' waarbij je het niet online doet, en waarbij de arts alle papieren met de post moet sturen. Dus ik wil het graag online doen...

Probleem: Afspraak kan ik alleen maken, nadat dat formulier is ingevuld en uitgeprint. En in dat formulier moet ik kiezen uit een rijtje artsen, en die zitten allemaal in Parijs! 'Local panel doctors in my area' noemen ze dat.. HA. Terwijl er in Amsterdam een panel arts zit en een radioloog! Maar die staan dus niet in het lijstje, en kan ik dus niet kiezen, en kan dus formulier niet verder invullen en uitprinten. Ik kan het waarschijnlijk nog wel 'manual' doen, maar als online sneller gaat doe ik dat natuurlijk liever!

Dus nu moet ik tot morgen wachten totdat ik kan bellen, en dan naar Berlijn of Parijs, want in Nederland zit natuurlijk geen visum office. Want het enige andere telefoonnummer dat ik heb kun je alleen vanuit Australie bellen, 131 881 ofzo, en via email krijg ik het bericht dat antwoord wel 20 dagen op zich kan wachten... blah blah

Ik word er GEK van.... hopelijk kan zo'n chest x-ray op korte termijn.. maar dat moet wel zo'n immigratie iemand mijn online form veranderen voordat ik het in kan vullen en uitprinten. En ik las ergens dat er een 10 weken vertraging loopt bij het afhandelen van de health forms? Dus ik moet waarschijnlijk weer m'n ticket veranderen... zucht... kost 100 euro, valt mee, maar had me zo ingesteld om 24 jan naar Oz te gaan.

Of toch maar die man van de immigratie dienst geloven die zei dat een tweede WHV wel binnen 3 weken geregeld kan zijn.

376673_10150363287422960_625062959_8384783_17518867_n.jpg


 
Hey Ernst,

Bij Amsterdam zijn ze ook aangesloten bi ehealth, dus misschien is het handig om hen eerst even te bellen hoe je dat het beste kan regelen. Wij wilden het destijds ook via e-health regelen, maar toen vertelden ze ons dat het wel regelmatig voor komt dat de x-rays niet goed doorkomen bij DIAC met alle gezeur vandien. We hebben er toen voor gekozen om het toch maar ouderwets via de post te laten versturen en het duurde uiteindelijk maar een week tot de docs in Oz waren aangekomen.

Veel succes! En laat je niet gek maken door immigration: you can do it...
 
Ik word inderdaad een beetje gek gemaakt... ik heb nu de Forms 160EH gevonden in mijn electronic application status dossier. Uitgeprint.

Morgen eerst immigratie bellen, kijken of er iets aan die Parijse dokters te doen is. Maar zit er nu toch over te denken het 'manual' te doen (dan kan het wel in Amsterdam). Gewone post is 5-8 werkdagen, 16 euro. Koerier is 2-4 dagen 77 euro. Morgen ook maar afspraak maken met radioloog in Amsterdam. Sturen die panel dokters die formulieren meestal wel een beetje snel op naar Australie?


Hopelijk kan ik op korte termijn een afspraak maken voor chest x-ray. En weet iemand hoe duur dit grapje is?

aaargh.... En voor het visum van mijn vriend van Australie naar Nederland in Januari (om mij op te halen en helpen met verhuizen) doen ze ook al zo moeilijk omdat hij Zuid-Afrikaans is! Hopelijk gaat alles nog op tijd lukken.

Beetje dom misschien dat ik al een ticket heb, maar ze waren goedkoop, en ze hebben me meerder malen verteld dan processing time 3 weken is, en in veel gevallen 2 weken. Ze hebben me gezegd dat die ene extra week er voor de zekerheid bij staat, in het geval het ietsje langer duurt dan 2 weken. Maar hoe lang het nu gaat duren weet ik niet, vooral omdat ik over die vertraging heb gehoord bij de health formulieren mensen......... aargh..
 
Rustig aan! Het komt vast allemaal goed.

Wij hebben de x-rays in Antwerpen laten doen en die kosten ongeveer 35 euro. Amsterdam kostte volgens mij 65 euro. We konden binnen 2 dagen terecht en kregen de resultaten + foto's meteen mee (maar wij moesten dan ook wel nog naar de dokter die dag voor de medicals). Bij ons heeft de dokter alles verstuurd op dezelfde dag dat de uitslag van onze bloedtest binnen was, dus sneller kan volgens mij niet ;-). In Amsterdam kunnen ze de foto's volgens mij ook digitaal opsturen, dus dat zou misschien nog sneller gaan...

Good luck!

Cindy
 
Pfew... in Amsterdam kun je elke dag terecht zonder afspraak. Ik ga woensdag. Dus het valt allemaal weer mee.
He enige waar ze nu nog om kunnen zeuren is certified copies van mijn Forms 1263. De gemeente wil alleen maar certified copies van mijn paspoort maken. Dus moet ik ze nu opsturen naar Berlijn oid?
Hoe lang gaat dat dan duren vraag ik me af.
 
certified copies kan je bij een notaris laten doen ff rondbellen voor een prijs en je kan misschien vandaag nog terrecht

groetjes en suc6
Yvonne
 
De australische ambassade in Den Haag geeft ook certified copies af... Kost geloof ik 22 euro per kopie.

Succes!
 
VISA GRANTED!!! Na 2 dagen al, en ik me druk maken dat het misschien niet voor 24 januari lukt :)
Vanmorgen x-ray gedaan in Amsterdam. Dat kon via eHealth.
4 uurtjes later kom ik thuis, log ik in, heb ik gewoon een 'Applicant Approved' letter!
oohooo
We kunnen in januari aan ons 1 jaar samenwonen beginnen en daarna een spouse visum aanvragen voor mij!

Apologies voor het hoge drama queen gehalte!
 
Je kan soms aardig in de piepzak zitten door de onzekerheid, da's niet zo gek hoor! Gelukkig is het allemaal meegevallen :)
 
Zo, ik ben inmiddels bijna 4 weken in NSW, en ik schaam me eigenlijk voor alle stress (en gescheld) tijdens mijn voorbereidingen.
mellow.gif


Eigenlijk is alles van een leien dakje gegaan. Tweede WHV online aangevraagd, ik moest toen een chest X-ray laten doen. Dit heb ik in Amsterdam gedaan, waar ze de foto online hebben upgeload. En toen ik thuis kwam van de treinreis had ik m'n visum al! De aankomst in Brisbane ging ook prima. Niemand heeft me iets gevraagd over m'n doeleinden, m'n fiets kwam in perfect conditie aan via Emirates, ze keken alleen maar even vlug of de banden schoon waren, en voila, ik was zomaar in Australie!

Nu heb ik al gesolliciteerd naar een aantal casual baantjes, en naar een 'echte' baan. Nog niks gehoord verder.. maar mijn vriend wil bv niet dat ik in een bar ofzo ga werken, omdat hij mij graag thuis wil hebben 's avonds na een lange-afstands relatie van 3 jaar. Dus kijk ik lekker verder naar een day job. Verder vermaak ik me prima. Heb een surfboard gekocht bij de pawnshop (we wonen 200 m van het strand) en ik vermaak met prima met surfen (als beginner), we zijn ook al een aantal keren naar byron Bay gegaan om te surfen, heerlijk!
 
Back
Top